Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Arctic F12 PWM PST Zwart / Wit, 120mm. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
b0b1991 20 november 2018 Product gekocht

Arctic F12 PWM PST Zwart / Wit, 120mm

Stille, koele en goedkope fans. Met 1200rpm ruim voldoende lucht verplaatsing waardoor alles mooi koel blijft. Eigenlijk niet veel meer over te zeggen dan: goede fans voor weinig geld.

Pluspunten

• Stil
  • Goede kwaliteit
  • Pwm
  • Goede lucht verplaatsing
  • Kleurt mooi met RGB

Minpunten

• Geen

Antonio di 18 juni 2017 Product gekocht

Arctic F12 PWM PST Zwart / Wit, 120mm

Heb de ARCTIC-F12-PMW-PST in een setje-van-5 gekocht voor 23,99 euro bij replacedirect.nl. Sluit mij (bijna geheel) aan bij review van "composed op 24-01-2017". Zie ook mijn review van "Aerocool-500-zwart" waar ik beschrijf hoe ik ze gebruik in deze kast. Prima stille budget fans waar ik heel tevreden over ben.

Pluspunten

• Prima stille fan
  • extra aansluit-kabeltje per fan (een soort splitter) waardoor je met weinig of 1 PMW-moederbordaansluiting toch veel PMW fans kan aansluiten en regelen
  • lage prijs, zeker in Value Pack (set van 5 stuks)
  • Gekleurde kabels, dan weet welke waar voor dient (handig als je deze 4-pins-fan wilt gebruiken op een 3 of 2-pins aansluiting
  • Wordt geleverd met schroefjes
  • Zie voordelen van deze PMW PST uitvoering bij review van "composed (dd 24-1-2017)"

Minpunten

• "manual" verklaard niet wat de kleuren van de kabels betekenen
  • Je moet een "fan" zijn van witte bladen en een zwarte omhulsel (of het moet je niets uitmaken zoals voor mij)

shck.wav 5 mei 2016

Arctic F12 PWM PST Zwart / Wit, 120mm

Naar mijn mening de beste ventilator voor een enkele push opstelling. Stiller dan een enkele Noctua F12, blijk uit mijn eigen testen. De effectiviteit vervalt bij een push pull opstelling, daar blijft Noctua heer en meester. Maar de prijs van twee Noctua fans is fors.

Pluspunten

• Zeer geschikt voor push (Koelerfan)

Minpunten

• Niet geschikt voor pull (systeem/exhaust-)fan)

Composed 24 januari 2016 Product gekocht

Arctic F12 PWM PST Zwart / Wit, 120mm

Een simpele en goedkope casefan-oplossing voor de mensen met een strak budget, voor zij die geen zin of ruimte hebben voor een fan controller en zeker voor de mensen met weinig PWM-aansluitingen op hun moederbord. Al moet je wel leren leven met een hoop niet al te mooie kabels.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk te installeren
  • Tot 5 fans op 1 aansluiting

Minpunten

• Een hoop lelijke kabels
  • Kabels kunnen aan de korte kant zijn

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4

Crimsoon 2 januari 2014

Luchtverplaatsing (max) Score: 3
Luchtverplaatsing (min) Score: 3

amptydaan 12 augustus 2013

▲ ▲ ▲

Pluspunten

• prijs
  • functionaliteit

Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 4
Geluid (min) Score: 5
RoboSpinoza 24 januari 2013

Arctic F12 PWM PST Zwart / Wit, 120mm

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • Arctic Pwm

Minpunten

• Op maximum misschien iets te lawaaig

sapphire 7 oktober 2012

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 2
Geluid (min) Score: 3

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Arctic F12 PWM PST Zwart / Wit, 120mm?