Review door de redactie

Review - Radeon RX 5700 en 5700XT - Serieuze concurrent in het middensegment

De AMD Navi-videokaarten concurreren met de RTX 2060 en 2070. In deze review zoeken we uit hoe de RX 5700-kaarten zich verhouden tot de Nvidia GeForce-kaarten in deze prijsklasse.

181 7 jul '19

Benchmark - Tien maanden driverupdates getest - Welke winst kun je verwachten?

We hebben de 5700 XT en 2070 Super getest met tien maanden aan driverupdates. We kijken naar de resultaten van de geteste games en pogen de vraag te beantwoorden: welke rijpt beter?

256 3 mei '20

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165 11 jun '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Rooieduvel 30 maart 2021 Product geleend
De reviewer heeft dit product te leen gekregen voor het schrijven van deze review.Rooieduvel schreef afgelopen jaar 21 reviews, waarvan 19% gesponsord.

AMD Radeon RX 5700XT

De 5700XT: het topmodel van de vorige generatie. Een prima 1440p gaming kaart die er netjes en solide uit ziet. De software van AMD is bovendien prettig in gebruik en de kaart klokt makkelijk over. Minpunten: wordt wel behoorlijk warm en: zie er maar eens aan te komen.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Goede 1440p kaart
  • Software werkt echt prettig
  • Makkelijk over te klokken

Minpunten

• Geen fan stop, maakt dus altijd geluid
  • Wordt met overklok enorm heet
  • Echt luid bij hele hoge temperaturen

pclinde 17 oktober 2019 Product geleend

AMD Radeon RX 5700XT

De AMD Radeon RX 5700 XT doet het zeer goed in het 1440p gaming segment. Prestaties laveren tussen de RTX 2070 en RTX 2070 Super, maar dan voor minder geld. Dit maakt de propositie: prijs- prestatieverhouding erg sterk. Enkel is de blower-type koeler een stuk warmer en luider.

Pluspunten

• Bang for 1440p buck!
  • Goed presenterende videokaart voor 1440p gaming.
  • Navi 10/goede prestaties in het middensegment (kan goed concurreren).
  • Effici├źntere architectuur (RDNA).
  • In de handjes: een stukje kwaliteit.
  • Ondanks de blower-type koeler: het ontwerp kan ik persoonlijk waarderen.

Minpunten

• Hogere temperatuur (blower-type koeler).
  • Hogere geluidsproductie (blower-type koeler).
  • Geen ondersteuning voor ray tracing (mocht je hier gevoelig voor zijn).

EvilWhiteDragon 12 oktober 2021 Product gekocht

AMD Radeon RX 5700XT

Prima videokaart die bij introductie voor een leuke prijs werd geleverd. Vandaag de dag kan die nog aardig meekomen zolang je op 4k de instellingen terugschroeft. Op volle belasting en in een krappe kast wordt warmte een uitdaging, voornamelijk voor je gehoor ;)

Pluspunten

• Goede prijs/prestatie verhouding

Minpunten

• Luidruchtig bij flinke belasting

IanDG 10 november 2020 Product gekocht

AMD Radeon RX 5700XT

gekocht voor 1440p gaming. en werkt erg goed om dit te leveren op hoge framerates.

Pluspunten

• zeer goede prijs
  • elegant
  • 95fps+ met shadow of the tombraider

Minpunten

• blower stijl (minder koeling)
  • erg grote kaart
  • goed hoorbaar met intensief gebruik

Astennu 16 september 2019 Product gekocht

AMD Radeon RX 5700XT

Ik heb een AMD 5700 XT 50th Anniversary. Ik vind het zelf een erg prettige kaart. Een merkbaar stuk sneller dan Vega64 De prijs prestatie verhouding (van de non 50th) is super tov de concurrentie. En ze zijn een stuk goedkoper dan de AIB versies maar maakt wel meer herrie.

Pluspunten

• Prijs prestaite verhouding
  • Cooler beter dan Vega Air en 290X + warme lucht de kast uit
  • Bijna even snel als Radeon VII voor minder geld

Minpunten

• Cooler nog steeds relatief luidruchtig niet zo goed als 1080 Ti
  • Drivers kunnen nog wat "polish" gebruiken tov Vega/Polaris

Aart-Jan Mulder 25 juli 2019 Product gekocht

AMD Radeon RX 5700XT

Prima videokaart. Wordt alleen wel redelijk warm en luid. Verder geen coilwhine op mijn exemplaar. Als je gamed met headset op kan je rustig de fan speed op 50% zetten, Zo wordt de kaart stuk minder warm. al met al een 7.5/10!

Pluspunten

• Prestaties
  • Afwerking / Uiterlijk

Minpunten

• Luid
  • Warm

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Radeon RX 5700XT?