Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
r_AllocStarByte 20 augustus 2016

HGST Deskstar NAS, 4TB

Maakt inderdaad misschien toch wel wat meer geluid dat mijn andere 72k rpm schijfjes, maar is zeker wel de snelste. De benchmark die hieronder zichbaar is gedaan via USB3 enclosure op een ASUS P6TSE met een USB3 controller op PCI-E 1x (controller chipset?, was wel een goedkoop ding).

Pluspunten

• Snel 170.4/171.2 MB/s (CrystalDiskMark 5.1.2 x64)

Minpunten

• 24.7c kamertemperatuur en schijf loopt op tot 52c !
  • 50c zelfs ingebouwd in systeem...
  • Defect binnen 1 dag

florisks 3 november 2015

HGST Deskstar NAS, 5TB

De Deskstar is snel, goed hoorbaar maar zeker goed.

Pluspunten

• oerdegelijk

Minpunten

• rumoerig
  • prijs

Reinier TV 7 oktober 2014

HGST Deskstar NAS, 4TB

Na uitgebreid zoeken (o.a. hier: https://www.backblaze.com/blog/what-hard-drive-should-i-buy/ en op storagereview.com) naar een goede HDD voor een 5 bay NAS kwam ik op deze units uit. Draaien nu een half jaartje geheel naar wens. Prima prestaties, stil, en een goede prijs-prestatie verhouding (gekocht in april '14 voor 139,90). Aanrader.

Pluspunten

• Uitstekende prestaties
  • Betrouwbare indruk
  • After sales support is goed

Minpunten

• Nog geen gevonden

guysp 2 februari 2018 Product gekocht

HGST Deskstar NAS, 4TB

Twee jaar geleden heb ik twee keer deze schijf gekocht voor in mijn NAS. Sindsdien draaien deze twee schijven 24/7 zonder enkele problemen. In mijn ervaring dus zeer betrouwbaar. Ja, ze zijn wat minder still dan andere schijven maar de kwaliteit heb je zeker!

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snel (7200rpm)

Minpunten

• Niet de stilste schijf

bambinodekat 24 januari 2017

HGST Deskstar NAS, 4TB

Heb 1 zo'n schijf in een systeem zitten voor camerabewaking. Staat 24/7 aan en neemt constant op. De schijf heeft al meer dan 5500 uren achter de rug en geeft nog geen foutmeldingen. Hij maakt wel meer lawaai dan een doorsnee 7200rpm schijf. 2e schijf voor het systeem is onderweg

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snel

Minpunten

• Luidruchtig

BierfietsNL 19 november 2016

HGST Deskstar NAS, 4TB

2 van deze schijven gekocht als upgrade van mijn oude 2TB schijven. Eerste indruk was goed, hoge prestaties en weinig lawaai. Na 1 week: Smart warnings. 1HDD overleed na 8 dagen, de 2e volgde 3 dagen daarna. Dit is al de zoveelste defecte Hitachi voor mij.. Terug naar WD dus.

Pluspunten

• Lekker snel

Minpunten

• ONBETROUWBAAR, na 1 week kapot.

Csharp 5 augustus 2016

HGST Deskstar NAS, 3TB

Snelle degelijke schijf, maar best wel luidruchtig

Pluspunten

• Snel
  • Degelijk

Minpunten

• Luidruchtig

kipusoep 25 mei 2016

HGST Deskstar NAS, 3TB

Prima schijf; goede performance, stil en eigenlijk alles wat je van een goede schijf mag verwachten.

Pluspunten

• Performance
  • Stil
  • Hopelijk betrouwbaar

Minpunten

• Prijziger dan concurrentie

RobbieT 5 december 2015

HGST Deskstar NAS, 4TB

Gekocht als vervanging van de 4 jaar oude Samsung 2TB schijven die ik in m'n NAS had zitten. Mede vanwege de betrouwbaarheidscijfers die Backblaze publiceert waarbij HGST steevast het beste scoort voor deze schijven gekozen. De NAS is merkbaar sneller met deze schijven erin.

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Goede reputatie v.w.b. betrouwbaarheid

Minpunten

• Minder stil dan 5400 rpm schijven

Wallie79Newbie 5 november 2015

HGST Deskstar NAS, 5TB

Prima schijven waarvan er twee een paar weken in mijn Synology DS415Play draaien. De NAS staat bij mij in de meterkast, dus ik heb geen last van iets meer geluid dan mijn eerder gebruikte WD REDs (3TB). Snelheid en duurzaamheid kan ik helaas niet beoordelen.

Pluspunten

• Prima snelheid
  • Prima build
  • Hoge capaciteit

Minpunten

• Maken meer geluid dan WD REDs

Geert1969_21Newbie 4 november 2015

HGST Deskstar NAS, 5TB

Na lange zoektocht deze NAS-schijven gevonden. Een geweldige schijf voor een goedkope prijs.

Pluspunten

• Snelle schrijf- en leestoegang
  • Robuust
  • Heel goede kwaliteit

Minpunten

• Geluidsniveau

VazeelNewbie 3 november 2015

HGST Deskstar NAS, 5TB

Snel en zeer compatibel. De technologie om de vibraties te incasseren werkt goed Luidruchtiger dan red schijven, die kosten wel een pak meer... Voordeel, zo hoor je mechanische defecten. 1 ding heel spijtig, ik heb er veel te weinig aangekocht tijdens de superdeal van ibood :(

Pluspunten

• Zeer snel
  • Compatibiliteit
  • Prijs kwaliteit aantrekkelijker dan red schijven

Minpunten

• 46 celsius in synology nas andere 39
  • Lawaaierig

TEB_Webbie 6 september 2015

HGST Deskstar NAS, 6TB

Deze 6 TB schijf heeft heel goede prestaties, en het geluid valt reuze mee. Waar ik vooral naar heb gekeken bij de aanschaf is bedrijfszekerheid en is ruim voldoende. Het verbruik bij idle is iets hoger dan wd-red, verwacht dat prestaties bij een rebuild veel beter zullen zijn

Pluspunten

• zeer goede prestaties
  • kwaliteit
  • betrouwbaarheid
  • laag geluids niveau voor 7200 rpm

Minpunten

• iets duurder
  • iets hoger idle stroomverbruik

tijnvw 30 mei 2015

HGST Deskstar NAS, 4TB

Al enige tijd op zoek naar een geschikte NAS-HD als aanvulling op de 4x4TB in mijn Synology DS1813+. Na onderzoek bleek dat het label 'NAS' van HGST weldegelijk betekenis heeft, deze aangeschaft. Update bijna 1,5 jaar na aanschaf: bevalt nog steeds prima. Moet zeggen dat geluidsproductie vrij hinderlijk aanwezig is/blijft.

Pluspunten

• Goedkoopste optie in categorie 'NAS-proof' + 4 TB
  • Betrouwbare reputatie HGST (heb 4 andere schijven 3 jaar lang continu draaien zonder problemen)

Minpunten

• Goed hoorbaar in NAS (in afgesloten kastje op 5 meter afstand)
  • Ik graag de mogelijkheid van een 4TB HGST NAS-schijf op 5400 rpm gehad

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een HGST Deskstar NAS, 3TB (set van 2)?