€ 307,17

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Ultismash 1 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Heb dit moederbord gekocht wegens een upgrade naar een Ryzen 9 5950x. De V2 versie over de V1 gekozen ivm de interne USB-C header, het ruime aanbod aan USB aansluitingen en na goede reviews van o.a. Buildzoid.

Pluspunten

• Ruim aantal USB poorten op de I/O
  • 6 laags PCB
  • Q-Flash (zonder CPU bios update)

Minpunten

• RGB software (maar is niet de schuld van het moederbord)

Layout Score: 5

MedusilNewbie 26 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Fijn moederbord. Met behulp van Q-flash kon ik de bios gemakkelijk flashen zonder CPU. De debugleds zijn een fijne feature om te hebben. Gelukkig nog geen problemen moeten troubleshooten. De prijskwaliteit was ook goed, vanwege de V2 update. Heeft ook een goede handleiding.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Veel features
  • Gebruiksvriendelijk (q-flash, interface, handleiding)

Minpunten

• stroeve aansluitingen

Layout Score: 3

leecher 23 januari 2022 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Mooi bord, helaas is de PCIe-4.0 modus ruim een jaar na de release nog steeds niet in orde. Als ik deze aanzet bevriest mijn pc op willekeurige momenten en is er een harde reset nodig. Koop hem niet als je PCIe-4.0 wil gebruiken.

Pluspunten

• veel poorten
  • mooie bouwkwaliteit
  • fan curves in bios aan te passen

Minpunten

• PCIe-4.0 nog steeds niet in orde

Layout Score: 5

Hephie 20 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Geupgrade van een 2700x en een x470 aorus moederbord, naar deze 5600x in combinatie met een Gigabyte B550 AORUS PRO V2 moederbord.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Voldoende aansluitingen
  • Geen crashes so far

Minpunten

• Bios versie out-of-the-box wat achterhaald

FusionNewbie 4 april 2022 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Wanneer de PC uit staat blijven de LEDs van mijn muis en toetsenbord (aangesloten via een Thinkpad USB-C dock) aan staan. Mijn vorige Intel Z170 moederbord had dit probleem niet. Wanneer ik de randapparatuur direct aansluit (dus niet via de dock) heb ik dit probleem niet.

Pluspunten

• Lekker veel aansluitingen

Minpunten

• Randapparatuur aangesloten via USB-C dock gaat nooit uit
  • RAM niet stabiel op XMP profiel (kan ook aan RAM liggen)
  • Gigabyte support matig
  • 2e M.2 slot gebruiken gaat ten kosten van je tweede PCIE slot

MarianowNewbie 14 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Gekocht vanwege een upgrade naar de 5600x, bios update ging vrij makkelijk en was snel klaar. Nu al 2 weken in gebruik en werkt goed nog geen problemen tegengekomen. Aanrader!

Pluspunten

• Hoge Kwaliteit
  • Voldoende aansluitingen
  • Bios update simpel

Minpunten

• geen

Mannus 14 mei 2021

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Voor dit moederbord gekozen in combinatie met een Ryzen 5600x. Uit voorzorg wel een Bios update gedaan, voordat ik de computer gebouwd heb. Dit om de bekende problemen voor te zijn mochten die voorkomen. Zelf ben ik geen problemen tegengekomen in de 2 weken van gebruik.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding goed
  • 6-layered pcb
  • Q-flash
  • Voldoende aansluitingen

Minpunten

• Uit voorzorg bios update gedaan.
  • App voor RGB

-Bricky- 14 mei 2021

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Enkele dagen in gebruik. Een van de betere B550 moederborden als het gaat om CPU/RAM prestaties. Voor de rest een solide feature set met bijzonder veel USB, maar schiet hier en daar tekort. Let vooral op de Front USB C, die slechts Gen 1 snelheid ondersteund (ofwel standaard USB 3.2).

Pluspunten

• Prestaties. Goede VRM, zes laagse PCB, etc
  • Enorm aantal USB poorten
  • Oogt mooi en degelijk
  • Debug LEDs
  • Lage prijs (Steam voucher actie)
  • Nette onboard audio implementatie...

Minpunten

• ... zonder dedicated headphone amplifier
  • Front USB C is Gen 1
  • Tweede M.2 maakt tweede PCIe x16 onbeschikbaar
  • PCIe slot lay-out kan handiger
  • BIOS wat laggy indien je CSM uitzet

twips_in_spaceNewbie 12 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Dit bord heb ik gekocht om over te stappen van intel naar Ryzen (5600x), en ik heb er geen spijt van. Het bord oogt mooi, het processor slot en het PCI-slot zijn mooi afgewerkt en voelen sterk aan. Geen problemen gehad met de nieuwe Ryzen processor, enkel audio deed moeilijk.

Pluspunten

• mooi en kwalitatief
  • niet teveel RGB
  • voldoende aansluitingen voor fans

Minpunten

• audio driver installeerde eerst niet

TammeSpechtNewbie 12 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Het is een stevig en solide bord met (voor mij) voldoende aansluitingen (Fan headers, SATA, USB, M.2). Met de bijgeleverde handleiding was het installeren van kabels en andere componenten goed te doen. Features als bios-flashback en troubleshooting leds zijn altijd fijn om te hebben. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• Solide bord met mooi design
  • Voldoende aansluitingen
  • Duidelijke handleiding
  • Integrated IO shield

Minpunten

• Veel USB ports zijn 2.0

AsciiBunnyNewbie 9 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Prima moederbord met degelijke bouwkwaliteit en genoeg aansluitingen. Bios kan worden geupdate om de nieuw 5000 series cpu's te ondersteunen zonder dat een vorige generatie cpu nodig is. Niks op aan te merken behalve de verouderde bios die een update nodig heeft.

Pluspunten

• Degelijke bouwkwaliteit
  • Q-Flash Bios Update
  • 2 m.2 slots

Minpunten

• Bios moet worden geupdate out-of-the-box
  • Bijgeleverde Software minder

AWagen 6 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Een uitstekend moederbord. Netjes afgewerkt en veel mogelijkheden qua aansluitingen. De aansluitingen zitten ook op praktische plekken op het moederbord. RGB is mooi subtiel aangebracht op het overwegend zwarte moederbord. De extra Gigabyte apps voor onder andere fan- en RGB control zijn echter wel teleurstellend.

Pluspunten

• Uitstekende features
  • Aantal USB Poorten
  • Aantal fan aansluitingen
  • Strak design
  • Subtiele RGB

Minpunten

• BIOS update nodig voor Ryzen 5xxx
  • App Center

KabelNewbie 30 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Voor mn eerste build gebruikt, duidelijke handleiding. Genoeg aansluitingingen voor fans en twee aanlsuitingen voor M.2, hoewel deze niet samengaat met een dual gpu setup. RGB aanwezig maar niet té aanwezig. Q-flash zeer handig voor BIOS update. Aanrader!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Q-flash voor bios

Minpunten

• Tweede M.2 slot gebruikt bandbreedte met PCIe x4 slot

GunsKillerNewbie 26 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Ik heb een volledige nieuwe pc gekocht, waarbij dit moederbord, en een AMD Ryzen 7 5800x ingebouwd zijn. Ik ben zeer tevreden met de producten ik draai elke game zonder problemen en kan terwijl ook nog streamen

Pluspunten

• prijs kwaliteit
  • Zeer mooie RGB verlichting
  • Werkt goed

Minpunten

• De plaats waar de usb's enzo zitten is redelijk groot, ik heeb een P5 case en daar past die met een beetje vringen in

folkiefest1Newbie 26 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Ik heb dit moederbord recent gekocht samen met een 5600x. Werkte direct out of the box. Overclock was mogelijk naar 4.8GHZ dankzij de goede VRM's op het moederbord. Ook is het handig dat er 2 M.2 slots zijn; . Er is ook 2.5Gb LAN. 6 sata poorten.

Pluspunten

• VRM
  • Ports

Minpunten

• geen

Casper_heinerNewbie 25 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Ik ben erg tevreden met dit moederbord het heeft alles wat je nodig heb en genoeg rgb en argb headers. alleen die app center van hun werkt niet echt mee.

Pluspunten

• rgb
  • prijs
  • usb-c

Minpunten

• app center

XQlusiveDNewbie 24 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Gekocht na wat onderzoek. Buildzoid adviseerde deze. Erg tevreden over de rear i/o. 6-layered pcb en een geupdate geheugen topologie maakt overclocken van geheugen goed mogelijk. Uitstekende vrm. 2.5Gb LAN. 6 sata poorten. Veel connectiviteit. 9 usb poorten. In gebruik in combinatie met een 5900x.

Pluspunten

• Rear i/o
  • Prijs / Kwaliteit
  • Goede vrm en memory topology voor overclocking
  • Veel usb poorten
  • Veel connectiviteit

Minpunten

• Geen ondekt

RaikaloverNewbie 22 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Een heerlijk Moeder board met veel aansluitingen voor fans en sata en dat allemaal op goede plekken. stevig gebouwd met een lange levensduur als hoofdzaak die je overal tegen komt, je ziet dit onder andere terug in de exra stevige PCI-E sleuf en goede heatsink.

Pluspunten

• stevig gebouwd
  • goede prijs
  • goede VRMS voor overclocking

Minpunten

• schroef is lastig in stand-off te krijgen links boven

DarkkillexNewbie 22 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Makkelijk in gebruik, duidelijke handleiding, voldoende aansluitingen voor fans en RGB. Qflash-plus laat toe de bios te updaten zonder CPU. Pre-installed IO shield is een handige extra. Enige nadeel is dat als je de 2de M.2 slot gebruikt je de PCIe x4 slot niet meer kan gebruiken.

Pluspunten

• Voldoende aansluitingen
  • Qflash-plus
  • Voelt robuust

Minpunten

• Tweede M.2 slot deelt bandbreedte met PCIe x4 slot

Ai5000UltimaNewbie 18 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Works well with my ryzen 5800x processor. However you must first update the bios. I like that they have 2 digital and 2 analog led pins for my rgb build.

Pluspunten

• Looks good
  • Lots of ports and sockets

Minpunten

• need to update bios for 5800x processor

azraqul 15 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Top moederbord voor deze prijsklasse. Het heeft uitstekende achterpaneel USB connectiviteit (6 USB 2.0, 4 USB 3.2, 1 USB-C) en een USB-C header om aan te sluiten op de voorkant van de behuizing. Het heeft ook top kwaliteit VRM en biedt zeer goede ondersteuning voor het overklokken van geheugen.

Pluspunten

• USB connectiviteit
  • VRM
  • Geheugentopologie

Minpunten

• RGB Fusion 2.0 software

io_inductor 14 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Er is maar 1 PCIe x4 poort die ook bandbreedte deelt met het tweede M.2 slot, dit beperkt de uitbreidingsopties enigszins. de uitleg over de bios is in de handleiding vrij beperkt. hij bevat twee super IO chips(besturing van fans) waarvan 1 niet met third-party software bestuurd kan worden.

Pluspunten

• Veer USB uitgangen
  • Veel fan aansluitingen
  • Ingebouwde IO schild
  • Mooie afwerking

Minpunten

• handleiding geeft beperkte informatie over de bios
  • PCIe slot distributie is niet voor iedereen geschikt
  • Fan headers 4,5 en 6 kunnen alleen via de bios en VIS bestuurd worden

DieMitchell 13 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Heel goed moederbord, veel poorten op de rear i/o, wel jammer dat ze geen 2 x pcie 3.0 x4 hebben gedaan.

Pluspunten

• veel rear i/o poorten
  • goede prijs

Minpunten

• geen 2 x pcie 3.0 x4
  • nutteloze pcie 3.0 x1 poorten

ArnoutD 12 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Ik was op zoek naar een een redelijk geprijsde, decent build en feature-rich moederbord voor mijn Ryzen 5000. Niet de hoofdprijs van 300 EUR+ voor een x570 maar wel PCIe4.0 voor Video en M.2 voor de toekomst.

Pluspunten

• 2.5 GBit Realtek NIC
  • Internal USB-C (5 Gbps)
  • Audio (ALC1220)

Minpunten

• Wat duurder

Anthony11Newbie 10 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS PRO V2

Top moederbord werkt erg makkelijk. RGB is ook goed geregeld.

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Mooi vorm gegeven
  • Kompleet bord

Minpunten

• App voor RGB werkt niet helemaal lekker

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte B550 AORUS PRO V2?