Review door de redactie

Review - Ryzen 5 3600 en 3600X - Nieuwe Ryzens op budget

Op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met 12 cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

177 19 jul '19

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165 11 jun '19

08:41

Videoreview - Ryzen 5 3600 en 3600X Review - Nieuwe Ryzens op budget

Met de formele introductie van de nieuwe Ryzen 3-serie op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met twaalf cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en, met dank aan Azerty, de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

3 19 jul '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
WillemijnDrenth 5 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Prima kwaliteit zoals ik van AMD gewend ben, en voor een scherpe prijs. Installeren ging gemakkelijk en zonder problemen, ook met een andere koeler dan de meegeleverde. Ben erg tevreden!

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Lekker snel
  • Erg goedkoop voor de prestatie die je ervoor krijgt
  • Redelijk laag in verbruik

Minpunten

• Geen

Macley 3 september 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Goede CPU, t.a.v. 3600 misschien beetje duur maar clockt zichzelf wel naar 4,08 GHz. Werkt goed met een 2080ti

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • "goed" geprijst
  • Goede middenklasse

Minpunten

• Beetje te duur t.a.v. none x

bgttje 29 augustus 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Fijne CPU voor de prijs. Dit is voor mij een upgrade voor de Intel CPU i7-4770K die maar weinig kon overklokken.

Pluspunten

• snel
  • koel
  • probleemloos

Minpunten

• zou t niet weten

Sanne(man) 8 juni 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Overgestapt van een I7 3770K naar dit model.Voor 40 euro minder heb je de 3600 wat 20% in prijs scheelt en een 2% lagere klok frequentie heeft. Gebruik wel een Corsair Hydro H115i Pro XT om dit heethoofdje op 48-50 graden te laten draaien.

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • 6 Cores
  • Snel
  • Multitasken
  • Games werken perfect
  • PCI-E Gen 4 ondersteuning

Minpunten

• 40 euro minder heb je de 3600
  • Hogere TDP t.o.v. van intels vergelijkbare modellen en de 3600 en 3700x

Mc_FagNewbie 4 april 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Prima Mid-Range CPU! Multitasken, gamen, en vrijwel alles kan op deze CPU, Boxed cooler is wat luid op default settings maar dat kan je in de BIOS makkelijk aanpassen! beetje jammer dat het, tot mijn weten, geen 3600Mhz Ram support heeft, maar voor de rest zeer goed!

Pluspunten

• Goede stock cooler
  • Goede performance
  • kan makkelijk multitasken

Minpunten

• je kan beter de 3600 kopen en het geld in een ander onderdeel investeren

ragnar2 10 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

erg goed product en goedkoop kan intel nog van leren

Pluspunten

• gemakkelijk te instaleren
  • hapert niets
  • erg snel

Minpunten

• geen

Korvaag 11 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Prima CPU. Achteraf was de 3600 net zo goed geweest maar dat was toen nog onbekend. CPU profiteert van een goede koeler (hij boost daardoor hoger). Met games kom ik niets meer te kort (1440p) en de prijs/prestatie is (bijna, zie 3600) onovertroffen. Gecombineerd met X470-bord (let op UEFI update).

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Snel
  • Zuinig
  • Presteert goed in games
  • Met goede after market koeler nog betere prestaties

Minpunten

• Boxed cooler maakt herrie
  • AGESA 1.0.0.3AB nog niet 100% op orde/stabiel
  • Let op UEFI update voor pre-X570 borden

omengen 19 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Ten opzichte van een Intel Core 2 Quad Q6600 is dit een superupgrade. Ik ben er super tevreden mee. Prima processor.

Pluspunten

• Snel
  • Goede prestaties

Minpunten

• Nog niet ontdekt

BierfietsNL 19 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed

Sinds gisteren deze CPU in gebruik icm een Asus PRIME X470-PRO. Wat een geweldige combo. GTA5 op Ultra settings met AA vol open op een stabiele 60FPS. Voorheen met een I5-3570K @ 4,5Ghz haalde ik krap 50-60FPS op High settings. Hier nog 2 benchmarkjes: OUD: https://www.userbenchmark.com/UserRun/17797051 Nieuw: https://www.userbenchmark.com/UserRun/18518566

Pluspunten

• Snel!
  • Stabiel
  • Redelijk zuinig
  • Aardig goede stock cooler
  • AMD is back!
  • Compatibiliteit van AM4 socket - makkelijk te upgraden, alleen een bios-update nodig - in tegenstelling tot Intel die met honderdmiljoenmiljard verschillende sockets komt met telkens maar een kleine 10-20% performancewinst (bij wijze van...)

Minpunten

• Uitgebreidere review met benchmarks komt er nog aan wanneer ik meer tijd heb!

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 3600X (MPK) Boxed?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite