Review door de redactie

Review - Opslagnetwerken met zfs en Comstar

Wie een nas met gigabit-ethernet niet snel genoeg vindt, kan voor rappere oplossingen naar het bedrijfsleven kijken. Femme zocht uit of en hoe je je voordeel kan doen met een zfs-san met scsi-netwerk; zet je leesbril maar vast op.

110 16 mrt '12

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
markjanssen 9 oktober 2012

IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x

Pluspunten

• goedkoop
  • goede Linux drivers
  • snelheid

Minpunten

• connectors zitten dichtbij de backplate, en steken dan naar boven
  • raid5/6 feature key is duur

Beheerbaarheid Score: 4

Johannezzzz 19 september 2016

IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x

Prima controller. Bios is te flashen naar IT modus wat het een goede controller maakt voor ZFS. Sinds de aanschaf van de controller geen problemen of onduidelijkheid ondervonden. Ik gebruik geen hardware raid dus dit niet kunnen testen. Momenteel firmware versie IT 20.00.04.00

• Gebruikersgemak
  • IT modus voor ZFS

Minpunten

• Geen

narfotic 24 augustus 2015

IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x

In het begin kreeg ik hem niet aan de praat tot ik doorhad dat ik de verkeerde kabels had. Deze moeten 'forward' zijn. Daarna geen enkel probleem. Bios is flashbaar (http://www.servethehome.com/ibm-serveraid-m1015-part-4/) maar niet zo simpel met een modern moederbord.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Bios flashbaar

Minpunten

• Opletten welke kabels je bestelt

B2 23 juni 2014

3d0zer 8 mei 2012

Beheerbaarheid Score: 4

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x?