€ 209,90
Specificaties 850W (80 Plus Platinum) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 16 januari 2015

Testreview voedingen: budget versus high-end

Corsair heeft zijn high-end serie HX-voedingen voorzien van Corsair Link-technologie. Daarmee kunnen eigenschappen van de voedingen, zoals spanningen en temperaturen, via software worden uitgelezen. De 80Plus Platinum-gecertificeerde voeding kan 750W aan vermogen leveren en doet dat met zeer goede eigenschappen. De spanningsregulatie en ripple zijn uitstekend en over het ontwerp, zoals de bekabeling, is goed nagedacht. Bovendien is de voeding semipassief; de ventilator gaat pas draaien bij zwaardere belastingen. De prijs is wel pittig. Lees verder »

Pluspunten

• Uitstekende prestaties
  • Doordachte, modulaire bekabeling
  • Semi-passief, dus stil

Minpunten

• Vrij prijzig

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Nekronimus 12 mei 2019 Product gekocht

Corsair HX850i

Zeer degelijke en (meestal) stille voeding.

Pluspunten

• Volledig stil (in autofan mode) ongeacht de CPU belasting.
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• Coilwhine hoorbaar bij 3D toepassingen.
  • Op auto fanspeed vrij grote schommelende temperatuur (32-51°C) (voor de componenten 37-67°C!). Misschien niet ideaal op 10 jaar tijd.
  • Laagste selecteerbare fanspeed op custom of fixed is 40% en (net) hoorbaar.

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 4
Koelvermogen Score: 4

OrozarBE 15 januari 2021 Product gekocht

Corsair HX850i

Na 4 jaar gebruik en dus nog 6 jaar garantie is deze voeding nog steeds de beste die ik ooit gehad heb. Stil en zuinig. Temperatuur blijft laag en nooit last gehad van coil whine, ook niet bij zware belasting. Enkel de icue software is af te raden.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Hoge kwaliteit

Minpunten

• Software (optioneel)

shotputty 1 april 2020 Product gekocht

Corsair HX850i

Inmiddels mijn tweede HX850i. De eerste leek stil totdat de fan aanging bij full load, en die fan bleek aan te lopen wat echt een gruwelijke herrie was. Het 2e exemplaar is voorbeelding stil. Je ziet de fan draaien maar je hoort niets.

Pluspunten

• Geluidloos bij kantoorgebruik

Minpunten

• Connectors verwijderen erg moeilijk
  • Link software

vincenta2 17 juli 2019 Product gekocht

Corsair HX850i

Wekt goed, goede qualiteit. Eigenlijk nog geen minpunten tegengekomen, behalve dan dat je een usb (2) poort benodigd hebt op je moederbord om corsair link te kunnen gebruiken. Deze had ik zelf niet vrij, dus ik kan niet oordelen over de software zelf.

Pluspunten

• Goed modulair
  • Test functie fan

Minpunten

• usb poort benodigd voor corsair link

Lagavulin1963 24 maart 2018 Product gekocht

Corsair HX850i

HXi is een prachtserie van Corsair. Kort gezegd: je merkt niet dat de voeding er is. Mijn systeem gebruikt bij voluit gamen (GTX 1080+ en Intel i5 7600K) ongeveer 300-350 watt. De voeding blijft dan koel en is onhoorbaar. De bijgeleverde Corsair Link software gebruik ik nauwelijks.

Pluspunten

• Absoluut stil, de fan draait in de praktijk nooit
  • Stabiliteit
  • Modulair
  • Bouwkwaliteit

ExtremensiveNewbie 11 april 2017

Corsair HX850i

Ik heb deze voeding al anderhalf jaar in mijn build en ik moet zeggen dat het een van de beste voeding is die ik heb gehad. Erg energievriendelijk en je hoort hem bijna nooit. echt een aanrader als je de geld voor over hebt.

Pluspunten

• Extreem goed kwaliteit
  • Erg stil
  • Gaat heel zuinig om met energie
  • modulair
  • monitor programma.
  • Je krijgt veel extra kabels bij.

Minpunten

• Duur prijskaartje
  • soms beetje moeite om kabels in te prikken.

bartvbl 6 januari 2016

Corsair HX850i

De voeding zelf voelt als een en al kwaliteit. Heb hem nu een half jaar, geen problemen. Ik ben er vrij zeker van dat de fan nog niet heeft hoeven draaien; ik heb hem in ieder geval nog niet gehoord. Corsair Link is een leuke toevoeging, werkt redelijk goed.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Genoeg aansluitingen
  • Geeft inzicht in energieverbruik

Minpunten

• Link software is nog steeds redelijk buggy
  • Geen mogelijkheid om energieverbruik per aansluiting te zien

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Corsair HX850i?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite