Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter - Reviews

Specificaties WiFi-AC (5GHz) max. 1,167Gbps met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3
Verbruggen 2 juli 2016

Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter

Netgear's A6210 WiFi adapter levert uitmuntend hoge snelheid en een krachtig bereik. Wordt hier gebruikt op de bovenverdieping, waar het bereik af en toe ten wensen overlaat, maar de verbinding is goed en stabiel. De online bekende problemen met Steam downloads (waar ik achterkwam na een maand gebruik) lijken opgelost.

Pluspunten

• Erg snel
  • Krachtige zender
  • Stevige desktop dock
  • Schijnbare problemen met Steam lijken opgelost

Minpunten

• Kabel van het dock kan vrij kort zijn in sommige gevallen
  • Ondervindt soms problemen met de standaard driver

Dinant 9 september 2016

Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter

Prima product, makkelijke installatie en hoge constante snelheden. Geinstalleerd op pc, met een plafond en een muur tussen deze wifi adapter en de ziggo router (150/15Mbit/s) zit, haal ik nu nagenoeg de hele bandbreedte: ping 7 ms, dl 138Mbit/s ul 13.4Mbit/s

Pluspunten

• Snelheid
  • gemak installatie
  • grootte
  • docking station, dus geen uitstekend deel aan pc

Minpunten

• nog niets tegengekomen

Shodan 29 mei 2016

Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter

Zoals een andere review hier heb ik ook problemen met steam downloads. Ze stoppen heel de tijd en worden gerescheduled voor over 5 minuten. Ping tests geven af en toe spike van honderden miliseconden. 5GHz verbinding is wel heel erg snel Echter is de instabiliteit onvergeefelijk.

Pluspunten

• Razendsnel

Minpunten

• ping spikes
  • Steam download niet goed

raymond.kales 9 februari 2016

Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter

De adapter werkt niet in combinatie met steam (downloads). Helaas heb ik dit niet gezien voordat ik deze kocht. Gebruik je steam blijf dan weg vandeze adapter. Een zoek opdracht "steam a6210" verteld genoeg. Ik ga kijken of ik de adapter kan retouneren.

Pluspunten

• Geen vanwege het nadeel

Minpunten

• Werkt niet samen met steam

Lashrom 7 december 2015

Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter

Goede Wifi adapter voor een prima prijs. Volledig de prijs waard. Voorheen 10 mbps max (TP link 5db antenne). Nu 80mbps. Uiteindelijk toch wel goed voor in de zolder (tweede verdieping, waar ik altijd problemen mee had met de verbinding).

Pluspunten

• Makkelijke installatie.
  • Zowel 2.4 ghz en 5Ghz. werken heel goed.
  • Snelheid wel 8x sneller.
  • Werkt met alle protocollen (ac. a/b/g/n)
  • Grote bereik.
  • Stabiel.

Minpunten

• Software is wat summier.
  • Moet snelheid in router aanpassen om 2.4Ghz connectie te herkennen. (Router Nighthawk R7000)
  • Wel duurder dan andere netwerkadapters.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter?