Samsung 850 Pro 128GB - Reviews

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 1 juli 2014

Samsung gaat 3d: de nieuwe 850 Pro getest

Samsung heeft met de 850 Pro zijn eerste consumentendrive met 3d v-nand uitgebracht. Dat type flashgeheugen moet de weg naar goedkopere, grotere ssd's vrijmaken. De 850 Pro is echter nog prijzig, maar wel snel. De iets oudere 840 Evo-serie is echter goedkoper en, met dezelfde controller aan boord, nog iets sneller. Het wachten is dus op goedkopere drives met v-nand aan boord. Lees verder »

Pluspunten

• Eerste consumentendrive met v-nand
  • Sneller dan vorige generatie
  • Geen prestatieverlies

Minpunten

• 840 Evo-drives sneller en goedkoper

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
TheGiant 6 januari 2018 Product gekocht

Samsung 850 Pro 128GB

Prima SSD, alleen heb ik ervaren dat 128gb snel te weinig wordt voor een Systeemschijf. Bij mij begon mijn pc langzamer te worden wanneer ik minder dan 10gb ruimte overhad. Niet echt duidelijk verschil tussen de Pro en Evo variant behalve prijs.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Kan snel te klein worden
  • Duurder dan de Evo zonder groot verschil

Ivar Mennes 8 oktober 2016

Samsung 850 Pro 128GB

Ik heb deze ssd nu al geruime tijd en ben zeer tevreden. Nooit problemen of kuren gehad en een perfecte drive voor het huizen van OS en enkele games/programma's.

Pluspunten

• strak design
  • betrouwbaar
  • prima dienend als OS drive

Minpunten

• plastic behuizing

Johannezzzz 19 september 2016

Samsung 850 Pro 128GB

Prima SSD's, lekker snel.

Pluspunten

• Snel
  • Kwaliteit

Minpunten

• Prijzig

Burnmatic 18 augustus 2016

Samsung 850 Pro 128GB

'K heb reeds heel wat SSD's in mijn handen gehad en een even zoveel ervan werkende ervaren, de 850 Pro steelt onmiskenbaar de show. Samsung's paradepaardje als je het mij vraagt. Vooral ontzettend stabiel in gebruik, k over langere tijd. Met een prijskaartje, maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• Betrouwbaarheid
  • Stabiliteit
  • Snelheid
  • Design

Minpunten

• Kwaliteit komt met een prijs
  • Software niet van toegevoegde waarde

M4UP1E 13 augustus 2015

Samsung 850 Pro 128GB

Heb hem een tijdje terug gekocht en hij zit nu in m'n laptop, als vervanging van een conventionele HDD. Laptop is retesnel geworden(opgestart in 15 seconden). Gewoon een topding.

Pluspunten

• Snel
  • Niet echt relevant, maar de afwerking met het metalen omhulsel vind ik erg mooi

Minpunten

• Geen kabel bijgeleverd. Best vervelend voor installatie in een desktop.

sjaaksnoerenNewbie 31 januari 2015

Samsung 850 Pro 128GB

Deze SSD laat zich heel makkelijk installeren, gewoon als extra HDD inbouwen, eventueel klonen of opnieuw installeren. Prijs is goed qua product, fijn om te zien hoe veel sneller de pc is met opstarten en in gebruik.

Pluspunten

• scherpe prijs
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• geen kabeltjes

hmartino 6 oktober 2014

Samsung 850 Pro 128GB

Deze SSD is super snel! De prijs is echter jammer. Als je een snelle en betrouwbare ssd zoekt dan is dit een aanrader. Schrijven van data gaat super snel, en lezen ook. Voor de prestaties 5 sterren!

Pluspunten

• snelheid algemeen
  • betrouwbaarheid
  • snelheid schrijven

Minpunten

• prijs

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung 850 Pro 128GB?