Review door de redactie

Door Arnoud Wokke - Redacteur mobile 26 augustus 2015

Chinaphones: onbekende telefoons van 120 tot 240 euro

De Jiayu S3 is vooral een prima toestel voor zijn prijs. Het toestel heeft een prima ontwerp. Jiayu laat gebruikers bovendien niet kiezen voor of een tweede simkaart of een sd-kaart, want de S3 heeft drie slots: twee voor simkaarten en een voor uitbreidbaar geheugen. De accuduur is bovendien prima en ook de camera scoort voor zijn prijsklasse een dikke voldoende. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
Downstar2 20 maart 2015

Jiayu S3 Zwart

Het nieuwste flagship model van Jiayu. 64 bit SoC,Octocore,2GB RAM,3100mah,5.5 FHD

• 4G ondersteuning
  • Locatiebepaling(GPS/GLONASS/BEIDU)
  • Camera

Minpunten

• Design(knopjes)
  • Videokwaliteit Camera
  • Backcover(glad!)

Jvann 29 maart 2015

Jiayu S3 Zwart

Je kan geen betere telefoon verwachten voor ¤210,- ! Alles werkt vloeiend, prima scherm en een goede accuduur. Bouwkwaliteit is prima en het houd prettig vast door de gebolde achterkant. Jiayu houd zijn toestel ook up to date, alleen jammer dat er nog geen Android Lollipop is.

Pluspunten

• Prettige behuizing en scherm
  • Werkt snel en soepel
  • Standaard Root
  • Prima accuduur
  • Beheerst Micro-SD, Dual-SIM en Removable Battery
  • OTA Updates
  • Gestures

Minpunten

• Meegeleverde accesoires en apps zijn matig
  • Videokwaliteit tijdens opnemen
  • Android 5.1 nog niet beschikbaar (Komt er wel aan)
  • Notificatie LED gelimiteerd tot Rood en Groen

yoyoloveyoyo200 29 december 2015

Niet tevreden na gebruik vanaf 3 juni dit jaar

Pluspunten

• Scherm van hoge kwaliteit
  • Groot scherm, kleine behuizing( hoe klein het ook kan zijn met 5.5 inch)
  • snel maar( kijk punt 2 en 8 negatief)
  • prijs> ¤ 300 met hoesje en service pakket (Chiphone.nl)
  • camara maar dan wel bij uitmuntende omstandigheden
  • zaklamp> dual led

Minpunten

• Accuduur, elke reboot (opnieuw opstarten) heel groot verschil in batterijpercentage 58> 26 % 79>23 % ergste gevallen en dat wanneer je nog een hele dag voor de boeg hebt
  • Wordt snel heet, te heet en dit gaat ook weer snel van de batterij af, begint te haperen, asphalt 8 geen aanrader met deze telefoon
  • micro usb plug heel snel stuk gelukkig 2 jaar garantie maar wel mooi 11 weken zonder telefoon gezeten. Dit is gebeurd met normaal gebruik binnen één half jaar!!!
  • Toestel terug naar china voor reparatie, start niet meer op, bedrijf in Nederland geprobeert maar is weer terug naar China starte niet meer op na een reboot
  • gladde achterkant
  • camara niet wat ik verwacht met 13 mp en dual led
  • 3000mah weinig van te merken
  • qua snelheid vergleken met de telefoon van mijn zusje( motorola moto G 1 gen 4g model) apps openen niet veel sneller had meer verwacht (8 core 1.7 ghz 64 bit VS. 4 core 1.2 ghz 32 bit)

Moebius78 21 februari 2017

Jiayu S3 Zwart

Heb deze telefoon en wil hem graag in een verbeterde versie wel weer opnieuw. Enige nadeel is de prestatie van de camera snachts. Nu er actief android roms voor worden gemaakt (draait momenteel android 7.1.1), wil ik echt niks anders meer.

Pluspunten

• Alle functies zitten er op
  • Snel
  • Strak design

Minpunten

• Camera had iets beter gekunt

ChipSkylark 18 november 2016

Jiayu S3 Zwart

Goede telefoon voor deze prijs, kan mee met telefoons van bekende merken die het dubbele kosten. Heb hem 2 mensen aanbevolen die er tevreden mee zijn. Heb zelf wel accuproblemen (nu een Konpson accu die het redelijk doet) en geen officiele support meer. Wel goed onofficieel alternatief: Xtreme Rom.

Pluspunten

• prijs/kwaliteitsverhouding
  • bouwkwaliteit is prima
  • dual sim
  • accu houdt het redelijk lang vol (mits je geen probleem-accu krijgt)

Minpunten

• accuproblemen (had een first batch)
  • geen support door Jiayu

Nikeo 5 november 2016

Jiayu S3 Zwart

De telefoon is na anderhalf jaar gebruik nog steeds in topconditie. Onlangs is er zelfs een rom uitgekomen met android 7.1.

Pluspunten

• ongekende prijs/kwaliteitverhouding
  • ondersteuning door de community

Minpunten

• Chinese import

Nap 4 november 2015

Jiayu S3 Zwart

Goedkoop, dual sim, Full-HD scherm, regelmatige freezes, snel, prima (verwisselbare) accu

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Goede batterij
  • Standaar root

Minpunten

• Na een tijdje bijna dagelijkse freezes
  • Veel Plastic

Baddo 28 september 2015

Jiayu S3 Wit

Dit is een prima telefoon voor onder 200 euro. Als mensen mij vragen wat hij kan zeg ik altijd: het zelfde als de jouwe alleen voor minder dan de helft aan euro's maar drie keer zo lang vanwege de accu. Toppie apparaat. Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• scherm is gorilla glas 3
  • near field communication
  • geluid klinkt mooi vol
  • prijs
  • snel door 3 GB ram en octa core SOC
  • uitbreidbaar met micro sd
  • verwisselbare accu
  • onderdelen zijn eveneens sot goedkoop

Minpunten

• 16 GB ram ( ik heb er zat aan maar tegenwoordig is dat niet zo veel)

DanielFeyenoord 25 juli 2015

Jiayu S3 Zwart

Ik heb alles bij de plus en minpunten neergeschreven

Pluspunten

• Ongelofelijk snel
  • Goede foto's in het licht
  • Prachtig Full HD scherm
  • Wordt via Shenzhen Top-One Trading op Aliexpress.com geleverd met Android 4.4.4 inclusief Google Play store.
  • Prijs, in Nederland betaal je bijna 2x zoveel voor zo'n telefoon als deze
  • 3GB RAM
  • Superuser optie die je met een druk op de knop root toegang geeft. Extreem handig bij verwijderen van chinese en malware apps

Minpunten

• Overmatig backlight bleeding vlekje aan de onderkant van het scherm. Als je er op gaat letten wordt het hinderlijk, dus dat moet je niet doen .
  • Accuduur onscreen time valt mij toch een heel klein beetje tegen, had er meer van verwacht, maar veel beter is er ook niet op de markt denk ik. Op stand-by gaat ie wel lang mee. Ik kom van een Huawei Y300 af.
  • Als je pre-paid hebt, stroomt er beltegoed weg via mobiele data (terwijl dit uit staat op de telefoon) zonder dat je weet waardoor dit komt. Het is hierbij aan te raden om je mobiele data door je provider te laten blokkeren. (Bij T-mobile kun je dit zelf instellen via internet.)
  • 5,5 inch is (te) groot in de broekzak
  • Matige foto's in donker/schemering
  • Malware apps (Zijn goed te verwijderen mbv HET jiayu S3 topic op het forum hier)

Airdack 5 juni 2015

Jiayu S3 Zwart

Samenvattend: super tevreden, jammer van die Chinese apps maar dat was opzich ook zo weer opgelost. Verder heeft de telefoon best een 'wow' factor, niet zozeer door uiterlijk maar als ik aan mensen in mijn omgeving vertel over de specs en de prijs dan vallen er wel wat monden open

Pluspunten

• Snelheid
  • Accuduur (ik heb net 4 dagen gehaald op 1 lading bij licht gebruik! en had nog 35% over ..)
  • GPS (veel sneller een fix dan met de N1, nauwekeuriger)
  • Kwaliteit scherm (scherp, helder)
  • Kwaliteit foto's (echt prima kwaliteit, haalt het zeker bij een instap camera)
  • Formaat valt me voor een 5,5" echt mee, past prima in broekzak etc.
  • Wifi / mobiel onvangst / kwaliteit telefoongesprek allemaal prima in orde, beter dan mijn werktelefoon (HTC 8s) (ironisch genoeg)

Minpunten

• Knopje om scherm aan te zetten / telefoon uit te zetten geeft niet echt lekkere 'feedback', druk daardoor vrij hard voor ik doorheb dat het knopje iets 'doet'
  • Er zaten allerlei vage Chinese apps op, volgens wat zoekopdrachten mogelijk malware. Ik heb deze verwijderd met een uninstaller app

henkbert 26 mei 2015

Jiayu S3 Zwart

Een van de betere telefoons in z'n prijsklasse

Pluspunten

• Snel
  • Mooi scherm
  • SD-slot
  • Dual-Sim

Minpunten

• Filmen

Greetzel 4 mei 2015

Jiayu S3 Zwart

Jiayu S3 zwart 3Gb: Prima telefoon voor deze prijs, het grote heldere scherm vind ik erg fijn kijken. Bedenk wel dat dit een 'knutsel' telefoon is, je moet er zelf dingen aan aanpassen als je geen internationale ROM meegeleverd krijgt. Het forum biedt hier echter support :)

Pluspunten

• Full HD scherm kijkt lekker
  • 5.5 inch typt lekker met mijn dikke vingers
  • snel in gebruik

Minpunten

• 15% bug op Lollipop
  • Lollipop roms nog niet bugvrij

gphg 29 maart 2015

Jiayu S3 Zwart

Dual sim, sd card, fullhd 5,5" IPS, Android 4.4 voor minder dan E.200,- Niet perfect, maar veel beter gaat het ook niet meer worden :) Vier en een halve ster!

Pluspunten

• Dual Sim
  • SD card (64Gb max)
  • Prijs (<E.200,-)
  • GPS
  • Accu houd het 2 dagen uit
  • Full HD IPS
  • Sterke WIFI antenne

Minpunten

• Bolle gladde achterkant, daardoor ook relatief lastig op te pakken.
  • Roms nog in ontwikkeling

eYaTed 23 maart 2015

Jiayu S3 Zwart

Jiayu S3 3GB. In het algemeen goed. Camera kan beter, maar ja, het is geen fototoestel he, snel voor een paar kiekjes. Android 5.0 momenteel nog niet beschikbaar maar dat zou binnenkort moeten komen. +1 Android 5.1 beschikbaar (12/06/2015)

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Dual SIM, Dual 4G, 2 SIM slots + 1 SD slot
  • 64 bit
  • 3GB System
  • GPS
  • Kwaliteit oproepen
  • Batterij verwijderbaar

Minpunten

• Knopjes, liever powerknop boven (Persoonlijke keuze)
  • Camera (Nu ja, het is ook geen fototoestel. Goed genoeg voor snelle kiekjes)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Jiayu S3 Zwart?