Reviews door gebruikers

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
JeroenH 20 oktober 2016

Tokina AT-X 11-16mm F/2.8 DX II (Nikon)

Deze lens is een mooie lichtsterke (ultra-)groothoeklens voor APS-S camera's. Nikon maakt in dit bereik niet iets vergelijkbaars betaalbaars, en deze lens is een prima alternatief. Ik heb de lens op moment van schrijven ongeveer twee maanden in bezit en ik ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• Lichtsterk over het gehele zoombereik
  • Scherp
  • Vervorming valt mee
  • Autofocus is OK
  • Bouwkwaliteit lijkt prima

Minpunten

• Switchen AF/MF is wennen
  • Lensflare (maar stoort mij niet)
  • Redelijk zwaar
  • Niet geschikt voor FF

Handling Score: 4
Lens flare Score: 3
AF-snelheid Score: 3

bbeest 25 april 2017

Tokina AT-X 11-16mm F/2.8 DX II (Nikon)

Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding voor een goede lens.

Pluspunten

• Zie DxO-Mark voor de prima scores op scherpte, vervorming, flare en vignettering
  • AF werkt prima
  • Goed gebouwd
  • Ja hij heeft een beperkt zoombereik, maar wel mede daardoor alleen interne bewegende delen voor het zoomen. Daardoor geen mogelijkheid voor het binnendringen van stofjes. Bovendien heb ik geen behoefte aan overlap met mijn 18-105mm lens.
  • De omstelling tussen AF en MF went snel en is best intuitief. Lukt met de camera aan het oog itt tot een knopje ergens opzij
  • Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding, zeker na de recente prijsverlaging

Minpunten

• Als alle groothoeklenzen gevoelig voor flare

joppetie 13 oktober 2016

Tokina AT-X 11-16mm F/2.8 DX II (Nikon)

Een scherpe lens die enorm veel waarde biedt voor het geld. Extreme groothoek met groot constant diafragma zijn echt topeigenschappen bij weinig licht.

Pluspunten

• Constant f/2.8 diafragma
  • Scherp
  • Extreme groothoek
  • Afstandschaal
  • Snelle autofocus
  • Zonneklep meegeleverd
  • Fijne focus ring
  • Accepteert filters

Minpunten

• Niet geschikt voor FX (full frame)
  • Minimaal zoombereik (x1.45)
  • Vervorming (onvermijdbaar)
  • Schaduw van de lens bij gebruik pop-up flash

WoyBoy 2 april 2016

Tokina AT-X 11-16mm F/2.8 DX II (Nikon)

Geweldige lens. Ik fotografeer nu niet alleen het object maar juist ook mijn kind. Ik fotografeer als het ware mee met het perspectief van het kind, gezichtsuitdrukkingen in zijaanzicht. Scherpstellen op kind en niet de dieren uit de dierentuin. Totaalplaatje is beleving van het kind en waar ie naar keek.

Pluspunten

• Nieuwe wereld gaat open
  • Scherp
  • Lichtsterk

Minpunten

• Vervormingen (uiteraard, groothoek!)

Streup 25 februari 2014

Tokina AT-X 11-16mm F/2.8 DX II (Canon)

Handling Score: 4
Vignettering Score: 3
Lens flare Score: 2
AF-snelheid Score: 4

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Tokina AT-X 11-16mm F/2.8 DX II (Nikon)?