Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zilver

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
ygramoelNewbie 2 maart 2021 Product gekocht

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart

Werkt out-of-the-box op Linux Mint. Op Windows 10 krijg ik de Ethernet adapter niet aan de praat.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • USB hub werkt prima

Minpunten

• Wil niet werken op Windows 10

cantate 12 april 2021 Product gekocht

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart

Prima voor wat het moet doen. 3 Poorten is redelijk beperkt, maar is toch een uitbreiding van 2 stuks + netwerk :) Het opladen van meerdere telefoons gaat uiteraard niet erg snel.

Pluspunten

• betaalbaar
  • werkt

Minpunten

• weinig USB poorten
  • geen krachtige laadstroom

mba13188Newbie 24 juni 2019 Product gekocht

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart

Dit is als vervanging van een USB2 100Mb NIC dongle (op mijn laptop op een USB2 poort: max. 94Mbps). Met deze bereik ik 243Mbits, dus 2.5x zo snel. Da's de moeite waard. Op Linux Mint 18.3 direct herkend. Op Chinese websites niet (veel) goedkoper te vinden, dus gekocht in NL.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan (aluminium?)
  • 3 extra USB3 poorten kunnen handig zijn
  • Kabel voor mij lang genoeg (30cm)

Minpunten

• Geen status LED voor activiteit

Rhy 8 september 2018 Product gekocht

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zilver

supersnel internet via USB3, met 3 handige extra USB3 poorten (die ik in de praktijk nauwelijks gebruik).

Pluspunten

• hoge kwaliteit

Minpunten

• kabeltje had langer mogen zijn of ook van USB poort voorzien zijn (om zelf langere kabel te monteren)

JWaipNewbie 17 maart 2016

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart

Voldoet prima voor extra USB poorten en 1GB netwerk connectie, zodat mijn XPS15 gemakkelijk thuis en op het werk gekoppeld kan worden.

Pluspunten

• plug&play, geen CD nodig
  • werkt met Windows 8 en Windows 10

Minpunten

• geen status leds op RJ45 poort

E.T.O. 16 december 2015

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart

Werkte plug+play op Windows 10 laptop. Wordt geleverd met CD-tje, maar is niet nodig geweest. Handig om als docking station te gebruiken. Jammer dat er geen status LED's naast netwerk poort zitten. Kopieren van bestanden over netwerk met 100MB/sec, waarbij er bij mij 1 CPU core voor 100% gebruikt werd.

Pluspunten

• Plug-and-play

Minpunten

• Geen LED's op netwerk poort

I_Alone 25 november 2015

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart

Handige combinatie van gigabit ethernet poort en USB 3.0 hub. Aluminium behuizing voelt solide aan. Wordt automatisch herkent in MAC OSX en Ubuntu (Windows niet getest). Let wel dat er geen externe voeding aan kan, het is volledig USB powered. Verder mist het ethernet status LEDs.

Pluspunten

• USB 3.0 & Gigabit ethernet
  • Goede prijs
  • Robuust

Minpunten

• Geen ethernet status LEDs

Snow_King 17 september 2015

Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart

Gebruik hem thuis voor een 'docking station' voor mijn laptop. Zo hoef ik enkel een Mini-DP kabel en deze USB 3.0 hub in te prikken en vervolgens heb ik mijn werkplek thuis. Onder Ubuntu 14.04 wordt de Realtek 1Gbit kaart probleemloos herkent en functioneert ook naar behoren.

Pluspunten

• USB 3.0
  • Robuust
  • Powered via USB

Minpunten

• Iets te korte USB 3.0 kabel (30cm)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zilver?