Review door de redactie

Door Paul Hulsebosch - Redacteur games 29 maart 2020

Half-Life: Alyx - Zo goed als we hoopten

Met Half-Life: Alyx is er eindelijk een volwaardige singleplay vr-game die de lengte en inhoud heeft van een non-vr-game. Het verhaal is prima en past goed in de serie, maar is ook te volgen als je de voorgaande games nooit hebt gespeeld. Ook de dialogen, personages en vijanden steken prima in elkaar, al is het vooral de spelwereld die de show steelt. HL: Alyx is mooi. De stijl, met een mix van oud, buitenaards en hypermodern, is prachtig en ziet er in vr indrukwekkend uit. Het naar je toehalen en opvangen van voorwerpen gaat niet altijd even best, maar dat is slechts een kleine smet op een verder prima game, die veel spannender is dan we vooraf hadden gedacht. Valve heeft de gameplay op een uitstekende manier iets aangepast, waardoor de game met regelmaat pure horror biedt. Het maakt van Half-Life: Alyx een prachtige showcase voor vr. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
HaX0r 4 april 2020 Product gekregen

Half-Life: Alyx, PC

Half-Life: Alyx is onontkenbaar een stap in de evolutie van het VR genre. Het smaakt echter nog steeds naar meer, Valve weet helaas net niet 'de' VR game met alle puntjes op de i gezet af te leveren. Klaarblijkelijk gereviewd door een in verhouding tot andere reviewers schotvast iemand.

Pluspunten

• Absoluut het sfeervolste VR spel tot nu toe gemaakt.
  • Puzzle achtige gameplay.
  • Level Design.
  • Medkit spuit argeloos in je eigen nek zetten blijft unieke ervaring.
  • Werkt perfect op Windows 8.1.

Minpunten

• Vermoedelijk leuker zonder VR legs?
  • Hit & Miss Voice Acting/Dialogue.
  • Bied geen enkele echte uitdaging.
  • Geen sprint noch jump zonder teleport.

Gameplay Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 2
Stabiliteit Score: 5

jacobras 29 maart 2020 Product gekregen

Half-Life: Alyx, PC

Wát een game! Grafisch kan niets hieraan kan tippen. De wereld is groot en alles is gedetailleerd. Loop je langs een willekeurige meterkast kan je op elk knopje de details bestuderen. De controls zijn goed uitgedacht en het grijp-en-vang-systeem werkt perfect. Dit is een must-have VR game.

Pluspunten

• controls
  • grafisch ontzettend gedetailleerd
  • sfeer

Minpunten

• jump scares in VR
  • game opent met spoiler voor HL2:E2

Gameplay Score: 5
Besturing Score: 5

Tummie555 27 maart 2020 Product gekocht

Half-Life: Alyx, PC

Ik speel met een Oculus Quest en een GTX 1080. Dit spel is waanzinnig en deze setup werkt perfect. Ik gebruik wel de echte "oculus link cable", maar ik heb dan ook 0,0 vertraging of last van compressie/artifacts, allemaal niet..

Pluspunten

• Half-Life (verlegt altijd de grenzen)
  • Volledig interactieve wereld
  • VR
  • Werkt perfect icm quarantine

Minpunten

• doordat het zo vooruitstrevend is..
  • .. kan niet iedereen het ervaren...
  • ..sterke VR capabele pc + headset nodig.

Gameplay Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 5

Moogles 30 maart 2020 Product gekocht

Half-Life: Alyx, PC

De geschiedenis van Half-Life: Alyx begint niet bij de start van het design, maar bij het ontwikkelen van het platform waarop het gespeeld gaat worden. Zoals Carl Sagan al zei: "If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe."

Pluspunten

• Unieke spelervaring.
  • Zeer goed geoptimaliseerd (draait ook prima op midrange hardware).
  • Legt de lat hoog voor toekomstige games.
  • Voorspelt een revolutie in VR games (o.a. Hammer, Source 2 SDK, etc).

Minpunten

• Voice acting van Alyx niet heel sterk.

KapiteinKnikker 30 maart 2020 Product gekocht

Half-Life: Alyx, PC

Ik heb de eerste half life spellen nog nooit gespeeld en na het spelen van Alyx (O,Rift 2016) denk ik dat de meeste hoge scores zeker beïnvloed zijn door de half life nostalgie. Los daar van is Alyx zonder twijfel het beste VR spel wat je kan kopen nu.

Pluspunten

• Uitwerking omgevingen
  • Graphics in het algemeen
  • Goed geschreven verhaal en dialogen.
  • Interactie met haast alles om je heen
  • Horor elementen zonder jumpscares
  • Meerdere stappen in wapen handelingen nodig om bijvoorbeeld te herladen.
  • Munitie is schaars

Minpunten

• Levels zijn erg lliniair. je kan niet van je pad af.
  • Weinig reden om nog eens te spelen
  • AI van vijanden erg dom soms (schieten op je ondanks dat er een muur tussen jullie staat)
  • Sluipen langs normale vijanden kan niet echt,

Diabl0570 29 maart 2020 Product gekregen

Half-Life: Alyx, PC

Speciaal hiervoor een Valve Index én nieuwe video kaart gekocht, geen spijt. Beste spel dat ik tot nu toe gespeeld heb, bij een mijl, Tweakers scoren van 8,5 kan ik me niet in vinden.

Pluspunten

• Machtig mooi
  • Zeer goed uitgewerkt
  • Kippenvel

Minpunten

• Geen

UltraRebel 24 maart 2020 Product gekocht

Half-Life: Alyx, PC

Als je VR hebt moet je dit spelen. Echt een volwaardige AAA game ervaring. Geweldige atmosfeer, graphics en verhaal. Gespeeld op de Index met een i7 / RTX2070 en die kan het spel goed draaien.

Pluspunten

• Goed verhaal
  • Graphics
  • Sfeer

Minpunten

• Systeemeisen
  • Alleen VR

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Half-Life: Alyx, PC?