Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit - Reviews

Review door de redactie

Review - Windows 10 Spring Creators Update

Microsofts Spring Creators Update bezorgt je geen lentekriebels, maar heeft met Timeline, Near Share en een reeks kleine aanpassingen wel wat te bieden.

228    11 apr

Review - Windows 10 Fall Creators Update

Met de Fall Creators Update brengt Microsoft de tweede grote feature-update van het jaar naar Windows 10. Welke verbeteringen en wijzigingen zijn er allemaal?

303    17 okt '17

Review - Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken

Met Windows 10 gooit Microsoft het over een andere boeg. We hebben de nieuwste Windows-versie getest op desktops, laptops, tablets en convertibles, en bekeken de belangrijkste vernieuwingen.

579    29 jul '15

Review - Windows 10 Creators Update: niet alleen voor creatievelingen

Microsoft brengt zijn tweede grote update naar Windows 10. Het besturingssysteem is op vele onderdelen bijgewerkt. De nieuwe functionaliteit beperkt zich niet alleen tot creators.

344    10 apr '17

Review - Windows 10 Anniversary Update

Microsoft werkt Windows 10 bij met een bundel wijzigingen waarop het bedrijf de naam Anniversary Update plakt. Een Service Pack mag het niet heten, maar het zorgt voor een flinke update van het besturingssysteem.

467    2 aug '16

Benchmark - De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12

Om te kijken welke invloed Windows 10 op een bestaande laptop of desktop heeft, hebben we drie systemen met Windows 8.1 van een upgrade voorzien. Zijn er verschillen in prestaties?

361    30 jul '15

Videoreview - Windows 10 Spring Creators Update - Kleine stap op Windows' tijdlijn

De laatste grote update voor Windows 10 was de Fall Creators Update, die in oktober vorig jaar verscheen. Opnieuw kiest Microsoft voor de officiële naam Creators Update om de update aan het grote publiek te presenteren en omdat deze in de lente...

25    11 apr

Videoreview - Windows 10 Anniversary Update - Microsoft polijst zijn OS

De tijden van grote Service Packs voor Windows zijn voorbij. Bij Windows 10 beloofde Microsoft continu verbeteringen door te voeren en deze niet meer op te sparen voor grote updatepakketten. En toch is daar nu de Anniversary Update, een bundel wijzigingen...

54    2 aug '16

Videoreview - Windows 10 Creators Update: niet alleen voor creatievelingen

De Creators Update die Microsoft voor Windows 10 heeft uitgebracht, is de tweede grote update voor het besturingssysteem. De naam Creators Update lijkt ook wat toevallig gekozen, want de nieuwe functionaliteit is niet in het bijzonder gericht op creators,...

18    10 apr '17

Videoreview - Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken

In de aanloop naar de release van Windows 8 in 2012 verwachtte Microsoft dat veel apparaten tegen die tijd van een touchscreen voorzien zouden zijn. De tegelinterface van Windows 8 laat zich op dat soort apparaten prima bedienen, maar er kwam forse kritiek van...

29    29 jul '15

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
Astaroth 30 augustus 2015

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Deze review gaat over een schone installatie van Windows 10 en de gebruikerservaring. Ik zal met je door het privacy gevoelige installatieproces, gebruikersaccounts, software en de Windows 10 ervaring lopen. Teaser: een Windows installatie verliep nog nooit zo snel, een dag uittrekken voor een Windows installatie is eindelijk verleden tijd...

Pluspunten

• Installatietijd +/- 30 min
  • Compatible met mijn apparaten
  • Systeem & vensters reageren vlot
  • Snelle opstarttijd: 30s
  • Overzichtelijk startmenu

Minpunten

• Privacy
  • Edge draait niet alles
  • Miniscule bugs

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

De look & feel van Windows 10 is zéér aangenaam. Waar ik bij Windows 8 niet kon wennen heb ik hier bij Windows 10 totaal geen probleem mee. Het OS is zoals verwacht nog niet geheel bugvrij. Alleen jammer van de Privacy & Account integratie. (Zie complete review!)

Pluspunten

• Snelheid/Functionaliteit
  • Look & Feel
  • Alt-tab functie
  • Werkt op wat oudere hardware

Minpunten

• Privacy & Accountgebruik
  • Kleine storende bugs
  • Geen eenduidigheid (oud&nieuw samen)
  • Integratie van sommige (-niet verwijderbare) apps zoals xbox
  • Multiscreen ondersteuning
  • Meer winkel dan os gevoel met de apps & stores

Systeemeisen Score: 3

MASTER NO PRO 28 juli 2018 Product gekocht

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

toetsen met hun kop denken met hun handen liegen in support bedankt voor dit rot windows

Pluspunten

• funktioneerd goed (als de updates niet gedaan woorden)
  • windows defender

Minpunten

• de bemoeiende xbox apps
  • updates
  • de wegen naar instelingen waren makelijker bij te komen in windows 7
  • de support is altijd aan het over halen voor een pc boy
  • de kleur instelingen in de balken zijn deperesief
  • krijg te zien in microsoft store werkt niet op mijn computer

Gebruiksvriendelijkheid Score: 1
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 3

Twanekel 9 oktober 2017 Product gekocht

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Windows 7 en daarvoor voelde nog als 1 OS, Windows 10 voelt als 2. Dit blijkt alleen al uit het configuratiescherm en settings. Dit is gewoon verwarrend en door elkaar gehusseld. Je vind zelfs verwijzingen van het configuratiescherm naar settings. Ook is het Universal Windows Platform jammergenoeg nog in gebruik....

Pluspunten

• De performance
  • Een aantal nieuwe features zoals virtuele bureaubladen
  • Start menu veel beter dan Windows 8
  • DirectX 12

Minpunten

• Voelt niet als 1 OS!
  • Meegeinstalleerd software van de Microsoft Store
  • Universal Windows Platform
  • Het is ze gelukt om snelkoppelingen op het bureaublad te zetten moeilijker te maken....
  • Startmenu is een achteruitgang ten opzichte van Windows 7
  • Geen ecosysteem
  • Jaarlijkse grote updates lijken een leuk idee, maar zijn iritant en voegen niet veel toe

ivoraedts 23 augustus 2017 Product gekocht

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Via de laptop die ik al had, heb ik Windows 10 op een USB stick gezet. Dus via deze pagina: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 De taal is NIET gekoppeld aan de licentie. Ik heb Windows dus gewoon in het Engels geïnstalleerd. Niet te geloven voor die 20 euro! (https://game-card.net)

Pluspunten

• Hét OS van dit moment
  • Makkelijk te installeren (clean)
  • Taal zelf kiezen
  • Goedkoop (20 euro)

Minpunten

• Volgens mij worden we nogal door Microsoft (en Google en de rest) bespioneerd.
  • Om op internet te kunnen moest ik een driver via de moederbord DVD installeren.

Blackhawk59 18 juli 2017 Product gekocht

Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit, USB

Ik was op zoek nadat een herinstallatie van mijn officiele windows 10 pro geupdate pc tot 2x mislukte met errors. Deze licentie vond ik op tweakers voor even 23 euro Heel erg verwarrend die product keuze! Ik bedoelde deze : https://tweakers.net/pricewatch/453556/microsoft-windows-10-pro-nl-64bit-oem.html Gamecard.net

Pluspunten

• Was binnen een paar minuten naar betaling binnen.
  • Windows 10 stond al te installeren met een engelse versie.
  • Ik gaf na installatie de code door bij de activering
  • En alles werkte tot mijn verbazing meteen
  • Ik had namelijk een UK OEM Windows 10 pro op mijn usb stick geinstalleerd.
  • Tot mijn verbazing werkte alles meteen.
  • Goedkoop en snel
  • Had een hoop tijd gescheeld als ik dit gisteren had geweten

Minpunten

• Geen
  • Geen
  • Geen
  • Geen
  • Geen
  • Geen
  • Geen
  • Waardeloze Microsoft Suppport!

Retaliator 23 december 2016

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Windows 10 Pro... Wat moet ik er van zeggen... Prima prijs! (de OEM) Ik heb hem rond de 30 euro gekocht, maar inmiddels af en toe te krijgen voor minder dan 20 euro. Zou je meer voor een OS moeten betalen? Nee, dan kun je beter opensource draaien.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Prima OS
  • Fijn en compleet product

Minpunten

• Non-OEM prijzen zijn idioot

simon1980 8 oktober 2016

Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit, USB

Windows 10 is wat Windows 8 had moeten zijn. Dat de update toentertijd gratis was is dus volledig terecht. Deze keer is het wel gelukt, de interface is handig en Windows is snel in gebruik. Na de grootste fout van Microsoft na Windows millenniumeditie, is dit een welkome verbetering.

Pluspunten

• Interface is handig
  • Computer werkt er snel mee

Minpunten

• Gratis update vanaf Windows 8 was tijdelijk
  • Bij aanschaf van een nieuwe computer weer een hele nieuwe licentie nodig

NielsG 26 september 2016

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Mooi design (als je het goed aanpast), snel, goede driver support

Pluspunten

• Mooi design (als je het goed aanpast)
  • Snel
  • Goede driver support

Minpunten

• Privacy

Dezemangaatlos 20 september 2016

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Goed product. Werkt beter dan Windows 8/8.1.

Pluspunten

• Beter dan Windows 8/8.1
  • Goed voor gamen, heeft DirectX12
  • Strak design
  • Hele goede prijs

Minpunten

• Moeite met activatie
  • Geen privacy

chris3768 27 juli 2016

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

ik heb een tijdje terug windows 7 ultimate upgegrade naar windows 10 pro en heb daar door alleen maar problemen gehad met me pc dat de pc te warm werd en laast dat windows 10 pro uit voor zorg werd afgesloten

Pluspunten

• start snel op

Minpunten

• werkt niet op oudere pc's
  • word te warm

Aramius 28 juni 2016

Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit

Ik vind het een snel, stabiel en heel goed uitziend besturing systeem wat een flinke verbetering is van Windows 7 waar ik vandaan kwam en nog een pak beter dan het gedrocht wat Windows 8.1 heette. Alleen de standaard heel erg veel tracking/reclame/privacy schending vind ik heel triest vanMicrosoft.

Pluspunten

• Gratis upgrade vanaf 7.
  • Fijn startmenu en zoekfunctie.
  • Snel
  • stabiel

Minpunten

• standaard heel erg veel tracking/reclame/privacy schending.

developcolors 11 januari 2016

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

prima product met veel mogelijkheden maar het is en blijft Windows, het blijft rommelig zoals we van Windows gewend zijn!

Pluspunten

• beter dan windows 8.1
  • alle soorten apparaten ondersteund

Minpunten

• nog steeds onoverzichtelijk
  • slecht design

marco1999 15 december 2015

Microsoft Windows 10 Pro NL 32bit OEM

Als windows insider was dit al een goed en stabiel product, ik vind het alleen jammer dat er bij grote updates een grote installatie wordt uitgevoerd waardoor je minimaal een aantal gb`s beschikbaar moet hebben. Maar door die grote updates blijft je computer wel snel (vergeleken met oudere windows versies).

Pluspunten

• start snel op
  • werkt op oudere hardware
  • makkelijk in gebruik
  • zeer stabiel
  • startmenu terug
  • windows store apps in vensters

Minpunten

• 2 menu`s voor instellingen te wijzigen
  • bij "grote" updates, pc langere tijd buiten gebruik
  • 2 internet browsers standaart in 1 besturingsysteem

Systeemeisen Score: 4
ColonelPhantom 17 augustus 2015

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Prima OS. Upgrade ging eerste keer niet vlekkeloos door problemen aan mijn kant, maar daarna ging het fantastisch. Wel zorgwekkend is de privacy van 10. Ook is kopen (als je niet al 7 of 8.1 hebt) nog altijd erg duur,

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel
  • Fijne interface
  • Gratis als je Win7 of Win 8.1 hebt

Minpunten

• Alle programma's-menu onoverzichtelijk
  • Privacy is zorgwekkend
  • Kopen is nog steeds duur
  • Wit thema is niet makkelijk te veranderen

PoJa84 14 augustus 2015

Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit, USB

Windows 10 maakt goed waar W8 gaten liet vallen. Het startmenu is terug, en beter dan in Win7. Snelle, moeiteloze installatie over Windows 8.1 Hard- en software wordt automatisch herkend.

Pluspunten

• snel
  • makkelijke installatie
  • start menu weer terug

Minpunten

• privacy?

jhoskam 11 augustus 2015

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Windows 10 is een grote vooruitgang na de tegenvallende Windows 8. Het startmenu is terug en alle hardware wordt moeiteloos herkend. Jammer is dat er onder het onderdeel Privacy nog diverse instellingen moeten worden dichtgezet. Ook bij Wifi moeten er instellingen worden aangepast.

Pluspunten

• Snelheid
  • Startmenu
  • Gratis

Minpunten

• Privacy instellingen
  • Problemen na schakelen tussen lokaal en microsoft account

Jochemd13 30 juli 2015

Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD

Windows 10 is een vooruitgang vergeleken met Windows 8. Alles ziet er mooier uit en het is veel stabieler. Het startmenu is na veel boze reacties niet in deze versie geplaatst en dat is voor veel mensen een groot pluspunt. En de taakbalk werkt ook handiger.

Pluspunten

• Vooruitgang
  • Niet duur (gratis soms)
  • Mooier en stabieler

Minpunten

• Bij sommige dingen is alleen een icoontje iets anders gekleurd.

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit?