1 review

WD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink)

€ 265,18
Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 4.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur 10 december 2020

WD Black SN850-ssd - Prestatiekroon met slag om de arm

Eindelijk is er een drive die de PCIe-bandbreedte goed weet te benutten. De SN850, ofwel de nieuwste WD Black-ssd, is de snelste NVMe M.2-drive die we tot dusver getest hebben. Hij verslaat zijn grootste concurrent, de Samsung 980 Pro, in vrijwel alle benchmarks. De SN850 kan wel aardig warm worden, dus een flinke heatsink of een koelfan is geen overbodige luxe. Onze testexemplaren liepen tegen problemen aan in de Consistency-test van PCMark 10, maar een firmware-update loste die problemen gelukkig op. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
FramesPerSecond 18 januari 2021 Product gekocht

WD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink)

Bloedje snelle SSD's en nu eindelijk beschikbaar in 2TB varianten. Twee in mijn systeem die maar al te graag naar elkaar toe schrijven. Dat gaat moeiteloos en op een tempo wat je zelf niet bij kan houden - Werkelijk waar bizar hoe snel deze dingen zijn.

Pluspunten

• Bloedsnel, de Usain Bolt van SSD's
  • Netjes afgewerkt met een zwart PCB
  • Maar liefst 5 jaar garantie
  • TBW van 1,200TB, dus je kan flink vooruit

Minpunten

• Blijkbaar zitten er wat leesfouten in, aldus Tweakers, ik heb het zelf nog niet kunnen ervaren
  • Je moet natuurlijk wel PCIe 4.0 hebben
  • Zulke performance mag wat kosten

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een WD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink)?