Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 29 september 2020

Google Pixel 4a - Geen no-brainer, wel charmant

De Google Pixel 4a is de opvolger van de 3a en is wat prijs-kwaliteitverhouding betreft interessanter dan de high-end toestellen van Google. De concurrentie is echter op diverse vlakken dichterbij gekomen. De camera is alsnog een sterk punt van de Pixel 4a en velen zullen het toestel ook begeren om de schone software, waarvoor je ook nog eens snel en lang updates ontvangt. Op hardwaregebied lever je wel in ten opzichte van de concurrentie, maar vooralsnog is de Android-navigatie erg soepel. De Pixel 4a is compact en het scherm is daarom wat kleiner dan gemiddeld, maar het is goed afleesbaar in de zon. Al met al is het een simpele, maar doeltreffende telefoon. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
donniyNewbie 20 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Toestel werkt vlot, heeft een prima oled scherm én een 3.5 mm uitgang. Voor iemand die de smartphone voornamelijk als telefoon gebuikt en daarnaast goeie foto's wilt nemen zonder in te leveren op snelheid, raad ik hem zeker aan.

Pluspunten

• 3.5 mm aux
  • Camera
  • 60hz Oled
  • 3 jaar clean Google Android upgrades
  • 128gb flash / 6gb ram

Minpunten

• niet waterproof certificering
  • prijs in NL

Nickkname 17 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Fijne telefoon, iets kleiner dan mijn vorige telefoon (Motorola One) en daardoor iets beter te bedienen met 1 hand. Batterijduur van 2 dagen is netjes. (Ik gebruik mijn telefoon niet de hele dag) De telefoon werkt snel en start snel op.

Pluspunten

• Redelijk compact
  • Snel
  • Geen Facebook rommel

Minpunten

• Niet goed leverbaar in NL

Bultenbakker 28 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Fijne telefoon, prettig qua grootte. Overgestapt vanaf iPhone. Ik ga niet meer terug. Gebruikte sowieso alles al van Google. iCloud data abonnement opgezegd (gebruikte ik toch alleen maar voor foto's). Deze foto's worden overigens gemakkelijk overgezet d.m.v. adapter aan je iPhone. Alles nu op Google Drive (€20 p.j. voor 100GB)

Pluspunten

• 3.5mm Audiojack
  • Geen idioot groot scherm
  • Fijne vingerafdrukscanner
  • Goede camera
  • Simpel, maar doet wat hij moet doen

Minpunten

• Niet waterproof
  • Wennen aan Android (maar dit is eigenlijk geen minpunt)

Wouter100nx 26 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Lean & Clean, zowel de software als hardware, de accu had iets groter mogen zijn. maar is goed genoeg om de hele dag door te komen. Deze telefoon koop je ook echt met één reden, dat is de foto kwaliteit in deze prijs range.

Pluspunten

• OLED scherm
  • Licht gewicht en een fijne textuur
  • Foto kwaliteit

Minpunten

• Accu grote

robv2 26 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Fijne telefoon met een prettig prijskaartje. Na twee dagen system update naar Android 11. De overgang van de oude naar de nieuwe telefoon met een soort van OTG adapter is voortreffelijk. Geen branded software te bekennen, op Chrome en Gmail na.

Pluspunten

• Formaat is bescheiden
  • Helder scherm
  • houdt prettig vast door formaat en structuur van de kast

Minpunten

• Wordt niet in Nederland verkocht

sjasergej 20 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Gekocht bij Saturn in Kleve voor €340,- Scherm is in mijn opinie perfect. Camera is in vergelijking met mij vorige (Motorola one action) telefoon een wonderding. Kwaliteit van het belgeluid (audio/spraak) is uitmuntend. Na een week gebruik ben zeer tevreden. Batterij gaat met intensief gebruik makkelijk een dag mee.

Pluspunten

• Scherm
  • Belgeluid
  • Wifi bellen bij slecht bereik

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Flavius 16 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Telefoon bij Belsimpel gekocht. Kwam een UK-oplader bij. Erg jammer. Heeft een erg fijn formaat. Google Android zonder bloatware. Prima camera. Zeer goed geluid. Ik maak gebruik van de eSIM (Vodafone). Ik gebruik de telefoon i.c.m. Spigen Ultra Hybrid case en een Spigen Screenprotector.

Pluspunten

• Compact formaat (5,81")
  • Google Android 11 zonder bloatware van derden
  • Drie jaar updates
  • Geluid
  • OLED scherm
  • Camera
  • eSIM (Vodafone)
  • VoWiFi (Vodafone)

Minpunten

• Google levert niet in de Benelux
  • Belsimpel levert met UK-oplader
  • Prijs in Nederland
  • Geen 5G

jaaptaalNewbie 15 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Gekocht bij Belsimpel en ik kreeg een UK adapter. Met een universal power converter geval, waar ik er al 10 van heb liggen. Dat stond er niet bij, dus een beetje meh. Maar het toestel zelf is wel nice.

Pluspunten

• Mooi toestel

Minpunten

• Belsimpel levert een UK adapter

J.Gronkjaer 14 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Telefoon met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Telefoon is snel bij normaal gebruik (geen games) en de camera is top voor deze prijs. Bouwkwaliteit goed ondanks plastic design.

Pluspunten

• Texture van plastic achterkant
  • Camera
  • Snel
  • Scherm

Minpunten

• Niet comfortabel met 1 hand te bedienen

bregtbeerNewbie 12 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Iets groter dan xz1 compact en perfect bruikbaar met 1 hand. Gekocht voor 340 euro in MediaMarkt Duitsland. Had wat schrik voor batterijduur, maar na 48u bleek ik nog 33% over te hebben. Iets mindere hardware tov de concurrentie is niet voelbaar, de gsm werkt aangenaam.

Pluspunten

• Compact
  • Camera
  • Aangenaam scherm
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Niet rechtstreeks beschikbaar in Belgie
  • Geen 5G

Tombossoo 4 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Voor een normale gebruiker -zonder hoge eisen voor spellen- een uitstekende telefoon. Compact, OK batterij en een bovengemiddelde camera voor een prima prijs.

Pluspunten

• Prima camera
  • Compact formaat
  • OLED scherm

Minpunten

• Camera is soms te enthousiast in aanpassen van foto's
  • Onder een kleine hoek gloeit het wit al snel groen/rood

lukadad 4 oktober 2020 Product gekocht

Google Pixel 4a Zwart

Als 1 van de gelukkigen dit toestel aan €314 gekocht. ( incl. korting Fnac). Is 1 van de weinige Android toestellen die nog 'compact' zijn. De midrange chip S730 moet niet onderdoen voor een paar generaties oude flagship processor. Het gebrek aan ip-quotering en draadloos laden is persoonlijk geen gemis

Pluspunten

• Google camera software
  • Grootte is 'compact'
  • Prijs (met korting)
  • Oledscherm
  • Software support 3j en geen bloatware
  • Geleverd met oortjes (Frans toestel)
  • Batterij

Minpunten

• Android 11 al als eerste upgrade?
  • Opladen, max 18W

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Google Pixel 4a Zwart?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite