Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 2 oktober 2020

Samsung Galaxy Tab S7(+) - Ultieme Android-tablet blijkt geen werkpaard

De Galaxy Tab S7 heeft een 11" scherm met 120HZ-verversingsfrequentie. Dat zorgt voor een soepele ervaring, wat mede mogelijk wordt gemaakt door de snelste soc die voor Android beschikbaar is ten tijde van release. De software draait dan ook soepel en hij is geschikt voor zware taken. Slechts weinigen zullen hun laptop er echter mee willen of kunnen vervangen, ook al is het Book Cover Keyboard op zichzelf een fijn - zij het prijzig - accessoire en krijg je er een handige stylus bij. Voor onderweg en als tablet naast een pc of laptop is hij echter ideaal, maar wel duur. Lees verder »

Pluspunten

• 120Hz-scherm
  • Zeer soepele gebruikservaring
  • Vier prima luidsprekers
  • Stylus inbegrepen
  • DeX-modus heeft meerwaarde met aanwijzer
  • Prima accuduur

Minpunten

• Prijzig, zeker met Book Cover Keyboard
  • Trage lader meegeleverd met te kort snoer
  • Voor de meesten geen laptopvervanger
  • Buigzamer dan gewenst

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Hedgy 1 januari 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy Tab S7, Wi-Fi, 6GB ram, 128GB intern Zwart

Ik zocht een high end tablet. De S7+ was wat te duur en leek wat onhandig groot waardoor ik op de tab S7 uitkwam (er is wat gebrek aan concurrentie op de tablet markt). En heb precies wat ik zocht, een grotere en snellere Android device voor op de bank.

Pluspunten

• Snel
  • Samsung dex
  • Prettige pen, ik had niet verwacht dat ik hem zo veel zou gebruiken
  • Goede schermformaat
  • Uitbreidbaar met micro SD tot 1TB
  • Op dit moment is er een xbox deal
  • Geweldige geluidskwaliteit (voor een tablet)

Minpunten

• Weinig concurrentie op de tablet markt
  • Officiële accessoires zijn duur
  • Hoewel het scherm niet slecht is is het toch zonde dat ze niet voor een nog mooier oledscherm gekozen hebben
  • Niet alle apps gebruiken de extra ruimte extra goed

maxomees 4 maart 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy Tab S7, Wi-Fi, 6GB ram, 128GB intern Zwart

Doet perfect wat hij moet doen en dat voor een leuke (indien gebruik gemaakt van een goede korting) prijs!

Pluspunten

• 120 hertz scherm
  • 128gb opslag
  • Opslag uitbreidbaar
  • Snel en soepel
  • Pen meegeleverd

Minpunten

• Korte kabel meegeleverd
  • Snellader wel ondersteund, maar niet meegeleverd
  • Camera niet geweldig

Antonio di 27 augustus 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy Tab S7, Wi-Fi, 6GB ram, 128GB intern Zwart

Voor 539-euro-gekocht-bij-BOL-(=prijs-NA-aftrek-100-euro-Samsung-cashback) voor een neefje. Het is geen AMOLED scherm deze 11 inch uitvoering (De grote Plus versie wel!), maar wel een ontzettend mooi en goed scherm (zicht en touch). Wordt geleverd met veel app's van Google-Microsoft/Office-Samsung. Heeft nu Android-11 update. Werkt erg vlot met de Snapdragon 865+ processor.

Pluspunten

• Erg goed scherm (alhoewel geen AMOLED)
  • Metalen kastje, Veel betaalbare goede hoesjes te koop
  • Goede batterij
  • Komt met veel Google Samsung en Microsoft-office app (voor mij hoeven die laatste 2 niet)
  • Je kunt de meeste (voor mij) "overbodige app's" verwijderen en dan is nog maar 2,2GB van de 6GB bezet
  • Cashback 100 euro
  • Kost wat , maar dan heb je ook een tablet die de concurrentie aan kan met de duurdere iPad, Zie ook de DEX functionaliteit!!
  • Er is een NL handleiding (voor deze serie (T870, 875 etc.)

Minpunten

• POWER/uit/aan knop is standaard ook de Samsung BixBy snel knop. Mijn neefje en ik zitten niet te wachten op Bixby. Zie TIP voor uitzetten hiervan bij de reactie op deze review van Dwazer.
  • Adapter (maar 15w) wordt behoorlijk heet bij het laden van de S7 tab
  • Komt uit de doos met 3,8GB geheugen van de 6GB bezet door de vele apps

AnotherFruitcake 25 augustus 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy Tab S7, Wi-Fi, 6GB ram, 128GB intern Zwart

Gekocht om mijn trage Tab S5e te vervangen, maar teruggestuurd ivm het scherm, dat duidelijk slechter is dan het AMOLED scherm van mijn oude S5e. De S7 is wel snel en de pen werkt goed. Spaar door voor een S7+, 2 of wacht op de 8.

Pluspunten

• Snel
  • Batterijduur
  • Pen

Minpunten

• Scherm duidelijk minder dan S5e

V-rg 28 juni 2021 Product gekocht

Samsung Galaxy Tab S7, Wi-Fi, 6GB ram, 128GB intern Zwart

De beste Android tablet die je op het moment kunt kopen (naast de S7+). De S865+ zorgt ervoor dat de tablet vloeiend werkt en dat het alle games prima kan draaien. Het scherm is wel LCD maar ziet er prachtig uit.

Pluspunten

• S865+
  • Kleine bezels
  • Luxe behuizing (metaal)
  • 120hz

Minpunten

• 15w lader meegeleverd, waarom geen 25w?
  • Android apps niet altijd geoptimaliseerd voor tablets

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S7, Wi-Fi, 6GB ram, 128GB intern Zwart?