Review door de redactie

Door Arnoud Wokke - Redacteur mobile 30 augustus 2019

Veel telefoon voor 250 euro - Mi A3, Galaxy A50, P30 Lite en Moto One Vision

De Xiaomi Mi A3 is alleen een goede keuze als het je niet uitmaakt of het beeld scherp is. Het is een oledpaneel, maar de resolutie van 1560x720 pixels is laag ten opzichte van de concurrentie en dat zie je duidelijk. Bovendien kan het scherm lang niet fel genoeg om altijd goed te worden afgelezen. Het oledscherm is nodig voor de optische vingerafdrukscanner. Die werkt beter dan sommige andere optische scanners, maar is een achteruitgang ten opzichte van capacitieve scanners. Positieve punten zijn de accuduur en de keuze voor Android One, met de bijbehorende belofte van drie jaar lang tijdige updates. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
joepgrobben 30 oktober 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi A3 128GB Grijs

Geweldige telefoon. Als smartphone freak heb ik 7 telefoons gehad dit jaar. Ik wilde testen of de next gen snelheden echt zo noodzakelijk zijn om mijn gebruikerservaring te vervullen. Samsung en Nokia konden dit niet, maar deze Xiaomi Mi A3 wel in de budgetklasse.

Pluspunten

• Stock Android
  • Ruime accuduur
  • Goed beeld
  • Aantrekkelijke prijs
  • 3.5 mm jack
  • IR blaster / FM radio
  • Goed wifibereik
  • Tweede SIM / SD kaart slot

Minpunten

• Resolutie
  • Standaard camera
  • Geen beeldstabilisatie
  • Geen NFC

Scarra 2 november 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi A3 128GB Grijs

Goed en goedkoop, aan te raden basistoestel. Lage resolutie is nauwelijks merkbaar (voor mij helemaal niet). Geweldige accu en dus gebruiksduur en mogelijkheden. Android One om van bloatware af te zijn en (relatief) lange ondersteuning.

Pluspunten

• Android One
  • Grote accu

Minpunten

• Resolutie
  • Formaat (persoonlijk)

mijn_zusje 1 augustus 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi A3 64GB Grijs

Fijne telefoon. Lagere resolutie valt mij niet op, en de telefoon functioneert tot nu toe goed. De trilmotor is wel redelijk sterk aanwezig. De helderheid van het scherm had beter gemogen voor afleesbaarheid in vol zonlicht. Camera heb ik nog niet uitvoerig getest.

Pluspunten

• Telefoon werkt soepel
  • 3.5 mm Jack
  • Batterijduur
  • Android One
  • 2e simkaart slot / extra geheugen

Minpunten

• Trilmotor sterk aanwezig
  • Helderheid scherm
  • Geen NFC

Mafra 29 augustus 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi A3 64GB Grijs

Zeer goede smartphone, zeker voor zijn prijs.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Snel
  • Nette prijs
  • Laadt heel snel op
  • 3.5 mm Jack
  • Android One
  • Batterij duur
  • Vingerafdruk sensor achter het scherm

Minpunten

• Wat lagere resolutie van het scherm

da_Mastah 28 juli 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi A3 128GB Grijs

Geupgraded van de Mi A2, was bang dat het scherm er veel minder goed uit zou zien maar dat valt gelukkig erg mee! Ondanks dat de CPU amper een upgrade is, toch een stuk sneller. Dus wellicht dat ze de software hebben weten te verbeteren of sneller geheugen hebben gebruikt.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Android One
  • OLED scherm

Minpunten

• 720p scherm

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Xiaomi Mi A3 64GB Grijs?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla