Specificaties PlayStation 4 • Actie, Avontuur • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Jurian Ubachs - Redacteur games 3 augustus 2014

The Last of Us: Remastered is, zeer waarschijnlijk, de beste PlayStation 4-game die nu op de markt is. De vraag beantwoorden of iemand die de game nog niet heeft gespeeld en wel over een PS4 beschikt er goed aan doet om de game in huis te halen is dan ook vrij simpel: doe het. Nu. Vraag twee is gecompliceerder. Wie het met emotie en dramatiek doordrenkte verhaal al eens doorlopen, beleeft deze versie van The Last of Us als een goede film die je al eens had gezien, maar best nog wel eens wilde bekijken, zeker als dat dan in een hogere resolutie kan dan dat je de film oorspronkelijk had gezien. Of dat de aanschaf de moeite waard maakt valt echter wel te betwijfelen, de game is verder niet veranderd. Lees verder »

Pluspunten

• Audiovisueel op PS4 nog net iets beter
  • Gameplay biedt ruimte voor inventieve oplossingen
  • Straalt zorgvuldigheid uit, aandacht voor detail
  • Verhaal
  • Sterke band met personages

Minpunten

• Gevechten worden tegen het einde wat repetitief

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Kevin Bouwman 18 december 2015

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Prachtig verhaal, graphics zijn fenomenaal! Lees hieronder voor een uitgebreide review.

Pluspunten

• Verhaallijn is prachtig
  • Graphics zijn fenomenaal
  • Emotie komt los in het spel
  • Wapens
  • Multiplayer
  • Zombies
  • Visueel perfect
  • Een van de beste games ooit

Minpunten

• Soms de besturing
  • Het einde van het verhaal

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Gameplay Score: 5

Piet_Piraat7 4 mei 2017

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Vanwege alle prijzen die het won heb ik de game aangeschaft, maar helaas viel die tegen. Ondanks de uitstekende personages vond ik de gameplay irritant (ik kan gewoon niet aimen op een console) en herhalend. Wil het eigenlijk 2,5 ster geven maar aangezien dat niet kan maar 3.

Pluspunten

• Personages (acteerwerk en looks)
  • Begin van het verhaal (niet afgemaakt)

Minpunten

• Herhalende gameplay
  • Irritante shootouts

Mariuslol 5 maart 2017

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Een must have voor elke PS4 bezetter!

Pluspunten

• Muziek
  • Graphics
  • Setting
  • Verhaal
  • Lip-sync/voice over

Minpunten

• Je ziet aan het veld wanneer je gaat vechten.

Kkilluminati 17 januari 2017

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

De hype om deze game niet echt kunnen begrijpen. De gameplay ervaarde ik als saai en repetitief. Ondanks dat, blijven spelen vanwege sfeervol avontuur en pakkend verhaal. Naughty Dog wist mij bezig te houden door sommige scenes erg sterk neer te zetten. Het einde was echter teleurstellend en abrupt.

Pluspunten

• Verhaal (scenes worden sterk neergezet)
  • Leuk sfeertje door graphics en audio
  • Aandacht voor detail

Minpunten

• Repetitieve en saaie gameplay
  • Teleurstellend einde
  • Voorspelbare gebeurtenissen
  • Vijandelijk A.I. nou niet echt snugger

bjornos28 15 december 2015

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

The Last of Us Remastered is een game die meer doet dan de meeste andere games doen. De game laat je een post-apocalyptische wereld zien, waar een schimmel die mensen tot 'zombies' maakt alles heeft verwoest. Het verhaal en zijn personages ontroeren je en uiteindelijk is dat het sterkste punt.

Pluspunten

• Opgepimpte graphics
  • Ontroerend
  • Mooie muziek

Minpunten

• Af en toe bugs
  • Het vechten is soms wat irritant

ralph075 26 november 2015

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar: Na de hele hype en alle spelers die roepen dat dit een must-have game is, het spel gekocht in aanbieding voor 12. Helaas, is niet mijn cup of tea... erg blij dat ik het niet voor de volle prijs heb gekocht.

Pluspunten

• Mooie graphics
  • Verhalende spellijn

Minpunten

• Zombies
  • Ondanks de hype, niet noodzakelijk leuk voor iedereen

Aramius 22 juli 2015

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Voor mij het beste spel van de vorige generatie, een stuk mooier, speelt nog iets fijner, inclusief de left behind DLC. Als je het origneel nog nooit gespeeld hebt: KOPEN! Orgineel wel gespeeld & vond je het geweldig, Ga er voor! Was het niet jouw game dan nu ook niet.

Pluspunten

• Ziet er nog beter uit als op de PS3 (en die versie was al prachtig)
  • Verhaal
  • Sfeer
  • Gameplay
  • Hoofdpersonages geweldig neergezet.
  • DLC zit er ook bij.
  • Een lang singleplayer avontuur (Ik heb er 30 uur over gedaan).

Minpunten

• Geluid vind ik niet geweldig.
  • Het is natuurlijk een remake, dus verwacht niet te veel nieuws als je de ps3 versie al kent.

McJones 17 juni 2015

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Ik vond dit spel ontzettend tof. De kracht van het spel is dat je binding krijgt met de personages en opgaat in de post apocalyptische wereld. Vergeet zeker niet de DLC te spelen!

Pluspunten

• Setting
  • Graphics
  • Verhaal
  • Binding met personages
  • A.I. van de vijanden
  • Moeilijkheidsgraad

Minpunten

• Wil nog meer spelen

KotuOglan 31 maart 2015

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Een van de beste spellen ooit

Pluspunten

• Thrilling
  • Verhaal (zombies zijn altijd leuk)
  • Beeld, geluid en besturing echt alles is goed

Minpunten

• Spel mocht wel wat langer duren

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Gameplay Score: 5
Slurpie Blauw 27 december 2014

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

Qua verhaal is dit het beste spel wat ik ooit heb gespeeld. Voor mij is de hype gerechtvaardigd. Ruw gezegd bestaat het spelen uit: shootouts, speurwerk en hamsteren. De shootouts zijn pittig, echt trial&error werk. Enige minpuntje voor mij is dat de game teveel leunt op de shootouts.

Pluspunten

• Verhaal
  • Graphics echt next gen

Minpunten

• Shootouts worden repetitief

briansoft 11 september 2014

The Last of Us Remastered, PlayStation 4

The last of us, een van de top titels van de PS3 maar dan nu in verbeterde graphics en met DLC ingebakken. Had hem op de PS3 en nu op de PS4 wat niet tegen viel. Je betaalt ook niet gelijk de volle mep wat het upgrade aantrekkelijk maakt.

Pluspunten

• Betere graphics
  • Opnieuw het verhaal herleven
  • DLC toe gevoegd
  • Goed geprijsd

Minpunten

• Had meer content verwacht

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 3
Geluid Score: 3
Gameplay Score: 4
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een The Last of Us Remastered, PlayStation 4?