Review door de redactie

Door Jelle Stuip - Redacteur laptops en componenten 9 december 2020

Apple MacBook Pro M1 - Verhulde revolutie

Apples MacBook Pro is voorzien van Apples eigen M1-processor, die snel blijkt te zijn en ook een snelle gpu aan boord heeft. De cpu heeft onder belasting geen last van throttling en blijkt ook nog eens zuinig te zijn, want tijdens browsen halen we een uitstekende accuduur van achttien uur. Het scherm heeft een fijne resolutie en beeldverhouding, en is netjes gekalibreerd op de brede P3-gamut. Er wordt niet meer dan één extern beeldscherm ondersteund en wat aansluitingen betreft zijn de twee Thunderbolt-poorten niet het meest praktisch. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Luminair 1 april 2021 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Spacegrijs

Ongelofelijk sterke machine die meer kan dan verwacht. Ik gebruik onder meer Docker, node, en andere devoots, maar die werken allemaal. En als het niet werkt kun je een x86 versie alsnog draaien (zelfs in de terminal!), die alsnog sneller draait dan op een native intel machine. Intens responsief.

Pluspunten

• De snelheid is niet te beschrijven
  • Het batterijleven
  • Compatible met nagenoeg alle MacOS en *nix software

• Maar twee USB4/TB3 poort

VerFritsNewbie 1 maart 2021 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Spacegrijs

Geweldig apparaat, mijn oude MacBook werkt was vaak oververhit bij het gebruiken van verschillende browsers en tabbladen dat is nu met deze processor niet meer het geval. Wordt wel warm, maar is nog niet 1 keer begonnen met het alom bekende blazen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Scherp en helder display

Minpunten

• Relatief duur

Alex ANewbie 11 februari 2021 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Spacegrijs

Slecht product althans bij mijn ervaren. Ik heb op 21 december 2020 een m1 macbook pro 13' via coolblue gekocht. op 27 januari 2021 ging het ineens kapot. er onstond streepjes op het scherm. Hij is nooit gevallen or iets tegen aan gekomen. Heel vreemd.

Pluspunten

• Uitstekende accuduur
  • Snelheid
  • Toetsenbord

Minpunten

• erg prijzig
  • bugs
  • Lang niet alle apps worden official ondersteund voor m1

ZombieRofl 9 december 2020 Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Spacegrijs

Strakke, sterke laptop, met een uitstekende batterijduur. Hardware is eigenlijk perfect te noemen. De software daarin tegen, mist in mijn ogen nog wel veel opties. Die wel zijn toe te voegen d.m.v. apps, maar het is niet zo compleet als in Windows 10 (Verkenner bijvoorbeeld).

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Batterijduur
  • Scherm (kleuren en scherpte)
  • Goed geluid uit de speakers
  • Lees en schrijf snelheid hardeschijf
  • Toetsenbord is vlak, maar heeft voldoende travel
  • Trackpad is groot en werkt precies
  • Synchronisatie met andere Apple producten

Minpunten

• Dure upgrades
  • Mac OS mist na alle jaren nog altijd functionaliteit als je Windows 10 gewend bent
  • Veel apps voor IOS zijn nog niet te downloaden voor Mac OS
  • Later je hardware upgraden kan niet

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Spacegrijs?