Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
patrickrick2 18 november 2015

Synology DiskStation DS115j

n of twee maanden geleden had ik het plan een NAS te kopen om te gebruiken als Cloud, hosting etc. Echter had ik het hosting gedeelte laten vallen omdat het voor een beginner als ik erg lastig was, en een simpele NAS niet zo geschikt is voor veel verkeer.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooie prijs voor een beginner
  • Veel functies
  • Vaak updates

Minpunten

• Plastic oogt goedkoop
  • Niet geweldig voor een beginner
  • 2,5" houder moet je bij bestellen, had het uiteindelijk met gewoon wat ducktape gedaan.

guidonno 11 oktober 2014

Synology DiskStation DS115j

Wordt gebruikt als NAS voor videocamera's en backup van wat kleine bestanden. Hiervoor gebruik ik een 1TB Laptop harde schijf uit de kast ;) Lekker stil en zuinig. Een redelijk krachtige CPU. Echter dezelfde avond is het moederbord al kapot..

Pluspunten

• Afwerking is in order
  • Community Synology
  • Performance

Minpunten

• Binnen 4 uur kapot.
  • Plaatsen schijf is onhandig (Vergeleken met mijn DS214)

kipenhetei 9 december 2018 Product gekocht

Synology DiskStation DS115j

We werken veel met Google Drive. Nadeel met constant in de cloud werken, dat het niet altijd even vlot werkt ondanks de snelle ziggo lijn. De NAS synchroniseert nu realtime met Google en wij werken vanaf de NAS. Daarnaast is een backup van de Cloud ook mooie bijkomstigheid.

Pluspunten

• Setup is eenvoudig
  • Veel online artikelen te vinden al dan niet filmpjes
  • Stil
  • Prijs / kwaliteit goed

Minpunten

• Let op, standaard geschikt voor 3,5 HDD voor ander formaat moet jezelf voor een hulpstuk zorgen
  • Prima als fileserver, maar voor mediastreaming zetten we ???
  • Standaard installatie is net als windows; hoop meuk. Gewoon custom doen

salipander 15 maart 2017

Synology DiskStation DS115j

Heeft het prima Synology DSM en alle opties en packages zijn mogelijk, maar.. te langzaam. Alleen voor filetransfers (FTP, SMB, NFS) is de snelheid voldoende. DS Video werkt, maar te traag. Wel voldoende als rsync backup station en een 1080p film streamen gaat ook zolang je niet aan transcoden denkt.

Pluspunten

• Goedkoop, efficient
  • Voor kennismaking met Synology DSM, maar smaakt naar meer
  • Geschikt als backupstation (rsync haalt 25 MB/s)
  • File copy, FTP haalt 40-70 MB/s
  • Film streamen kan mits zonder transcoden

Minpunten

• Voor packages te traag
  • Je gaat waarschijnlijk een snellere kopen (DS116 is top!)

DaanBlokpoel 1 maart 2017

Synology DiskStation DS115j

Dit is tot nu to mijn beste aankoop van 2017. Wat een top machine zeg. Het instellen van dit apparaat gaat erg gemakkelijk. Zeker een aanrader voor de persoon die zijn eerste NAS wil gaan aanschaffen.

Pluspunten

• Erg gebruiksvriendelijk
  • Altijd de laatste update
  • Mooie UI
  • Perfect als film/muziek server
  • Het streamen gaat vlot
  • Stil

Minpunten

• Niet een snelle user interface
  • Opstarten duurt ruim 5 minuten

Henkie-Jan 24 juli 2016

Synology DiskStation DS115j

Een prima NAS voor een goede prijs. Hij is erg energiezuindig (zie de specificaties), het DSM besturingssysteem met zeer veel mogelijkheden wordt met regelmatig geupdate. Erg snel is hij niet! Sinds DSM 6.0 lijkt dit beter. Kortom: veel beter dan een externe HDD voor een goede prijs maar niet snel.

Pluspunten

• Voordelig
  • Zeer uitgebreid qua mogelijkheden
  • Veel updates
  • Beter dan een externe HDD

Minpunten

• Kan tijden virusscan langzaam/niet bereikbaar zijn
  • Ventilator kan je horen (niet hindelijk)
  • Wit plastic...

TepOneA 2 februari 2016

Synology DiskStation DS115j

Deze budget Synology NAS aangeschaft om als cloudserver te gebruiken voor 3PC's. Hij behaald bij ons de beloofde 80MB/s. Helemaal super dus. Ik was bang dat deze NAS te traag zou zijn, maar dit viel gelukkig mee (nadat ik alle indexeer instellingen uit had geschakeld, daarvoor was het een drama).

Pluspunten

• Prima snelheid
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Hl vl opties
  • Veel updates
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• DSM (het besturingssysteem) vereist wat uitzoekwerk
  • Niet de snelste als je gebruik maakt van intensieve taken, maar dat valt te verwachten met deze prijs

Noodletooth 30 juni 2015

Synology DiskStation DS115j

Prima instap NAS, alle mogelijkheden van de DS software. Schiet alleen qua processor snelheid soms tekort bij het verrichten van meerdere taken, maar je kan ook niet anders verwachten van het instapmodel! Van het eerste exemplaar was ethernetpoort helaas kapot, kon deze zonder problemen weer omruilen bij Coolblue

Pluspunten

• Alle DS ondersteuning en nieuwste firmware
  • Zuinig
  • Snelle transfersnelheden

Minpunten

• Goedkoop ogend plastic
  • Weinig tot geen isolatie geluid

_ferry_ 19 september 2014

Synology DiskStation DS115j

Voordelig, en toch een Synology. Dat is wat deze NAS kenmerkt. Bevind zich in instap segment, maar toch uitgebreide functies. DSM ziet er mooi uit, werkt makkelijk, en is net als een OS: Je kunt er apps op zetten en het systeem beheren. VPN, IP-CAM, syncen, noem het maar op.

Pluspunten

• Prijs, amper duurder dan B-keuzes zoals Conceptronics
  • Veel features door DSM interface
  • Gebruiksgemak DSM, apps, configuratie
  • Duidelijke setup, afgewerkt product

Minpunten

• Lichte CPU/RAM

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Synology DiskStation DS115j (WD Red hdd) 3TB?