Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Toshiba DT01ACA100, 1TB. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Toon reviews van:
Wouter.S 25 april 2013

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Pluspunten

• Snelheid

Minpunten

• Voorlopig niets op aan te merken

AjHartog 7 november 2014

Toshiba DT01ACA200, 2TB

Snelle schijf voor weinig geld. Iets langzamer als een Seagate ST2000DM001, maar wel stiller en koeler. Echt stil is deze schijf niet te noemen, maar zeker niet luidruchtig. Voor een stille pc zou ik eerder een 5400rpm schijf aanraden. Toevoeging: betrouwbaarheid!

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Erg degelijk

Minpunten

• Meest luidruchtige van mijn hele PC (rest is extreem stil)

Ins. Gadget 14 juni 2014

Toshiba DT01ACA200, 2TB

4 stuks aangeschaft voor gebruik in RAID-5 opstelling. En jaar later zijn 3 stuks vervangen. De reden hiervoor zijn in alle gevallen ernstige SMART errors (in twee gevallen gevolgd door overlijden). Het lijkt erop dat deze HD's niet betrouwbaar genoeg zijn voor 24/7 gebruik.

• Prestaties

Minpunten

• Betrouwbaarbeid

julus 18 april 2013

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Pluspunten

• Beste prijs/GB verhouding
  • Degelijke prestaties

Minpunten

• duidelijk hoorbaar
  • wordt warm
  • fysiek gecrashed na lichte schok terwijl hij uit stond

Sayhoun 25 maart 2017

Toshiba DT01ACA200, 2TB

Prima HDD, doet wat het moet doen namelijk in mijn geval all mijn data bewaren + extra active back-up....

Pluspunten

• 2 TB active-back-up geen probleem
  • Idle verbruik laag + niet te horen
  • Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• geen

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Inmiddels al ruim 2 jaar ervaring met 8 van deze schijven in een qnap nas. Geen enkel probleem, 24 uur per dag aan, geen smart errors. echt prima schijven voor een zeer schappelijke prijs naar mijn mening.

Pluspunten

• 2 jaar lang 24 uur per dag in een qnap nas gedraaid, probleemloos.

Minpunten

• worden ietwat warm

sdk1985 28 oktober 2018 Product gekocht

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Momenteel 1 van de weinige 7200rpm drives met bijbehorende access times. De nieuwe modellen van Seagate zijn vrijwel uitsluitend 5400rpm of 5900rpm. Western Digital is nog een stuk trager.

Pluspunten

• 7200rpm
  • 15.2ms access times
  • goedkoop
  • idle stil

Minpunten

• Maximaal 189-200 MB/s (trager dan Seagate)

rodgerz 3 september 2018 Product gekocht

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Prima schijf. snel, stil en na 1.5jr nog steeds 0 bad sectors.

Pluspunten

• stil
  • snel
  • prijs

Minpunten

• geen

Kai Nickson 26 april 2018 Product gekocht

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Meer dan een jaar een 24/7 draaiende gehad in mijn NAS. Heb ondertussen een half jaar geleden uitgebreid naar een setup met 4 van deze schijven in RAIDZ2. Tot zover nog geen moeten vervangen Voor de prijs zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Hoeveelheid opslag voor de prijs
  • Niet de luidste

Minpunten

• Werden geleverd in een kartonnen frame

cas320600 27 november 2017 Product gekocht

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Heb er 1 aangeschaft voor m'n htpc. Dik 2 jaar geleden heb ik er ook al 1 gekocht voor m'n game-pc. Dit zegt genoeg.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Geen problemen ondervonden

Minpunten

• Beetje hoorbaar

SeTry 12 oktober 2017 Product gekocht

Toshiba DT01ACA100, 1TB

Nu 3 jaar in mijn bezit geweest, werkt nog steeds prima. Kan me af en toe echt storen aan de herrie.

Pluspunten

• Nooit iets mis mee geweest

Minpunten

• Extreem luidruchtig

fransinmokum 12 september 2017 Product gekocht

Toshiba DT01ACA300, 3TB

heb er 2 ,een gemaakt in april 2016 en een uit 2017,en de laatste maakt meer vibraties maar werkt prima tot nu toe.

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• goed ophangen in rubber

Madrox 13 juli 2017 Product gekocht

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Deze hdd's van Toshiba zijn eigenlijk gewoon Hitachi harddisks. Hitachi, welke deels is overgenomen door WDC en deels door Toshiba. Heb er nu twee van en ze draaien heerlijk hun rondjes, zijn stil en redelijk zuinig en worden niet echt warm.

Pluspunten

• Robuust
  • Snelheid
  • Redelijk zuinig
  • Hitachi kwaliteit

Minpunten

• geen

bybreak 12 juni 2017

Toshiba DT01ACA200, 2TB

Prijs/kwaliteit verhouding is prima, maakt geen rare geluiden maar is wel wat luidruchtig. Wordt niet t warm.

Pluspunten

• Op dit moment beste prijs/GB verhouding

Minpunten

• Blijft een HDD

Djawed 27 april 2017

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Heb hem onlangs gehaald. Zeker geen verkeerde schijf maar als je een niet luide harde schijf wilt dan zal dit hem niet voor je zijn. Voor mij is het daarom jammer genoeg een miskoop. Hij is heel luid..

Pluspunten

• Functioneert perfect

Minpunten

• Luidste hardeschijf ooit voor mij.

xs4me 26 april 2017 Product gekocht

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Ik had 4 van deze schijven. En nu, 1.5 jaar later zijn ze alle 4 al gesneuveld. Apart, want ik heb ook Toshiba MD04ACA400 4TB's en die blijven gaan. Kreeg 1x een "gerepareerd" exemplaar terug ipv een nieuwe, welke gewoon defect was. Kan ook de winkelier zijn geweest.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Lage temperaturen

Minpunten

• Duurkoop
  • Onbetrouwbaar

PeteSapai 24 maart 2017

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Dit was, nu en anderhalf jaar geleden, de goedkoopste schijf van 3TB. Ze werken nog perfect - al moet ik er wel bij vermelden dat de NAS het grootste gedeelte van de tijd uitstaat. Over de prestaties kan ik weinig zeggen; de NAS is hier de beperkende factor (~70MB/s).

Pluspunten

• Prijs/GB

Minpunten

• Wat is dat voor onzin dat er 1 minpunt opgegeven moet worden?

Ebbo72 9 december 2016 Product gekocht

Toshiba DT01ACA100, 1TB

Zeer goedkope harde schijf met veel ruimte. maakt echter veel lawaai. Ik hoor hem duidelijk over de rest van mijn systeem heen, terwijl deze niet bijzonder stil is

Pluspunten

• 1TB ruimte
  • prijs

Minpunten

• geluidsproductie, het blijft een altijd merkbare zoem op de achtergrond. Zo sterk zelfs dat ik een koptelefoon ben gaan dragen. Ik zou graag een paar euro extra betalen voor wat minder geluid
  • Hij beweegt zo veel dat ik mijn hele kast voel trillen.
  • LANGZAAM!!!! hij zit zelfs op het windows startscherm altijd op 100% gebruik.

Fustje 8 december 2016

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Prima schijf, maar naar mijn idee niet de snelste van zijn generatie.

Pluspunten

• Snelheid redelijk
  • Stil

Minpunten

• Niet de snelste

Diamondshare 22 november 2016

Toshiba DT01ACA100, 1TB

De Toshiba schijf zat in een gekochte ASUS PC. Op de schijf staat Maart 2016. Paar dagen geleden SMART errors en nu niet meer vooruit te branden. Het was gelukkig niet mijn systeemschijf.

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• onbetrouwbaar

ckoopmanschap 1 oktober 2016

Toshiba DT01ACA100, 1TB

voor de prijs niet echt veel op aan te merken. werkt naar mijn idee prima. Veel mensen klagen over het geluid, maar ik heb er zo veel luidruchtige fans enzo in zitten, dat hij mij niet specifiek meer opvalt.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• geen

668692 26 september 2016

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Goede, snelle hardeschrijf. Weinig op aan te merken, moet wat het moet doen, is zeer stabiel, goed betaalbaar en super snel.

Pluspunten

• Hoge snelheid
  • Lage prijs
  • zeer stabiel

Minpunten

• Niet gevonden

TheGiantPotato 4 september 2016

Toshiba DT01ACA300, 3TB

3TB Schijf van Toshiba, gekocht op 13-7-2016, gecrasht op 4-9-2016. Fijne schijf als hij werkt, maar heel erg onbetrouwbaar.

Pluspunten

• Geluidsproductie bij normaal gebruik

Minpunten

• Crashte na 50 dagen

michaelhamers 10 augustus 2016

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Snelle HDD met een gunstige prijs per GB. De schijf doet nu dienst in mijn ZyXEL NAS326 en functioneert naar behoren. Hij had wel iets stiller mogen zijn, maar dan had ik maar voor een WD Green of Red moeten gaan. Gezien de prijs is dit echt een top HDD.

Pluspunten

• Stevig en degelijk gebouwd
  • Zeer snel voor een mechanische HDD
  • Trillingsvrij

Minpunten

• Beetje luidruchtig

Nebulasky2 14 mei 2016

Toshiba DT01ACA300, 3TB

Na diverse craches van harddisken van andere merken. Had ik mijn oog laten vallen op deze 3TB Toshiba 1 heb ik nu een halfjaar in gebruik en de 2e zit er nu net in. Stil vlot en geen vreemde errors e.d. tot dusver dik tevrede

Pluspunten

• Prijs is goed
  • Stil
  • voor de prijs lekker vlot diskje

Minpunten

• Er mag best een kabeltje bij

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Toshiba DT01ACA100, 1TB?