Reviews door gebruikers

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Toon reviews van:
hondapower 22 januari 2018 Product gekocht

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE

Let op: deze switch is niet geschikt om aan 2 apparaten 802.3af stroom te leveren, ook niet met een forse POE injector. Poort 1 werkt dan anders wel, maar poort 2 niet. 2 poorten tegelijk werkt alleen als beide apparaten 802.3at ondersteunen. (Getest met zowel 30W.at en 40W.af injector)

Pluspunten

• Voeding via POE
  • (semi-)managed

Minpunten

• Praktisch gezien maar 1 POE uit poort.
  • Kan niet 2x 802.3af devices voeden.
  • Meeste IP cams zijn 802.3af, dus dat werkt niet met 2 stuks samen
  • Zelfs met 802.3at kunnen de POE out poorten maximaal slechts 6,5W per stuk leveren.

SpeedingWilly 3 december 2017 Product gekocht

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108PE-300EUS

Dit is een prima switch als je wel wat functies wilt gebruiken die managed switches hebben (b.v. VLANs), maar niet de volle prijs voor een managed swith wilt gebruiken. Deze switch bied ook nog PoE op 4 van de 8 poorten.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit (metalen behuizing)
  • Compact
  • Goede prijs voor een semi managed (smart) switch met PoE

Minpunten

• Software kan gebruiksvriendelijker

boolean 28 september 2016

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE

Deze switch krijgt zijn voeding van een HPE J9982A uit de meterkast en is geplaatst in een TV meubel. De switch kan op twee poorten ruim 25W (per poort) leveren en doet dit ook zonder enige issues. De web interface reageert vlot en is overzichtelijk.

Pluspunten

• Spotgoedkoop
  • VLAN, QoS, Cable Tester
  • 802.3at ipv 802.3af

Minpunten

• Niet te vergelijken met HPE L2 switches

Theone098 6 februari 2015

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108PE-100EUS

Ik gebruik deze switch voor 4 VoIP telefoons (POE) en 3 pc's. De laatste poort is mijn uplink-poort naar de Mikrotik router . Deze switch werkt sinds een jaar 24x7x365. Voor VoIP gebruik ik vlan's en QoS. Hij is stil, snel (goede throughput) en groen (kortere kabels betekent minder stroomverbruik).

Pluspunten

• Fanloos (stil)
  • VLAN's en QoS
  • POE +
  • Groen

Minpunten

• Geen webinterface

1942jan 13 januari 2015

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE

Ik heb geprobeerd om er 2 IP telefoontoestellen ( 4068 Alcatel ) op aan te sluiten maar volgens mij trekt die dat niet. Iemand ook ervaring hier mee ?

Pluspunten

• Heel makkelijk
  • Mooi compact

Minpunten

• POE sterkte op 2 poorten?

Bigs 8 januari 2015

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE

Ik gebruik deze switch in mijn TV-meubel met voeding van de GS108PE in mijn meterkast. De management software is identiek dus dat is ideaal.

Pluspunten

• Voeding via PoE
  • Voelt degelijk aan
  • VLAN support

Minpunten

• Geen mogelijkheid om een losse voeding te gebruiken

Bigs 8 januari 2015

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108PE-100EUS

De switch voelt verrassend degelijk aan. De Windows software is vrij omslachtig, maargoed dat weet je van te voren. Het grote probleem met deze switch bij mij is dat hij regelmatig vastloopt (1x per maand). Alle lampjes branden nog, maar er wordt niets meer geforward. Een gevalletje goedkoop is duurkoop.

Pluspunten

• Vier PoE poorten
  • VLAN ondersteuning

Minpunten

• Loopt regelmatig vast
  • Loopt regelmatig vast
  • Loopt regelmatig vast

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108PE-100EUS?