BitFenix Prodigy M Wit - Reviews

Specificaties Small form factor • 9 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de BitFenix Prodigy M Wit. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:

BitFenix Prodigy M Oranje

Drie jaar na introductie is de BitFenix Prodigy nog altijd een behuizing die indruk maakt. De nieuwe kleurtjes zijn ook zeer welkom en het is nog altijd een solide en stille kast. Je moet echter goed opletten bij je componentkeuze, en het inbouwen vereist ook zeker enig geduld en planning.

Pluspunten

• Nog altijd een opvallende en hippe constructie, en laat zich ook graag aankleden met extra's als LED-strips
  • Degelijke materialen en panelen, SoftTouch uitvoering front en bovenkant top
  • Vrij ruim wat betreft inbouwmogelijkheden
  • Ruim koelmogelijkheden, inclusief 240mm radiator support, en twee standaard ventilatoren
  • Kabelmanagement zonder windowed zijpaneel goed te overzien.
  • Dikke panelen en gesloten front dempt interne geluiden uitstekend.
  • Leverbaar in meerdere (zeldzame) kleuren, eventueel leverbaar met andere indeling van binnen, en uit te breiden met windowed zijpaneel
  • Prijs-kwaliteitverhouding in orde

Minpunten

• De concurrentie is flink toegenomen sinds de originele Prodigy. Er zijn inmiddels aardig wat concurrenten die vergelijkbare (of soms meer) mogelijkheden bieden.
  • Je moet goed nadenken over de keuze van je voeding en 240mm radiator als je dat wilt. Lees header 'inbouwen' voor details.
  • Kabelmanagement in combinatie met windowed zijpaneel een tijdsrovende en niet frustratie-vrij klusje.
  • Geen stoffilters

Tobiasve 21 maart 2016

BitFenix Prodigy M Wit

Een prachtige case naar mijn mening, doet qua looks niet onder aan bijv. de Apple producten die op mijn bureau staan. Inbouwen is even lastig en kost wat tijd, maar is het zeker waard. Door zijn compactheid prima te vervoeren, en de koelmogelijkheden hoeven er niet onder te lijden.

Pluspunten

• Mooie looks
  • Goede airflow
  • Compact design

Minpunten

• Zijpaneel met power en reset
  • Cablemanagement is lastig

ZeroMugiwara 23 juli 2014

BitFenix Prodigy M Zwart

Prima product, maar prijs zo toch lager mogen voor deze kwaliteit.

Pluspunten

• Goede prijs, goede kwaliteit

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit van de handvaten/ondersteuning

MrFloppy 5 november 2013

BitFenix Prodigy M Wit

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Veel plek voor diskuitbreiding
  • Uitstekende koelmogelijkheden
  • Goed aan te passen door losse hdd beugel en verwijderbare psu en dvd bracket.

Minpunten

• Aan/uit knop, usb aansluitingen aan de zijkant waardoor een sidepanel met plexiglas niet eenvoudig te plaatsen is.

Wouter100nx 12 oktober 2015

BitFenix Prodigy M Blauw

fijne kast, alleen de plastic steunen boven/ onder voelen wat slapjes aan. goede en flexibel ingerichting, ik heb boven in een 240mm water-lucht koeler zitten. dan zit de kast gelijk vol. thermisch geen problemen.

Pluspunten

• flexibele indeling
  • vormgeving/ kleur aanbod

Minpunten

• geen degelijk gevoel bij de steunen

parca 22 september 2015

BitFenix Prodigy M Zwart

Heb deze kast voornamelijk gekocht omdat ik het een mooie kast vond, en wou één met een micro-ATX formaat om het compact te houden. Grootste nadeel - cable management = nagenoeg onmogelijk.

Pluspunten

• Erg mooie, compacte kast
  • Goede megeleverde fans
  • Behoorlijk stil
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Inbouwmogelijkheden, geen idee waar ik nog harde schijf moet plaatsen (bracket is een optie...)
  • Cable management nagenoeg onmogelijk
  • Zijpanelen niet gemakkelijk te verwijderen.

NachoGaming 20 mei 2015

BitFenix Prodigy M Zwart

Als je deze kast wilt moet je wel een paar dingen weten die je mee moet nemen in je menig hierover. de oriëntatie van de gpu naar boven heeft bij mij gezorgd dat de top vent gelijk een intake moet worden, ondanks dit vind ik deze behuizing erg goed.

Pluspunten

• Stevig, mooi, redelijke casemodding opties
  • Hendels maken het toch een redelijke pc om te verplaatsen (in mijn geval vanwege gescheiden ouders), zolang je je maar niet druk maakt om de flex die in de hendels zit.
  • zeer geschikt voor watercooling.

Minpunten

• door de psu die aan de voorkant van de kast word gemonteerd is de gehele front mesh inbeslag genomen en kan men hier geen fan plaatsen zoals in de mini itx versie van deze kast, wat kanzorgen voor een rare/ slechte airflow.
  • Onder intake is niet gefilterd zoals de top intake.

OrieZZ 13 april 2015

BitFenix Prodigy M Zwart

Ik heb deze gekocht samen met het side panel vooral voor de looks. Hij is zeker mooi, maar de build quality is minder. De poten zijn afgebroken in de auto dus ik heb ze moeten plakken. De airflow is ook niet al te goed omdat vanbinnen alles ondersteboven is.

Pluspunten

• Zeer mooi
  • Gemakkelijk op te pakken door de handvaten
  • Inbegrepen fans zijn zeer goed en stil

Minpunten

• Slechte build quality
  • De poten zijn zeer onstevig
  • Slechte air flow

danaraya 18 maart 2015

BitFenix Prodigy M Zwart

Deze kast heb ik als thuisserver staan. Zelf heb ik er nog wat geluidsdempend materiaal in gedaan waardoor het muisstil is in de kamer en alsnog blijft hij erg koel. De meegeleverde fan is een erg goed BitFenix model. De bouwkwaliteit is goed behalve de plastic handvaten.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Standaard zeer goede koeler
  • Erg klein
  • Alle benodigde spullen kunnen erin

Minpunten

• Weinig ruimte in de kast voor extra componenten
  • Handvaten voelen wat goedkoop

David Mulder 22 september 2014

BitFenix Prodigy M Zwart

Wat een aparte vorm heeft deze behuizing. Toegeven, dat is niet iets waar de meeste mensen zich druk om zouden maken, maar het verassend te zien hoe extreem veel commentaar ik er op kreeg (iedereen maakte eerst een opmerking over de kast, en daarna pas over wat er in zat).

Pluspunten

• Redelijike bouwkwaliteit
  • Ruim

Minpunten

• Handvaten boven hadden steviger kunnen zijn
  • LED'jes aan de zijkant zijn erg irritant (heb ze dus maar losgekoppeld...)

k.theuws 4 mei 2014

Chocola 10 april 2014

lolwuz 26 oktober 2013

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een BitFenix Prodigy M Wit?