1 review

AVM FRITZ!Box 6840 LTE (DE Edition)

Specificaties WiFi-n • 4G • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3
josmeijer 22 november 2013

AVM FRITZ!Box 6840 LTE (Int'l Edition)

Pluspunten

• Na enig (dat is eigenlijk negatief) geworstel om verbinding te krijgen, waarbij de hulp van Vodafone (geen dus, "alleen ondersteunde toestellen") ook niet echt hielp, heeft de helpdeskvan AVM kennelijk een wat nieuwere firmware gepost, want toen ik de doos daarmee flashte was de verbinding meteen een feit.
  • Inderdaad supersnel! (meer daarover onder negatieve punten).
  • AVM doet dus wel erg z´n best.
  • Ook het functionneren als IP server,wat altijd een crime was met de GSIII is gewoon goed.
  • Verdere toeters en bellen, zoals de NAS/mediaserver doen het prima (ook al heb ik ze niet nodig).

Minpunten

• 1.Waar ik nooit op rekende: er is geen fallback naar 3G, EDGE, GPRS, als het 4G signaal er niet (of te zwak) is. Aangezien ik een rondreizend bestaan leid betekent dat, dat de router pas echt bruikbaar gaat woden als het hele 4G netwerk uitgerold is, als dat al ooit gebeurt voor heelEuropa.
  • 2. De telefoon aansluiting bleek, in tegenstelling tot die van de Globesurfer, alleen overweg te kunnen met internet-telefonie. Ze is kennelijk vooral legacy van de ADSL/Kabel versie waar de Frittz 6840 van afstamt. De standaard telefoon aansluiting die GSM t/m 4G heeft kan niet worden benaderd,althans niet met de huidige firmware. En dat schijnt ook niet altijd even simpel te werken,alsik de forums zo lees. Bovendie, met Vodafone Red Business ga je niet je kostbare databundel opgebruiken als je onbeperkt bellen in heel Europa hebt.
  • 3. De mogelijkheid om de max.data in te stellen werkt niet. Volgens AVM kun je het info-ledje laten knipperen bij het overschrijden van een maximumwaarde en zelfs de datastroom stopzetten.
  • Het eerste werkte bij mij niet en het tweede heb ik in nooit gevonden in de setup.
  • Waarschuwing: Door de combinatie met de slimme truc van Vodafone om een multi-sim te verstrekken (voor data) en dan de 6gb data die je extra krijgt niet voor de multisim te laten gelden, kwam het dat ik € 500,- mocht afrekenen toen Windows 8 eens flink aan het updaten was gegaan.
  • Een uitputtende diskussie met de Vodafone klantenservice over deze rekening leverde alles op, behalve de wetenschap dat het daaraan lag, zodat ik afgelopen maand weer tot mijn schrik zag dat de datateller van de standaardbundel op 0 stond, terwijl de 6gb niet werden gebruikt. Na een mailtje met de zakelijke helpdesk en heel veel tijd later kwam eindelijk het verlossende woord, zodat ik weer een paar honderd euri extra tegemoet kan zien.
  • Je kunt met 4G in verrassend weinig tijd héél veel kosten genereren

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AVM FRITZ!Box 6840 LTE (DE Edition)?