Club 3D Radeon R9 290 royalAce

Specificaties Max. 1,04GHz • GDDR5 • DP, 2x DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Review - AMD R9 290: het kleine broertje van...

Na het topmodel uit de serie, de R9 290X, brengt AMD het kleine broertje uit, de R9 290. Tweakers zette de 290 af tegen de 290X en vergeleek hem met de kaarten van concurrent Nvidia.

166 5 nov '13

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
The_Greater 6 januari 2016

Club 3D Radeon R9 290 royalAce

Het is een snelle videokaart en schaalt in crossfire erg goed. De koeling (3 fans) is erg goed van deze videokaart. Maar neemt helaas 3 slots inbeslag. Dat is een beetje nadelig bij crossfire setup, dan heb je +/- 0.5cm tussen de kaarten. Dan wordt deze set wat luidruchtiger.

Pluspunten

• Stil
  • Hogere standaard clocks
  • Crossfire schaling
  • Koeling en geluidsproductie

Minpunten

• 3 slots
  • Cooling ivm crossfire

arjan1995 4 februari 2015

Club 3D Radeon R9 290 royalAce

Mooie videokaart. Is zeker geschikt voor de nieuwste games op de hoogste kwaliteit. Ook is hij zeer lang, waardoor de kaart niet in elke pc-kast zal passen. EDIT: Bleek defect exemplaar (ventilator ging ratelen) en nieuw exemplaar is veel koeler en stiller.

Pluspunten

• Zeer goede prestaties bij games
  • Vrij stil ondanks dat het een monsterkaart is
  • Veel aansluitingen (2x dvi, 1x displayport en 1x hdmi)

Minpunten

• Kaart is extreem lang en past maar net in mijn kast
  • Kaart neemt drie(3!) slots in beslag

wyty1990 15 oktober 2014

Club 3D Radeon R9 290 royalAce

Ik heb de kaart nu 2 week hiervoor had ik een 270x van een ander merk. Ben erg blij met deze kaart: - Erg stil - Goede koeling - Goede prestaties

Pluspunten

• Erg stil
  • Goede koeling
  • Goede prestaties

Minpunten

• Mag meer hdmi Poorten Heeft 1

Mounty_078 23 juli 2014

Club 3D Radeon R9 290 royalAce

Ik had laatste in voorraad voor 309 euro en hij is daarna enorm omhoog gegaan dus daar ben ik erg blij mee. De kaart blijft enorm koel zelfs under load ook al kan die nog is wel is redelijk te horen zijn.

Pluspunten

• De cooler is echt heel goed, beter dan ik had verwacht
  • Geweldige prestaties
  • Hij heeft een backplate

Minpunten

• Kan under load redelijk te horen worden

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Club 3D Radeon R9 290 royalAce?