Review door de redactie

Review - Tijd voor een upgrade? - Deel 1 - Intel Coffee Lake vs. de nieuwste cpu's

Heb je een oudere Intel Core-processor en twijfel je of een nieuwe processor het upgraden waard is? In dit artikel testen we de i5 9600K, i7 9700K en i9 9900K.

148 22 jun

Benchmark - De invloed van een cpu bij gaming - Waar zit de bottleneck?

We hebben vijf processors geselecteerd en gecombineerd met een RTX 2080-videokaart. We hebben vijf games in drie resoluties gedraaid om de prestaties in kaart te brengen.

281 17 dec '18

Review - Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameprocessors?

In navolging van AMD heeft nu ook Intel processors met acht cores voor de mainstreamdesktop uitgebracht. Naar Intels eigen zeggen is de 9900K de beste gameprocessor. Is dat ook zo?

306 19 okt '18

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 22 oktober 2018 Product geleend

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Een opvallende nieuwe i7, want acht-core woo! Maar hyperthreading verliest, boo!. Toch is het een upgrade van de 8700K dus zijn we blij, woo! Maar tegelijk introduceren ze een i9 wat deze i7 had moeten zijn, boo! Gemengde gevoelens dus over een inhoudelijk solide product. Nu wachten op normale prijzen....

Pluspunten

• Hele rappe single core
  • 8 cores genoeg voor alle 2018 games en naar alle waarschijnlijkheid de komende jaartjes.
  • Soldeer inside en OC potentieel van de 9000-serie cpu's die we tot dusver hebben gezien is uitstekend.
  • Relatief zuinig tov Ryzen
  • Inhoudelijk de ultieme gamer CPU 'die ook best goed is in consumer productivity taken'
  • Op zijn adviesprijs een prima aankoop (tel er maar een ster of twee bij op)

Minpunten

• Laat de Ryzen 7's nog voor zich in multi-threaded applicaties; heel groot is die upgrade niet boven de 8700K
  • Beetje jammer dat de 8c/16t i9-9900K is wat deze i7 had moeten zijn.
  • Met de huidige straatprijzen gewoon geen logische aankoop tov Ryzen (haal er maar een ster of twee vanaf). Moet echt naar de adviesprijs toe gaan om een goede koop te zijn. Ik had liever geen eindscore gegeven maar dat mag niet. Wordt tzt aangepast als prijzen daadwerkelijk corrigeren.
  • Soldeer misschien toch niet de ultieme delid-vervanger die we hadden gehoopt

Helium-3 24 augustus 2021 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Krachtige processor, geeft wat je gewend bent van Intel. Hij kan veel, maar blinkt zeker niet uit voor zijn prijs. Compatibiliteit is top, en hij heeft goede thermal prestaties i.c.m. waterkoeler. Silicon lottery uitkomst was een stabiele 5.0 Ghz voor alle cores tegelijk, maar toch run ik hem op "standaard"

Pluspunten

• Overklokbaar (all-core 5 Ghz)
  • Compatibiliteit

Minpunten

• Geen uitblinker voor zijn prijs

pokejelke 24 juni 2022 Product gekregen

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

heel erg fijne processor, goed prestaties met gamen en productiviteit.

Pluspunten

• mooie prestaties
  • heeft niet veel stroom nodig

Minpunten

• geen

ChaoSTraXx 28 maart 2020 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Prima CPU, maar dat mag je wel verwachten voor deze prijs. 4 sterren vanwege de prijs. Blijft goed koel met mijn Scythe Mugen 4 PCGH

Pluspunten

• Snel
  • 8 cores
  • Koel

Excorio 25 januari 2020 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Prima keuze ipv de duurdere i9-9900K. Voor gaming geen verschil te merken met een maat die de i9 heeft met vergelijkbare build.

Pluspunten

• Goede desktop prestaties
  • Goede game prestaties
  • Presteert volgens benchmarks beter dan de snelste AMD

Minpunten

• Redelijk prijzig

Blue-eagle 15 januari 2020 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Omdat ik altijd een stabiele PC heb gehad met Intel heb ik deze weer verkozen sinds mijn i7 uit 2011. Ook deze bevalt weer prima, al zou ik achteraf toch liever AMD hebben gekozen

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snelheid single core

Minpunten

• Minder cores dan AMD

sdk1985 20 november 2019 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Deze cpu draait out of the box als een trein. Veel moederborden laten hem met de MCE feature extra boosten. Voor wie dat wil is hij zonder kennis van overclocken op x50 te draaien. Doordat er geen hyperthreading op zit kan hij af met minder voltage.

Pluspunten

• Hoge Mhz dus goed voor gaming
  • Overclockbaar
  • 8 core

Minpunten

• Het kan gebeuren dat er games komen waarbij 8 threads minder lekker draaien, de vraag is wanneer.

GregorHouterman 3 augustus 2019 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Was gedown-grade van de 9900K, dus de 9700k was een goed alternatief. Zoals de rest al aangeeft: Blijf koel onder zware load, draait alle games met gemak. Zwaar overclockbaar (de mijne tot 5,1Mhz) En in tegenstelling met AMD, Net wat FPS meer, met minder cores. Helaas geen HT.

Pluspunten

• Zwaar overclockbaar
  • Blijft koel

Minpunten

• Geen HT

reddorian 18 maart 2019 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Goede processor, blijft koel onder full load met (dikke) luchtkoeler.

Pluspunten

• snelheid
  • blijft koel

Delta21 10 januari 2019 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

CPU houd zich prima onder load. Misschien jammer/raar dat Intel HT uitgeschakeld heeft. Maar dit is wel een volbloed 8- core. Games weten vaak toch geen raad met die extra threads. Alles loopt als een zonnetje.

Pluspunten

• 8-Core
  • Prima temps onder load
  • Price/Performance ratio beter dan 9900K

• Breekt met i7 traditie door missen van HT

Nyren 30 december 2018 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Blijft onder de 50 graden onder 100% load met masterliquid 240! Werkt snel, single core beest.

Pluspunten

• Koel
  • Snel
  • 8 cores

marcel1 29 december 2018 Product gekocht

Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)

Lekkere snelle cpu. Blijft ook lekker koel bij volle belasting. Ik kan deze cpu iedereen aan raden. Zeer tevreden

Pluspunten

• Snel
  • Blijft lekker koel
  • Met nieuw moederbord chipset Z390 het prima geen enkel probleem

Minpunten

• Werkt niet op alle 1151 socket moederbord
  • Nieuw moederbord met chipset Z390 aanbevolen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Intel Core i7-9700K Tray (SRG15)?