Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3
Nas T 23 april 2015

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Een product met een goede prijs/opslag verhouding en een nette snelheid. Helaas laat de schijf steken vallen op geluidsproductie tijdens random acties, dit heeft de concurrentie beter voor elkaar.

Pluspunten

• Snelheid
  • non-random acties relatief stil

Minpunten

• random-acties niet stil
  • Huidige levertijd: ~6 weken (aangeschaft in februari 2015)

mercyfull_fate 23 oktober 2015

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Veel opslag voor de prijs. Ik kon maar 2/4 mountingholes gebruiken in mijn define r4. De schijf maakt bizar geluid in idle, het klonk als een falende schijf. Write speed is prima, 2TB data schrijven onder windows7 duurde 4,5 uur.

Pluspunten

• hoge opslagcapaciteit
  • goed voor statische data
  • prijs

Minpunten

• geluid tijdens idle
  • mounting holes
  • write speed vertraagd na 1e 5tb

Bramzie 28 juni 2015

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Goede prijs/opslag verhouding *UPDATE: In zowel een DS1815 en een DS414 in 1,5 jaar tijd toch een aantal schijven die er zomaar mee op houden, inmiddels de 3e defecte schijf en besloten over te stappen naar WD reds van 6TB.

Pluspunten

• veel opslagcapaciteit
  • in RAID niet eens zo heel langzaam
  • 128MB cache
  • prijs in vergelijking met andere 8TB's

Minpunten

• binnen een week al één beschadigde schijf

Chatslet 24 april 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Eerst snel, daarna onbruikbaar traag

Pluspunten

Minpunten

• Snelheid

Kevin112 3 juni 2017

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Waardeloos ding, heb hem nu 2 jaar waarvan 1x terug gestuurd vanwege problemen veel bad sectors etc. Heel vaak loopt mijn pc vast door deze hdd vanwege de 100% ingebruik. Dagelijks een vast lopende heel traag werkende pc.

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• 100% in gebruik
  • PC traag

aminam 6 februari 2017

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Afgeraden, 5 van de 8 schijven binnen 2 maanden onbruikbaar voor backup. Daarvan waren er 3 uit een eerdere rma. De rma service van seagate is onhandig bij meerder schijven.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel

Minpunten

• behoorlijk onbetrouwbaar
  • klungelige support vanuit seagate

xhal3Newbie 21 november 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Na 5 maanden in een HP Proliant MicroServer, schijf start niet meer op/gaat niet meer draaien. Nog garantie tot 2018. Telefonisch support is uitstekend, maar kosten voor een eventuele datarecovery via Seagate: 49 opstartkosten en 550 euro recovery kosten. Gelukkig maak ik gebruik van Amazone Cloud Drive en Crashplan.

Pluspunten

• Prijs per TB.
  • Snelheid voor archief okay.
  • Telefonisch support

Minpunten

• Betrouwbaarheid

Singels 3 november 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Heel veel oplsag voor een goede prijs, maar wel heel langzaam

Pluspunten

• Enorme Opslag

Minpunten

• Heel erg langzaam

Katala 16 juni 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Ik heb diverse schijven van dit type mogen ontvangen. Er is echter een kans van 66% (2 van de 3 pogingen) dat er bad sectors op zitten of iets dergelijks. Mocht je een exemplaar hebben die het wel doet is het een prima schijf. Sterk af te raden deze schijf!

Pluspunten

• Goedkoop
  • 8 TB

Minpunten

• Vreselijke bouwkwaliteit

parcifal 5 juni 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

prima schijf voor voornamelijk opslaan van veel data die niet continu gebruikt word. de schijf wat trager op de laatste tb`s prijs is weer omhoog gegaan ... wachten tot deze weer lager word? zit te springen om er weer 1 of 2 aan te schaffen.

Pluspunten

• prima kwaliteit
  • stil genoeg
  • voor voornamelijk archiveren uitstekend

Minpunten

• prijs weer hoger.. beetje vreemd
  • snelheid neemt stuk af in de laatste tb`s

sdk1985 9 mei 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Geweldig product van Seagate. Lagere access times, flink betere writes IOPS en transfer tot wel 500% beter dan een Desktop HDD 3TB op 4K.QD16. Niet geschikt voor raid 5 tenzij men gebruik maakt van sequential resilvering.

Pluspunten

• Laagste kosten/GB
  • 2ms snellere access times
  • Laag stroomverbruik per GB
  • 3 jaar garantie ipv 2
  • Geweldige 10 MB/s random write performance

Minpunten

• Niet geschikt voor RAID rebuilding
  • Performance daalt na langdurige belasting (20+ GB)

tzaman 2 mei 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Zeer instabiele schijf. Hooguit gebruiken in flinke RAID die je nauwelijks gebruikt voor long term opslag. [14304.968364] EXT4-fs error (device sda1): ext4_journal_check_start:56: Detected aborted journal [14304.972262] EXT4-fs error (device sda1) in ext4_writepages:2520: IO failure

Pluspunten

• Veel ruimte

Minpunten

• Extreem trage IO
  • Instabiel

hansvdv 22 maart 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Deze drive gekocht vanwege prijs/GB, met het plan er meer te kopen. Na een uur al meer dan een miljoen seek en read errors, en een zg. 'end-to-end-error'. Die laatste fout schijnt te wijzen op een disk cache die kapot gaat, drive dus maar teruggestuurd.

Pluspunten

• lage prijs/GB

Minpunten

• twijfels over kwaliteit

HS2005 22 januari 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Prima schijven kijkend naar het kostenplaatje. Schijven worden i.c.m. een Synology DS1515 gebruikt. Totaal 40TB.

Pluspunten

• Opslag

Minpunten

• 5 schijven besteld waarvan 1 bij aanschaf kapot

Looker58 11 januari 2016

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Heb deze schijf voor 230 euro gekocht. Ik gebruik deze in een 4 bay NAS, samen met 2 WD 4TB. Waarschijnlijk koop ik er binnenkort 1 bij.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Snelle schijf
  • Hoge opslagcapaciteit

Minpunten

• tot nu toe nog geen minpunt kunnen vinden

gradtje 14 september 2015

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Sinds een halfjaar in het bezit van 7 van deze welke ik in een zfs-opstelling heb gezet (samen met een ssd voor cache & log) Vanaf het eerste moment geen enkel probleem gezien. De schijven komen op mij robuust over. Echte minpunt vond ik de slechte verkrijgbaarheid.

Pluspunten

• Enorme opslag per drive
  • goed geprijsd
  • vlot

Minpunten

• verkrijgbaarheid

EihristerNewbie 24 augustus 2015

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Ik wantrouw Seagate al erg lang, maar besloot vanwege de capaciteit en de onbelangrijkheid van de data toch voor een van deze disks te gaan. 88 dagen later: Zo'n 11 TB geschreven, waren er al zo'n 200 miljoen read errors, 35 miljoen seek errors en bijna 13 miljard command timeouts.

Pluspunten

• Grootste opslagruimte in een 3.5" disk ten tijde van aankoop

Minpunten

• Hoge dichtheid, vergrootte kans op problemen
  • Nieuwe, niet goed in de praktijk getestte technologie

markvl 31 juli 2015

Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB

Ik gebruik deze schijf in mijn 2de (backup) NAS waar periodiek de data van mijn primaire NAS naartoe gezet wordt. Performance doet er dus niet toe, het is echt een 'archive'. Voor dat doel is het een prima schijf: veel opslag voor een redelijke prijs.

• Perfect als backup medium

Minpunten

• Geen, als je hem gebruikt zoals bedoeld

Slijpschuiver 14 februari 2015

Prima archiefschijf

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Handig formaat om veel data te archiveren

Minpunten

• 3 jaar garantie vind ik niet veel, aangezien deze archiefschijf vnl. stil staat.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Seagate Archive HDD Secure ST5000AS0001, 5TB?