Review door de redactie

Door Willem de Moor - Redacteur componenten 24 september 2019

Low-profile mechanische keyboards: mechanische switches en toch relatief plat

De G815 is de bedrade en goedkopere variant van het G915-toetsenbord dat alleen draadloos te gebruiken is. De G815 is daardoor ongeveer vijftig euro goedkoper en daarom de betere keus. Het toetsenbord is nog steeds te duur, maar wie overstapt van een laptoptoetsenbord naar een mechanisch toetsenbord kan bijna geen prettiger overstap indenken. De toetsaanslag voelt heerlijk en alle features die je wil zijn aanwezig, maar minpunten zijn er nog altijd: de aanschafprijs is te hoog, de kabel is niet verwijder- of verwisselbaar en de G-toetsen zijn een regelmatige ergernis. Ook mag je voor dit geld betere keycaps en onberispelijke kwaliteit eisen. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
tomietot 14 augustus 2021 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US)

had hiervoor een membraan toetsenbord dat heel wat hoger was en gebruike de nieuwe nu 3 weken; ctrl en shift toets zijn wat te laag voor gamen, onhandig om ze lang in te drukken; low profile zorgt voor gemakkelijker bottom out

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • 5x3 macro-toetsen
  • volumewiel
  • usb-doorvoer
  • software

Minpunten

• prijs
  • korte keytravel
  • (te) laag

firedancer-88 2 april 2020 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Linear, Qwerty US)

G-Hub kan geen verbinding maken en toetsenbord is daardoor een veel te dure letterplank (zonder RGB)

Pluspunten

• Mooi
  • Tikt lekker

Minpunten

• G-Hub herkent hem niet

ByronFortescue 5 januari 2021 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US)

Ik ben steeds meer gaan thuiswerken en gamen dit jaar. Ik had een Steelseries met cherry black switches. Perfect voor gaming, maar verschrikkelijk voor typen, waardoor ik veel fouten maakte. Dit is een premium product met een premium prijs. RGB, G-Hub, mediatoetsen en bouwkwaliteit maken dit een heel fijn toetsenbord.

Pluspunten

• Typed heerlijk door lage switches, maar gamed ook zeer fijn daardoor, i.c.m. tactile switches
  • Mooie RGB, veel instellingen mogelijk
  • Media knoppen beetje squishy maar wel heel fijn om te hebben, vooral de volume-rocker
  • Bouwkwaliteit, zeer strak design en metalen bottom-plate is stevig

Minpunten

• RGB werkt soms niet als PC uit slaap komt (bekend probleem dat nog niet gefixed is), enige fix is USB kabel er uit en er in steken. (edit: wellicht verholpen in update want geen last meer van)
  • Wennen aan de plek van de macro-knoppen, die zitten soms in de weg (edit: aan gewend en maak er eigenlijk wel veel gebruik van om snel te refreshen of task manager te starten)
  • Dik aan de prijs

Dave M. 7 december 2020 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US)

Eerst voor mij gekocht, later ook voor mijn vriendin! Nadat ze na de mijne uitgeprobeerd had moest ze hem ook hebben. Ik heb hem gekocht zodat alle eventuele troep als haren, nagels etc. schoongemaakt kunnen worden, en dat kan hier zeker! Daarnaast zijn de low-profile-keys echt een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Eenvoudig en premium in design, uitgebreid in opties
  • Extra USB 3.0 poort tot je beschikking

Venlious 27 oktober 2020 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US)

Een mooi toetsenbord die fijn te bedienen is. De toetsen hebben een tactile feel maar zijn wat lager dan andere toetsenborden, zelf vind ik dit juist fijn. Ik moest eerst wel wennen aan de G shortcut toetsen aan de linkerkant. Ik drukte die bijvoorbeld ipv TAB of CTRL.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Fijne toetsen (lager dan andere)
  • Fijne media controls (volume)
  • Gemakkelijk te bedienen met software

Minpunten

• Even wennen aan G toetsen aan linkerkant

Excorio 24 mei 2020 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US)

Heerlijk toetsenbord voor typen en gamen. Ziet er premium uit en voelt ook premium. Wel paar ontwerp missers met die gele ledjes ipv echt full RGB. GHub is prima in gebruik als je even weet waar wat verstopt zit. Hoop dat ze de gele M-Keys uitschakelbaar maken in de software.

Pluspunten

• Tactile (brown) typt heerlijk en is een goede stille alternatief voor clicky (blue).
  • Erg dun ontwerp wat er heel mooi uitziet vind ik
  • Aluminium frame waardoor het toetsenbord heel premium aanvoelen en uitzien. Hij is heirdoor iets zwaarder dan gemiddeld plastic keyboard, maar daardoor blijft hij goed liggen op zijn plek.
  • USB direct Passthrough erg handig voor het aansluiten van mijn wireless muis bij opladen
  • Erg goede sleeve om de kabel heen. Kabel is vanwege het wat dikker zijn wel wat stugger.
  • Profile memory op het toetsenbord dus GHub hoeft niet te starten voor je RGB of macros te laten werken.
  • In drie verschillende hoogste te gebruiken door de tweedelige voetjes. Voetjes ingeklapt, kleine voetjes uitgeklapt of de gehele voet uitklappen.

Minpunten

• M-Keys niet RGB en altijd geel (de gene die je kiest). de MR-Key is rood en ook niet instelbaar. Tevens zijn die ledjes alleen uit te zetten alles alle leds uit zijn anders niet. Dikke misser in het ontwerp vind ik.
  • Door de melkige transparanties van het logo en de keys is wit niet helemaal wit maar beetje blauwig net als bij de Wireless Pro van Logitech en vermoedelijk de andere G-line producten.
  • Persoonlijk had volume weel, mediakeys en zelfs de G-keys niet gehoeven en maken toetsenbord onnodig groot. Ondanks dat is het toetsenbord nog steeds erg compact zonder dat dit nadelig is voor typen.
  • Special characters lichten niet op, maar echt een probleem is het niet. Mijn scherm produceert voldoende licht om je toetsenbord in het donder te zien.
  • De rubberen M-Keys en Mediakey toetsen vangen snel stof

Jbre 23 mei 2020 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US)

Erg fijn keyboard met een goede afwerking. Typt heel erg fijn, een stuk fijner dan mijn 'traditionele' mechasnische keyboard. De software is wel wat vervellend, zo kan ik bijvoorbeeld niet eenvoudig profielen in het toetsenbord geheugen opslaan.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Low Profile
  • Typt heerlijk
  • Vrij stil

Minpunten

• Software is beetje matig
  • Kabel is erg dik
  • G toetsen

TheTurk 6 december 2019 Product gekocht

Logitech G815 Lightsync RGB (GL Clicky, Qwerty US)

Mooi design en RGB, goede kwaliteit, zwarte toetsen, mooi klik geluid. Hoopte voor betere type ervaring dan Kalih blue low profile of MX Speed, maar is ideaal voor mensen met groot/dikke vingers. Voor tekst een 8 voor gamen een 7.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • RGB
  • Dun/plat

Minpunten

• Zwaar toetsen, veel kracht nodig
  • Media toetsen rubber, maar werken wel goed
  • Niet beter dan Kalih Blue low profile

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US)?