Specificaties WiFi-ax • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
pclinde 15 december 2020 Product geleend
De reviewer heeft dit product te leen gekregen voor het schrijven van deze review.pclinde schreef afgelopen jaar 28 reviews, waarvan 89% gesponsord.

ASUS RT-AX82U

De Asus RT-AX82U is het goedkopere broertje van de RT-AX86U. Gemiddeld is de RT-AX82U 90 euro goedkoper. Voor dit prijsverschil zijn de Wi-Fi 6 en Wi-Fi 5 snelheden wat minder snel.

Pluspunten

• Prima Wi-Fi 6 en Wi-Fi 5 snelheden.
  • Kan veel clients/verbindingen gelijktijdig aan.
  • Uitgebreide WEB UI.
  • Naast de WEB UI ook nog een Asus Router app.
  • Goedkoper alternatief t.o.v. de RT-AX86U.
  • WAN/LAN-aggregatie.

Minpunten

• Voldoet in dekkingsgebied, maar is niet superieur.
  • Geen wandmontage.
  • Geen Multi-Gig-aansluiting. Deze zit wel op de Asus RT-AX86U.

satoer 5 februari 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Prima snelle Wi-fi (6) router met zeer uitgebreide netwerk opties.

Pluspunten

• Fantastische vormgeving voor snelle gamers
  • Zeer uitgebreide netwerk opties
  • Zeer snel wi-fi (6) in deze prijsklasse
  • Apps van derde te installeren voor nog meer netwerk opties.

Minpunten

• Afschuwelijke vormgeving voor in de woonkamer
  • Er zitten geen connectie / traffic netwerkledjes op de poorten aan de achterkant.
  • Bereik had ik veel beter verwacht dan de standaard Ziggo modem, maar blijkt maar marginaal beter.

WLAN-bereik Score: 3

87Vortex87 26 november 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

zie uitgebreidere tekst voor review.

Pluspunten

• interface
  • bereik
  • stabiliteit

Minpunten

• geen

Patrick_Turbo 24 september 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

27-01-2021 Mbv de de nieuwste firmware update wordt het gastnetwerk ook geroamt over de nodes september 2020 Voor je tot koop overgaat. Alle instellingen in Aimesh opstelling worden gedeeld over alle routers. Gastennetwerk kan niet roamen, Ik baal van de aankoop. Uitkijken

Pluspunten

• Snelheid
  • Bereik
  • gemak

Minpunten

• instelmogelijkheden

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4

Fanysher 20 november 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Een leuke, en gemakkelijk bruikbare, instaprouter als je wifi 6 wilt uitproberen. Let wel op dat het bereik minder is (naar mijn eigen mening).

Pluspunten

• Snelheid is verdubbeld op 5ghz netwerk
  • Installatie was echt makkelijk
  • RGB kun je aan- of uitzetten

Minpunten

• Signaalsterke is aan de zwakke kant
  • Geen handleiding
  • Nog geen OpenWRT ondersteuning

WLAN-bereik Score: 3

morize 15 september 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Opvallende verschijning en een uitstekende vervanger voor mijn oude router: veel instelmogelijkheden, snel en stabiel.

Pluspunten

• WiFi 6
  • WPA3
  • Snel
  • Stabiel
  • Duidelijke software

Minpunten

• Nog geen

Beheerbaarheid Score: 5

ThereIam 15 juli 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Als uitbreiding genomen voor AiMesh, binnen 5 minuten heb je alles werkend.

Pluspunten

• AiMesh
  • Mesh werkt soepel en snel
  • Snelle installatie

Minpunten

• RGB lichten zijn wel erg fel

Its_AN 17 mei 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Ter uitbreiding van mijn Aimesh netwerk gekozen voor de RT-AX82U en gelijk de eerste upgrade naar Wifi 6. Hij is ontzettend makkelijk om toe te voegen via de Asus app en na een aantal minuten geduld draait hij mee in het Aimesh netwerk.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Rijke featureset
  • Wifi 6

Minpunten

• RGB kan hinderlijk zijn in een slaapkamer (kan je uitzetten op de router)
  • Behoorlijk breed

WLAN-bereik Score: 4

exaltion 24 mei 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Nintendo Switch werkte niet zonder Protected Management Frames op Capable of Disable te zetten

Pluspunten

• Goed bereik
  • LEDs kunnen uit
  • Gast netwerk makkelijk toe te voegen

Minpunten

• LEDs hebben geen meerwaarde, maar je betaalt er wel voor
  • Geen wandmontage
  • Configuratie opties niet goed toegelicht in dashboard, veel Googlen
  • WiFi lijkt af en toe weg te vallen, maar dat zou ook door de Protected Management Frames kunnen komen denk ik, hadden meerdere apparaten moeite mee

JustinVBeek 11 april 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Tot nog toe zeer tevreden mee. Uiterlijk moet je smaak zijn. Het bereik van de wifi is zeer groot, de gaming poort levert echt goede resultaten. Enigszins prijzig, maar zeker geen miskoop. Vooralsnog geen Merlin firmware kunnen vinden helaas, dat zou wel een extra verbetering zijn.

Pluspunten

• Wifi bereik
  • Prijs / kwaliteit
  • Gaming poort

Minpunten

• Nog geen Merlin kunnen vinden

kcjs 25 maart 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Lekker vlotte WiFi, maar de "AI Mesh" (die naam!) toestand werkend krijgen kun je beter niet aan je moeder overlaten. De discodip LED-kermis kan godzijdank uit. De eens-zo-mooie-asus-firmware begint enorm last te krijgen van onnodige marketing crap (Kleurtjes! Gaming! AI!!!!!! Submenu's! Plaatjes!). App (=spyware) niet noodzakelijk.

Pluspunten

• Snelle mesh WiFi
  • Ethernet backbone mogelijk
  • Geen app nodig voor config
  • Bouwkwaliteit
  • Prijs t.o.v. andere 4x4 WiFi 6 routers
  • Radio's op nodes kunnen individueel aan- en uit zodat je niet 10x 2.4GHz hebt
  • Guest mesh werkt prima met nieuwste firmware

Minpunten

• Lelijk en puberaal vormgegeven
  • Firmware UX is vreselijk
  • AI Mesh instellen bepaald niet smooth

m.w. 7 februari 2021

ASUS RT-AX82U

Krachtige router met een uitstekende featureset en design. In de eerste instantie gekocht voor Asus AiMesh (met meerdere Asus routers overal WiFi zonder kabels) maar dat bleek niet nodig met deze RT-AX82U. Ik had overal in huis snel WiFi. Een grote upgrade ten opzichte van de router van mijn internetprovider.

Pluspunten

• Bereik
  • Featureset
  • Design
  • RGB én statuslampjes uit te schakelen met knop bovenop router
  • Zeer veel opties....

Minpunten

• Maar uitleg over de opties in de UI mist soms en dan moet je flink in de handleiding graven
  • VPN prestaties redelijk maar niet zo goed als RT-AC86U
  • Niet op te hangen

Beheerbaarheid Score: 3
schuf06 3 februari 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Goed product voor heel schappelijk bedrag! Stabiele router met verrassend hoge throughput. Stabiele 5Ghz-verbinding, 2.4Ghz voor legacy devices. Klaar voor de toekomst met wifi6 (nu één AX-compatibel device in huis). Ondersteunt Aimesh: voor mij top-prio ivm bestaand Asus-netwerk. Aandachtspunt: QoS inschakelen ==> haperende verbindingen ==> woedende vrouw en kinderen

Pluspunten

• stabiel
  • snel
  • Asus Aimesh compatible

Minpunten

• plastic behuizing
  • RGB led design had niet gehoeven
  • QoS onder Aimesh instabiel met recentste firmware

vt3580 12 januari 2021 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

heb deze vandaag ontvangen.aangesloten op juiste manier. na onderzoek voor deze router gekozen. ik heb aan de praat gekregen en alle wifi na een bepaalde tijd viel volledig uit. ik heb de reset knop geprobeerd maar geen enkel manier aan het werken. uit woede retour al aangevraagd. echte tegenvaller.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• prijs

BLE 31 december 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Gekocht ivm defecte router. De installatie was eenvoudig. Sinds de router in gebruik is blijkt de internet verbinding een stuk stabieler en sneller te zijn. Het bereik van de router is duidelijk toegenomen. De ASUS-app is gemakkelijk in gebruik.De levenslange gratis beveiliging van Trend Micro is een goede toevoeging.

Pluspunten

• snel door WiFi6
  • makkelijke installatie
  • groot bereik

Minpunten

• niet op te hangen

Solictice 29 december 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

mdat zowel mijn S20+ als mijn werklaptop Wifi 6 ondersteunde, ben ik gaan zoeken naar een goede router die dit ook ondersteund. Uiteindelijk zeer tevreden over deze router, via wifi op beide apparaten haal ik mijn abonnement snelheid (250mbit), en ook mijn Nvidia Shield werkt probleemloos via de wifi

Pluspunten

• Wifi 6
  • Instelmogelijkheden
  • Bereik

Minpunten

• RGB

lekrutes 19 november 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Had een Zyxel modem van de provider maar deze bleef maar weg vallen(wifi) die kon de 10+ verbindingen niet aan die ik in dit huis heb. Nu met deze router heb ik zo goed als overal in huis verbinding. Alleen op zolder is het niet 100% dekkend.

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel (Wifi-6
  • Mooi
  • Gunstige prijs

Minpunten

• RGB lichts alleen via app uit te zetten

T. M. 16 november 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Dit is een uitstekende router. Prima snelheid bij bedrade en draadloze verbindingen. Goed draadloos bereik. RGB Aura verlichting is een leuk feature. Ondersteuning door Asus is zeer goed. Enkele vragen per email werden de volgende werkdag al beantwoord.

Pluspunten

• Eenvoudige GUI
  • Energiezuinig (5 Watt idle)
  • Geen problemen

Minpunten

• Geen handleiding beschikbaar

Justsnitch 3 november 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Een fijne router als je zelf wat wil knutselen met je thuis netwerk. Het bereik vond ik erg prettig met deze router. Ik heb hem nu ongeveer een week hangen en heb geen onderbrekingen meer gehad.

Pluspunten

• Bereik
  • Opties
  • RGB

Minpunten

• Geen

AdrianG 26 september 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Omdat ik voorbereid wilde zijn op de toekomst, heb ik gekozen voor een WiFi6 router en deze heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding. Bonus:RGB! Zo ver van mijn test is het erg snel en ik vind het erg leuk dat het automatisch schakelt tussen 2.4Ghz en 5 Ghz. Ik raad het aan!

Pluspunten

• erg snel
  • tri-band
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• prijs

Asgardian 19 september 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Wilde wat doen aan het slechte bereik op mn zolder. Ipv mesh eerst router vervangen. Bereik helaas niet veel beter. Met AI Mesh kan ik altijd nog een extra router op de eerste verdieping erbij zetten. Ben ik nog steeds goedkoper uit. Vandaar toch 5 sterren.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit super
  • Uitbreidbaar met Ai Mesh
  • Internet lijkt wat sneller?
  • Vervangt experiabox

Minpunten

• Bereik niet veel beter dan Experiabox

BertusTweakers 12 augustus 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Goed product voor een goede prijs en makkelijk aan te sluiten en te instaleren ook via de app. In de accespoint modes kan je het tabblad iptv niet instellen op de juiste poort dus kan je geen tv van KPN kijken omdat het hapert

Pluspunten

• Installatie gemakkelijk
  • Goede kwaliteit
  • Handige App
  • Sterk signaal

Minpunten

• iptv niet in accespoint

Cman8 28 juli 2020 Product gekocht

ASUS RT-AX82U

Gebruik het in access point mode. Via draad aangesloten en het werkt na 1 minuten klikken. Betere AC signaal sterkte zowel 2.4 als 5 Mhz dan de Linksys WRT32X die het vervangt. Ik heb maar 1 AX client (Galaxy S10+) en die doet het prima.

Pluspunten

• gunstig prijs
  • installatie erg makkelijk
  • goede signaal sterkte

Minpunten

• game look (persoonlijk smaak)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASUS RT-AX82U?