Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gigabyte AORUS X570 ULTRA. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
mm1985 9 januari 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Dit moederbord heb ik helaas retour gestuurd omdat ik een issue had met de USB 3.2 gen 2 type C header. Anders was het op zich een interessant moederbord geweest met veel features aan bord. Wel vind ik dat er voor dit geld een betere optie te koop is.

Pluspunten

• 3 M.2 NVMe sloten en PCI-E 4x slot dat niet gedeeld is
  • Wifi en Bluetooth
  • Veel PWM headers
  • Chipset fan is semi passief
  • genoeg USB 3.0 en 2.0 interne headers
  • Wifi antenne is magnetisch
  • Bios updaten zonder CPU
  • Mogelijkheid voor Thunderbolt 3

Minpunten

• USB 3.2 Gen 2 type C header onstabiel
  • Geen Secure Erase in Bios
  • Power/Rest button en DebugLed zou fijn zijn geweest
  • M.2 koelers zitten niet vast
  • Fans 4,5 en 6 kunnen niet stilgezet worden met Argus Monitor
  • G Connectori (system panel connectors) niet per se handiger

Layout Score: 3

Vos1988 23 augustus 2019 Product gekocht

nieuwe PC gebouwd rond het nieuwe X570 platform

Pluspunten

• Strak design (persoonlijke mening)
  • 3x M2 aanstluiting
  • Bescheiden RGB

Minpunten

• RGB Fusion werk niet in combinatie met Corsair ICUE, bij mij niet in iedergeval.
  • Geen HEX codes
  • Prijzig maar dat is het hele x570 platform

Layout Score: 3

AlphaPrinciple 30 april 2021

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Mooi moederbord voor een stevige prijs.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Ventilatortje is gelukkig erg stil

SemTecS 26 april 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Perfect moederbord, net als de laatste 3 borden weer van Gigabyte. Daarvoor alternatieven van MSI en ASRock gehad. Gigabyte bevalt mij als merk gewoon erg goed, zowel wat hardware/features betreft als de bijgeleverde software. Het werk gewoon perfect, geen ergernissen of tekortkomingen.

Pluspunten

• Feature set, aansluitingen
  • Prima Ryzen 5950X support
  • Software (update, fan control etc)

Minpunten

• fan op chipset, kan ingesteld worden
  • koeling bij backplate wat aan de hoge kant

Layout Score: 4

MickeyMuisjeeNewbie 7 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Ik zocht een goed moederbord voor m'n Ryzen 9 5950x. Ledjes op de mobo zijn niet logisch geplaats. (straks onder de bovenste PCIE slot waar video kaart komt. Voor een budget pc is dit geen aanrader. Verder voor zo ver een top moederbord voor mij

Pluspunten

• 3x M.2 slot
  • Compatible met een RYZEN 9 5950x

Minpunten

• Prijzig

siemzNewbie 1 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

In een aanbieding voor een mooie prijs toch dit model kunnen krijgen over een elite, een prachtig kwalitatief goed moederbord met genoeg opties en uitbreidings mogelijkheden.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • PCI-E 4.0 ondersteuning

Minpunten

• Tot op heden geen

DavidkoenenNewbie 28 april 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Prima product voor een betaalbare prijs. Prachtig design en mooi ingedeeld, een aanrader!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Mooi design

Minpunten

• Moest em zelf inbouwen

steinbvanNewbie 28 april 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Mooi moederbord met veel opties, 3x M.2 is echt super. RGB wat mij betreft niet zo nodig, ook wel prijzig.

Pluspunten

• 3x M.2
  • Veel opties
  • Mooi ontwerp

SHEEPLESSSNewbie 28 april 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Ik heb mijn x570 oaorus ultra nu ongeveer 3 weken en heb nog geen klachten ontdekt, alles lijkt zeer goed en vlot te werken.

Pluspunten

• snel
  • makkelijke installatie

Minpunten

• nog niets gevonden

Jobvdl 26 april 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Goed moederbord. Heb hem 1.5 jaar geleden gekocht en na een jaar kwam een productie fout naar buiten, de chipset fan begon met ratelen. Uit eindelijk mijn geld terug gekregen, en het zelfde MB gekocht bij een andere winkel omdat het nog steeds het beste MB was voor mij.

• Features
  • Kwaliteit

Minpunten

• Chipsetfan kan geluid maken

Kudo90Newbie 20 april 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Prima moederbord! De bios update voor de nieuwe AMD Ryzen 7 5800X is erg makkelijk te installeren via USB. Dit is een goede combinatie. Ook de ingebouwde WIFI ontvanger is erg goed! Erg tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• Bios update via USB
  • Sterke WIFI ontvanger
  • Voldoende m2 SSD aansluitingen

Minpunten

• niet elke CPU cooler past

Ferilian 20 april 2021 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Dit is een goede en complete moederbord zeer geschikt in combinatie met een AMD 5800x. Er zitten voldoende aansluitingen op zoals 3 m2 slots en de Wifi-6 ontvanger werkt ontzettend goed. Alleen het installeren van de CPU was wat lastig door uitstekende punten aan achterkant. Zeer tevreden over mijn aankoop!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Goede Wifi
  • Voldoende M2 ssd aansluitingen

Minpunten

• Niet handig voor iedere CPU koeler

theduke1989 6 december 2020 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Over het algemeen kan het een geweldig moederbord zijn. Maar het is niet de beste. Voorheen had ik de Tomahawk die veel beter was. Niet zo tevreden over dit moederbord, zal niemand voor deze prijs het moederbord adviseren.

Pluspunten

• Wi-Fi 6
  • M2 met heatsink

Minpunten

• CPU-locatie is waardeloos, je kunt geen enorme CPU-koeler toevoegen als je RGB-ram wilt hebben.
  • Als je een kleinere pc-behuizing hebt, in mijn geval de NZXT H510, moeten de bovenste ventilatoren worden verwijderd. Omdat de CPU-kracht zich bovenaan bevindt waar de ventilator zich bevindt. Dus je moet het verwijderen.
  • Sys_fan-locaties zijn aan de zijkant, in plaats van aan de onderkant. Daarom komen alle kabels van de rechterkant. Dus als u kabelbeheer doet, is dit niet het beste moederbord om te gebruiken.
  • De RGB-lampjes op het moederbord zijn echt waardeloos, ze geven helemaal niet zoveel licht als beschreven op de foto's.
  • BELANGRIJK: Deze moederboard is niet het geld waard voor mensen die niet een groot budget hebben!!!!

TBS 9 april 2020 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

een beest van een bord, maar rgbFusion2.0 software is knudde. Terwijl ik dit geïnstalleerd hdd staan regende het blauwe schermen met een crash van stornvme.sys. Dacht eerste dat het aan m'n SSD lag, maar post op internet gevonden die de link legde met rgbfusion. Gedeïnstalleerd en problemen zijn verholpen

Pluspunten

• Prima bord maar...

Minpunten

• Rgbfusion

steef-c 3 maart 2020 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Gekocht i.c.m. AMD Ryzen 3900X CPU, ASRock Radeon RX 5700 GPU, 64GB ram (3200Mhz) en Samsung 970 EVO opslag. Werkt stabiel en gaat als de brandweer. Voornamelijk in gebruik voor software ontwikkeling en om af en toe een game te kunnen spelen. Voor elkaar gekregen om MacOS op te draaien.

Pluspunten

• 3x M2 aansluitingen met heatsink
  • WIFI 6
  • Bluetooth support
  • USB-C aansluiting
  • PCI express 4.0
  • Future proof (aankomende jaren)
  • Voldoende USB aansluitingen

Minpunten

• Chipfan komt precies onder GPU
  • Bios stabiliteit (wordt beter na updates)
  • Resolutie issues na inschakelen virtualization in BIOS (hopelijk opgelost na future bios update)

razerBE 6 september 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Ik gebruik de X570 ultra in combinatie met een 3700x Mijn vorige setup was een I7 4770 en deze upgrade voelt heerlijk. een duidelijk en uitgebreide bios is een pluspunt (zeker nu we de chipset fan kunnen aanpassen naar één van de drie profielen) Prijzig maar veel features in return.

Pluspunten

• 3x M2 aansluiting met heatsink
  • chipfan instelbaar na bios update
  • bios interface
  • USB C

Minpunten

• prijs

Vitz 6 september 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Een fijn moederbord met degelijke VRMs, strak uiterlijk, veel USB poorten en precies genoeg fan headers waardoor een aparte controller overbodig wordt. Het enide nadeel dat ik heb kunnen vinden is de BIOS, die nog wel eens glitchy wil zijn (ghost inputs en artifacts). Updates lijken dit te verbeteren.

Pluspunten

• Veel USB poorten
  • Veel fan headers
  • PCI-Epress 4.0
  • 3x NVMe

Minpunten

• BIOS kan nog wel wat updates gebruiken

Evert Tanghe 5 september 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Ik was op zoek naar een X570 moederbord met WIFI 6, Bluetooth 5.0 en voldoende upgrademogelijkheden naar de toekomst (zo heeft deze 3 M.2 sloten). Dit moederbord heeft niet al te veel RGB, maar wel een uitstekende bouwkwaliteit. De koeler is nauwelijks hoorbaar. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee!

Pluspunten

• Stevig
  • Zeer veel fan connectors
  • Uitstekende WIFI 6 (antenne)
  • Aansluitingen (binnen- en buitenkant)

Minpunten

• Lange BIOS-tijd? Of ligt dit aan mij?

MeesKopNewbie 23 augustus 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Ik heb onlangs een nieuwe PC gebouwd met een Ryzen3000 series erin, daar hoort natuurlijk ook een X570-moederbord bij. Dus heb ik dit moederbord erbij gekocht. Tot nu toe werkt ie goed maar dat moet je ook wel verwachten voor zo'n prijs. En de RBG-fusion software is niet de beste

Pluspunten

• Mooi
  • Wifi
  • RBG

Minpunten

• duur
  • RBG fusion wekt niet perfect

rneurinkNewbie 8 augustus 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Gebruikt in een high end build. Tot nu toe erg tevreden over de kwaliteit van het bord en voornamelijk over de BIOS, deze is erg duidelijk en uitgebreid. De RGB software werkt niet geweldig en zorgt soms voor flikkering of zorgt ervoor dat de LEDS geheel uit staan.

Pluspunten

• Goede BIOS
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• RGB software
  • Hoge prijs

dkluivinghNewbie 4 augustus 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Bouw kwaliteit voelt goed, tot nu toe geen problemen ondervonden. Ik heb er een 3800x in liggen met de box cooler en had in het begin wel wat moeite om de FAN van deze box cooler rustig te krijgen, maar uiteindelijk gelukt. RGB led's zijn mooi en subtiel.

Pluspunten

• WIFI
  • Bluetooth 5.0
  • PCI express 4.0
  • USB C
  • BIOS geen update nodig voor Ryzen 3000 series

Minpunten

• RGB Software

Blackout123Newbie 28 juli 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Interessant moederbord voor zijn prijs, met veel duidelijke aansluitingen en mogelijkheden... Anti-cheat software van enkele games reageert op RGB software, maar wie zijn fout is dat? :) (even check_kill en rgbfusion uitschakelen in taakbeheer en geen probleem meer)

Pluspunten

• Voelt stevig aan en heeft RGB
  • Veel mogelijkheden
  • WIFI
  • Q-Flash Plus BIOS update

Minpunten

• RGB software uitzetten bij sommige games

Marsli 19 juli 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

Fijne x570 moederbord, met RGB ingebouwd, veel usb poorten, 3 plekken voor NVME ( derde wordt gedeeld met de sata). Installatie was goed te doen, ziet er ook fijn uit. Geheugen overklok met XMP is ook een kwestie van inschakelen via de bios hoofdscherm. RGB software is echter niet goed

Pluspunten

• robuust gebouwd
  • veel aansluitingen
  • x570 /PCI express 4.0

Minpunten

• RGB software
  • Duur

htca 18 juli 2019 Product gekocht

Gigabyte AORUS X570 ULTRA

X570 board omdat ik een hele nieuwe desktop ging bouwen. Board gekocht met het oog op de toekomst. het bord voelt robuust aan. Mijn memory werd niet out-of-the-box herkend op snelheid.

Pluspunten

• robuust
  • aantal USB aansluitingen
  • update BIOS zonder CPU (niet nodig voor Ryzen 3000 series)

Minpunten

• mist HEX codes bij boot op het bord

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte AORUS X570 ULTRA?