Specificaties AM4 socket • 12 core @ 3,8GHz-4,6GHz - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Review - Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

AMD's 3700X en 3900X hebben alle andere troeven in handen. Ze zijn sneller, zuiniger en even duur als hun directe tegenstanders, maar goedkoper dan hun prestatieconcurrenten.

333 7 jul '19

15:54

Videoreview - Ryzen 3900X en 3700X - AMD stoot Intel van de troon

We hebben twee processors van AMD, de Ryzen 3700X met acht cores, en de Ryzen 9 3900X met twaalf cores, in zo'n X570-moederbord geprikt en gekeken hoe ze presteren. Daarbij hebben we gekeken naar ipc, productivity, de nodige synthetische tests en natuurlijk...

3 7 jul '19

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165 11 jun '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
ZombieExtreme 10 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Deze processor is ontzettend snel maar ook een heethoofd. Hij werkt merkbaar sneller dan mijn 5820k, maar voor elke simpele actie gaat de processor in boost waardoor de temperatuur stijgt en de meegeleverde koeler versnelt. De boxed koeler koelt voldoende, maar ik word gek van het spin-up en -down geluid.

Pluspunten

• Snel
  • Betaalbaar
  • Boxed koeler is voldoende
  • Boost haalt het maximale eruit

Minpunten

• Boxed koeler maakt veel geluid
  • Boxed koeler versnelt elke CPU boost en vertraagt daarna weer.

zeeman-- 25 februari 2021 Product gekregen

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Heb deze Processor gekregen van familie en werkt perfect voor wat ik er mee doe loopt 4.6GHz boost op 1v

Pluspunten

• Hoge Corecount

Minpunten

• Geen

xorpd 21 februari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

20 jaar geleden alleen in supercomputers te vinden. Nu in huis.

Pluspunten

• prijs
  • zuinigheid
  • snelheid

Minpunten

• boxed cooler voldoet maar net

shicomm 6 januari 2021 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Merkbaar sneller dan m'n FX8350 , niet een beetje maar echt flink ! Onder maximale load ook koeler dan m'n vorige cpu. Komt wel tegen een prijs , meer dan het dubbele dan m'n FX. Is het echter absoluut waard !

Pluspunten

• snelheid
  • temperatuur

Minpunten

• prijs

7ven 19 oktober 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Lekker snelle CPU, had gedacht een keer een Intel systeem te gaan bouwen maar na uitgebreide reviews etc. voor deze gegaan. Geen seconde spijt van gehad, Intel heeft momenteel weinig betaalbaars wat kan tippen aan deze cpu.

Pluspunten

• Snel
  • Met custom koeler stabiel op 4Ghz
  • Scoort goed in bijna alle benchmarks
  • makkelijk te vervangen later

Minpunten

• Boxed goedkoper dan tray

kevinfranken015 29 september 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Heb Dit beest gekocht prima CPU wel te krachtig als je aleen aan gamen doet

Pluspunten

• Snel
  • Prijs Kwalteit
  • Veel Cores
  • Zuinig

Minpunten

• Haalt Boost snelheid niet

marc1990 8 augustus 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Zeer krachtig cpu en ook de box cooler doet het redelijke. Voor veel taken zwaar overkill. Maar wel erg fijn voor taken waar multithreading werkt. (~4x zo snel als een i7 9de serie)

Pluspunten

• Zeer kracht
  • Goede prijs/performance
  • Ledjes zien er netjes uit

Minpunten

• Box koeler op randje

pharmacist 8 augustus 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Na eerst 3 jaar een Ryzen 1700 (non-X), gehad te hebben overgestapt op deze krachtpatser: het snelheidsverschil is dramatisch te noemen, meer dan 2x zo snel en bovendien kan de geheugensnelheid eindelijk op XMP op 3200 MT/s of hoger en niet beperkt tot maximaal 2933.

Pluspunten

• zeer snelle processor met relatief laag energieverbruik
  • zeer mooie en bruikbare Wraith Prism cooler met mooie RGB-kleurtjes
  • Installeert met een BIOS-upgrade zelfs op een B350 moederbord

Minpunten

• hoog geluid Wraith cooler bij hogere temperaturen: op te lossen met een custom fan profiel in je moederbord
  • Jammer dat AMD geen Vega chiplet heeft toegevoegd voor integrated graphics

killerq 4 mei 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Prima cpu, voor een nette prijs vergeleken met Intel. Heb de cpu nu voor 1 week draaien en het valt mij op dat de temp veel schommelt en ook hoog kan oplopen als je een zwaar spel speelt.

Pluspunten

• Stabiel
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• warmte
  • stock koeler niet goed genoeg.

Fern 29 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Ben van een 2700X naar de 3900X overgestapt en dat is zeker te merken, geheel draait net wat soepeler zowel in game als met Magix video. Mijn hardware bestaat uit een msi X470 gaming AC moederbord met de B versie bios, de C en D werkten niet met deze cpu

Pluspunten

• Allcore 4,2Ghz
  • Heel veel power

Minpunten

• Load hoge temps
  • Standaard koeler niet afdoende

steef-c 12 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Super snelle CPU voor een uitstekende prijs (zeker in vergelijking met een vergelijkbare Intel processor)

Pluspunten

• Waanzinnige prestaties
  • Prijs/performance verhouding uitstekend
  • Kan voorlopig vooruit

Minpunten

• Geen

Hans1990 11 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Eindelijk meer CPU performance zonder onevenredig meer te betalen! 12C/24T bespaard mij veel tijd in draaien van simulaties, of tijdens multitasking (gamen + streamen + achtergrond taken), etc. XFR2 zorgt voor soort auto-OC met maximum prestaties gegeven de koeling; CPU draait daardoor echter wel 80C bij 100% belasting.

Pluspunten

• 12C / 24T bespaard veel tijd
  • Multitasking
  • XFR2 perst maximum uit CPU/koeling/mobo combinatie

Minpunten

• XFR2 maakt handmatig overklokken "overbodig"
  • XFR2 duwt temps naar 80-85C met 100% load

Didar 8 maart 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Beest van een CPU. komt met een leuke luchtgekoelde blok. Maar dit ding verdient beter.

Pluspunten

• Power

Minpunten

• koolunit hoewel mooi, doet het geen eer.

Fusi0nking 25 januari 2020 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Top processor! Gekocht als vervanging voor mijn ryzen 2600. Zeker aan te raden als je heavy work loads doet zoals renderen/game development etc. Ook de game performance mag nier ontbreken echt fantastisch. Met de juiste middelen blijft de cpu lekker koel.

Pluspunten

• Prijs/performance.
  • Blijft koel met de noctua nh-u12a(andere koelpasta is wel aan te raden!).
  • 12/24, echt een time safer vergeleken mijn ouwe 2600.
  • Game performance fantastisch!
  • Single core performance eindelijk on par met intel.
  • Meegeleverde stock koeler doet wat die moet doet
  • 2 games erbij gekregen die ik anders ook ging kopen, echt een bargain voor mij.
  • Draait stabiel op 4.2Ghz vanwege pbo out of the box.

Minpunten

• Wat extra geld investeren in een degelijke koeler is zeker niet verkeerd!

oppersnokker 31 december 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Upgrade voor mijn werkstation (3D rendering, video editing, post production). Absolute hamer op een Gigabyte Aorus Elite x570 board. Moest wel eerst de allerlaatste bios erin schieten. Alles gaat letterlijk 3x zo snel ivm mijn oude I7-4790k. Wel meteen een goede koeler gekocht (Dark Pro 4).

Pluspunten

• beest van een CPU
  • top prijs prestatie verhouding
  • super stabiel

Minpunten

• dikke koeler echt nodig

thepeet 30 december 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

I ve Got The power! Met recht, ongelooflijk wat een kracht uit z'n vierkant blokje!!!! van origine ben ik een Intel manneke, maar de nieuwsgierigheid die dwingt ;-) Heb deze gekocht i.c.m. een Asus 570 ROG bordje. En werkelijk wat een enorme stabiliteit en power, niet van deze wereld gewoon.....

Pluspunten

• Enorm krachtig en snel
  • Eigenlijk gewoon lekker voor alles!
  • Geen tekorten meer
  • Stabiel
  • Duurzaam
  • AMD Socket is toch wel erg fijn
  • apps en games draaien probleemloos
  • Blijft koel met Scythe Mugen 5 PCGH

Minpunten

• Geen

Iruk1981 15 december 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Bij deze PC build ben ik voor overkill gegaan. Dat is met de Ryzen 9 3900X goed gelukt. Ik nog geen idee hoe ik al die draadjes vol ga krijgen. Door de overkill blijft de clu wel lekker koel en dus is koeling lekker stil.

Pluspunten

• Overkill
  • Kan voorlopig vooruit met zo'n beest

Minpunten

• Overkill
  • Duur

Foxie2312Newbie 14 december 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Zeer sterke CPU. Gebruik de CPU voor gaming en wat video editing(hobby). Na alle relevante bios updates en drivers te hebben geinstalleerd werkt de CPU zoals het hoort. Boost naar 4.6 ghz wat in het begin niet altijd lukte. Temperaturen blijven onder controle met een corsair H115I Platinum AIO.

Pluspunten

• Boost naar 4.6GHZ
  • 24 threads!
  • Prijs. een paar jaar geleden wat dit 1000 euro plus

Minpunten

• Temperaturen.

JonathanG 9 december 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Goede processor voor multithreaded toepassingen. Tijdens intensief gebruik amper toename in temperatuur met AIO. OCén heeft niet veel nu, want de cpu draait al op maximale wat deze kan nagenoeg. Misschien paar MHz eruit halen.

Pluspunten

• Snel
  • Veel Threads
  • Maximale is al uit de cpu gehaald

Minpunten

• Weinig OC mogelijkheid

timpie81 15 oktober 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

In de praktijk vrijwel even snel in games als de 9900k, maar buiten games veel sneller dankzij de 12 cores. Draai hem in combinatie met een aoros x570 master en 3733cl16 geheugen. Voltages op auto zijn erg hoog dit doet AMD om de boostclock te kunnen halen.

Pluspunten

• Performance
  • Prijs/performance

Minpunten

• Auto voltage
  • Overklokken heeft weinig zin

MisterJD 2 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Beest van een processor, gebruik het i.c.m. een Asus Rog Crosshair VIII hero, en als koeler: Noctua nh-d15 se-am4 Alleen heeft het nog bios update nodig omtrent voltage.

Pluspunten

• Gameprestaties waar je u tegen zegt
  • snel
  • gamen / streamen tegelijk gaat prima

Minpunten

• gehannes met voltage, waardoor hij onnodig warm wordt.

SSDtje 2 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Prima CPU voor het doen van bijvoorbeeld render werk, en dat voor een zeer nette prijs. Ook relatief zuinig in verbruik, in verhouding tot de prestaties die je er voor krijgt, wat altijd welkom is. Draai deze zelf op een mobo met een X570 chipset.

Pluspunten

• Goeie prestaties
  • laag verbruik

Minpunten

• 360mm AIO idle ~ 35℃ max ~ 65℃
  • BIOS voltage issues

HackingDutchman 23 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Zeer goede prijs performance verhouding. Doet waar die voor gemaakt is. Aanrader.

• Performance

Minpunten

• Bij mijn Asus bord nog geen goede BIOS(12-08-19) qua voltages.

Devion 12 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Performance, maar met een kanttekening. 7nm chiplets betekend hitte en zelfs met AIO 360mm rad zal de cpu zelf nog steeds 50+ worden. Wat issues met PBO e.d. maar dat wordt met bios updates opgelost.

Pluspunten

• Snel
  • AM4 - Het werkt zelfs op een X370 bord

Minpunten

• Heethoofdje
  • Bugjes met PBO / Volts

Ragez 8 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed

Fantastische processor voor een schappelijke prijs. Heeft alleen last van BIOS issues, die hopelijk snel worden opgelost. ( Gecombineerd met een Dark Rock 4 en een X570 Taichi. )

Pluspunten

• 12c/24t
  • Relatief goedkoop

Minpunten

• Hoge idle temps

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed?