Huawei P8 Lite Goud - Reviews

Specificaties 5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 21 maart 2016

Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde

De P8 Lite heeft een luxe uiterlijk, hoewel hij van plastic is. Het is een toestel met redelijk snelle cpu, maar met matige grafische prestaties. De accuduur is bovendien helaas onder de maat en ook de camera achterop het toestel is niet al te best bij slecht licht. Wel is de frontcamera in orde. De software lijkt erg op iOS, maar de Android-skin voelt soms wel wat traag aan. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Toon reviews van:
tweakbob 24 mei 2015

Huawei P8 Lite Zwart

Prima toestel, werkt soepel, batterij matig

Pluspunten

• Mooi 5 inch scherm
  • Dual sim werkt uitstekend
  • Huawei schil werkt intuïtief (beetje als iOS)
  • Goed geluid
  • Update door Huawei uitstekend; zelfs Android 6.0 !

Minpunten

• Bij intensief gebruik gaat batterij snel leeg
  • voor mij zelfs iets te dun

kanduvisla 13 oktober 2015

Huawei P8 Lite Zwart

Ik heb hem nu een week en hij bevalt me uitstekend. Hij reageert snel en soepel, is lekker licht en ligt lekker in de hand. Het scherm en de behuizing voelt dan wel weer iets 'kostenbesparender' uit, maar voor deze prijsklasse lijkt me dat geen probleem.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • UI voelt snel en soepel aan
  • Fijn groot scherm
  • Uitgebreide features

Minpunten

• Voelt beetje fragiel aan
  • Scherm mag iets helderder
  • Meegeleverd oordopjes zijn bagger

Hansjwz 5 mei 2018 Product gekocht

Huawei P8 Lite Goud

het is n zeer mooie telefoon heeft ook veel + punten en ook super veel - punten maar hij deed wat n android telefoon zou moeten doen en heb hem met plezier kunnen gebruiken

Pluspunten

• goeie camera

Minpunten

• software is traag
  • accu gaat niet lang mee

svofwegen 1 mei 2018 Product gekocht

Huawei P8 Lite Zwart

Wifi werkt slecht. Al 2 keer helemaal kapot gegaan.

Pluspunten

• Huawei rechten beheer

Minpunten

• Wifi

xfluffydestroy 2 maart 2018 Product gekocht

Huawei P8 Lite Zwart

Ik vind dit een redelijk toestel van de buitenkant ER erg luxe uitziet echter ondervind ik af en toe Wel problemen met de wifichip dat ik ineens geen wifinetwerken meet zie en dus ook geen internetverbinding meer Kan maken gelukkig is dit met een simpele herstart van het toestel verholpen

Pluspunten

• Helder scherm
  • Nog steeds (beveilegings) updates
  • Goede service door Huawei klantenservice

Minpunten

• Kleine batterij
  • Weinig ram
  • Vaak Moeten herstarten door wifichip

inaba_nl 12 januari 2018 Product gekocht

Huawei P8 Lite Wit

Op zich redelijke telefoon, echter heeft ie kinderziektes. De Bluetooth/WiFi chip gaat snel stuk, batterij is niet Groot, dus 2x per dag opladen moet haast.

Pluspunten

• Snel
  • Goede èn luide ingebouwde speaker

Minpunten

• Kinderziektes zoals bescreven
  • Cameras zijn best brak

M. van Aken 22 september 2017 Product gekocht

Huawei P8 Lite Zwart

CPU is aan de snelle kant, grafisch gezien valt hij enorm tegen. Zonder hoesje lastig vasthouden vanwege gladheid. Van zeer slechte bouwkwaliteit, is kromgetrokken. Ik ben niet meer van plan om een Huawei aan te schaffen. De accu gaat een halve dag mee met zuinig gebruik, echt een tegenvaller.

Pluspunten

• Snelle prestaties
  • Mooi design
  • Mooi geluid
  • Goeie foto's

Minpunten

• Accuduur
  • GPU
  • Bouwkwaliteit
  • Input van opladen wiebelt (blijf niet zitten)

Marcellozanoli 10 augustus 2017 Product gekocht

Huawei P8 Lite Zwart

Heb deze telefoon nu al 2 maanden en vind het een vreselijk ding. Voor mij nooit meer een Huawei! En ga vanaf nu weer lekker terug naar een iPhone ;)

Pluspunten

• 5 inch is lekker compact in de hand.
  • De oortjes die erbij geleverd worden zijn ook top.

Minpunten

• Telefoon is al gebogen na 2 maanden.
  • trage GPU.
  • EMUI (ieder zijn eigen smaak)
  • Slechte batterij.
  • Scherm geeft soms rare kleuren

Rolftk 15 mei 2017

Huawei P8 Lite Zwart

Mooie telefoon, goedkoop, maar er zitten een aantal problemen aan. Slechte GPU, Batterijduur mag beter, en probleem met dubbele microfoon bij het bellen, is namelijk alleen mogelijk op luidspreker. Heeft een oudere chipset die de Vulkan API niet ondersteund. Dus helaas geen 7.0

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stevig
  • Mooi design

Minpunten

• Dubbele microfoon bij bellen
  • Oudere chipset, geen 7.0
  • Slechte GPU

IG73 23 april 2017

Huawei P8 Lite Wit

Geweldige smartphone voor deze prijs. Goede camera, mijn man had er al een ik heb dezelfde gekocht en onze jongste zoon wil nu ook graag deze telefoon .Makkelijk in gebruik ,ligt fijn in de hand. De accu gaat in mijn ogen iets te snel leeg .Eenvoudig te bedienen ,scherp beeld

Pluspunten

• Scherp beeld
  • niet duur
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• accu mag wat mag wat meegaan

yungmango 18 oktober 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Mooie telefoon. De batterij gaat heel snel leeg en de camera is matig. Na bijna een jaar hem te gebruiken vind ik hem niet meer zo goed.

Pluspunten

• Mooi design

Minpunten

• Slechte accuduur
  • Matige camera
  • Loopt soms vast
  • Slechte GPU

tinoz 6 september 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Matige ervaringen. Geluidskwaliteit onvoldoende tussen gesprekken, ook op speaker matig. Na 2 maanden zie ik een lichte kromming, onbekend hoe dit gebeurd is. Geen invloed op functioneren. Nooit update voor Android 6 ota ontvangen, zou nog een maand duren volgens Huawei zelf. Na 1x vallen op straat helaas scherm kapot.

Pluspunten

• prijs
  • voelt snel

Minpunten

• geluidskwaliteit gesprekken
  • geen updates ota
  • accu niet zelf te vervangen
  • bouwkwaliteit

Hen345 1 augustus 2016

Huawei P8 Lite Wit

Na aantal maanden ben ik zeer te tevreden. Vind jammer dat donkere foto's minder goed lukken en dat GPS wat ongevoelig is. Voor het geld, een top toestel!

Pluspunten

• uitstekende prijs / kwaliteit
  • groot scherm
  • straks design

Minpunten

• accu duur
  • licht gevoeligheid camera
  • helderheid scherm (in de zon)
  • GPS ontvangst

aojudo 26 juli 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Mooie telefoon, maar niet heel stevig. Bij mij is hij een beetje krom getrokken. Het scherm ziet er netjes uit. De camera is scherp, maar is in het donker ronduit slecht. De accu is wat minder, als je hem intensief gebruikt, gaat hij net een dag mee.

Pluspunten

• Mooi design
  • Mooi, scherp scherm
  • Sterke en snelle processor, beter dan de meeste andere in deze price range
  • De speaker zit aan de onderkant, en het geluid is best wel mooi
  • Heeft een meldings led

Minpunten

• Geen hele goede bouwkwaliteit, die van mij is met voorzichtig gebruik toch krom getrokken
  • De accu is echt wat te klein, hoewel je één dag wel haalt
  • Als de speaker heel hard staat, wordt het geluid lelijk
  • Camera kwaliteit wordt snel slechter in het donker

RealRenzo 24 juli 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Leuke, gebruiksvriendelijke telefoon. Accu gaat snel leeg...

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snel
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Accu gaat snel leeg

kerrermanisNL 16 juli 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Goede telefoon, zeker voor de prijs. Scherm is soms niet helder genoeg (zeker in felle zon), en ik zou willen dat het geluid wat zachter kon. Soms wil ik voor het slapen nog wat muziek luisteren (over de speaker) en het geluid hier meestal te luid voor

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Snel

Minpunten

• Scherm is soms niet helder genoeg
  • Zachtste geluidsstand is soms nog te hard

aliciaN 6 juli 2016

Huawei P8 Lite Wit

Ik heb de Huawei p8 lite nu sinds maart en ben er erg te vreden mee. De accu gaat makkelijk een dag mee en ik gebruik mijn telefoon veel. Telefoon ligt ook stevig in de hand. alleen hangt die afen toe vast. gewoon niet teveel apps open hebben staan .

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • mooi design
  • accu gaat lang mee

Minpunten

• hangt soms even vast
  • scherm is slecht in zonlicht

Juist_Kevin 29 juni 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Fijne telefoon, Zeker tevreden over het product. De layout lijkt ook wel veel op Apple iOS. Alleen toen ik hem laatst uit de case haalde zag ik dat de telefoon KROM was, gelukkig heb ik hem recht kunnen buigen. Na een halfjaar ben ik nog steeds tevreden met deze telefoon.

Pluspunten

• Fijn
  • Snel

Minpunten

• Battarijduur

Mounty_078 28 februari 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Goedkoop, mooi, snel en compleet. Goede camera's en de accu is ook goed al hoewel mensen het niet daarmee eens kunnen zijn maar laten we realistisch blijven. Al in al erg goede telefoon voor de prijs. (Was in bezit toen Galaxy S4 stuk was. Prestaties waren imo erg vergelijkbaar.)

Pluspunten

• De prijs
  • Mooi helder scherm
  • Strak design
  • Relatief snel
  • 4G en Dualsim

Minpunten

• Accu gaat prima mee maar is niet te vergelijken met 2016 modellen (duh)

plakke tech 19 februari 2016

Huawei P8 Lite Zwart

we hebben er thuis 2 liggen en 1 gebruikte ik, maar na twee weken erg tegen mijn verwachtingen in kon ik niet meer inloggen bij een WIFI netwerk (zelfs al het netwerk OPEN was) dus gebruik ik nu het tweede exemplaar. waar ik zeker erg onder de indruk van ben.

Pluspunten

• erg snelle processor voor de prijsklasse
  • erg dun
  • de speakergeluids kwaliteit komt erg dicht bij bij htc BOOMSOUND

Minpunten

• hij is van plastic dus wat minder stevig maar gelukkig zie je dat aan de buitenkant niet
  • ik heb ook de ascend P6 gehad maar hij is eigenlijk bijna niets veranderd
  • als ik de flip cover omsla gaat hij niet automatisch aan of er is niet een modus dat je de telefoon bestuurd zonder aan te raken
  • hij heeft van elk smartphone merk wel wat bijv. apple maar komop jongens kijk eens naar de prijs

Danzelton 31 januari 2016

Huawei P8 Lite Zwart

Ik had een 4,5 jaar oude galaxy s2 en nu dus een p8 lite. Het opstarten van apps gaat snel. De batterijduur is kort, maar met de juiste instellingen kan die het zeker één tot anderhalve dag volhouden. Ik ben tot nu toe erg tevreden.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Design
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Batterij
  • Vooraf geinstalleerde apps

Jellewie 11 januari 2016

Huawei P8 Lite Wit

Weer mooie specificaties zoals ik van Huawei gewend ben. Alleen die custon software is niks. Flashen naar andere software is prima oplossing voor mensen die weten hoe

Pluspunten

• Specs
  • Spot goedkoop
  • sterk krasvrij scherm

Minpunten

• Huawei software
  • Groot

RiZerMan 20 december 2015

Huawei P8 Lite Zwart

De p8 lite ligt lekker in de hand en is mooi overzichtelijk dankzij het 5 inch scherm. erg snel voor de prijs maar batterij had beter gekund.

Pluspunten

• 5" inch scherm
  • geluid
  • prijs/kwaliteit
  • intern geheugen

Minpunten

• batterij

stelling 16 december 2015

Huawei P8 Lite Zwart

Het is mijn eerste Android telefoon. Ik moet zeggen lekker snel toestel voor een zeer schappelijke prijs. De batterij kan iets beter, maar het meest lastigste vind ik de positie van de camera. Vooral met het maken van een video heb ik geregeld mijn vinger even voor de lens.

• Snelheid
  • GUI ziet er netjes en rustig uit

Minpunten

• Plaats van de camera
  • Batterij kan beter
  • Batterij kan niet worden vervangen
  • Redelijk groot voor in een broekzak
  • Geen 5Ghz Wifi

Insolence 11 november 2015

Huawei P8 Lite Wit

De Huawei P8Lite heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. Alleen de batterij is echt een nadeel in deze lite uitvoering. Desondanks dat Huawei in hun uitvoering van Android veel opties heeft gegeven om het energie verbruik onder controle te houden blijft de telefoon onder veel gebruik snel stroomloos te raken.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Native OS

Minpunten

• Batterij

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Huawei P8 Lite Goud?