AMD Ryzen 5 3600X Boxed

Specificaties AM4 socket • Hexa (6) core @ 3,8GHz-4,4GHz - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Review - Ryzen 5 3600 en 3600X - Nieuwe Ryzens op budget

Op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met 12 cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

177    19 jul

Preview - Ryzen 3000 en Radeon RX 5700 - Alle details over AMD's nieuwste cpu's en gpu's

AMD gaf ons vlak voor de E3 uitgebreide details over de nieuwe Ryzen 3000-processors en Radeon RX 5700-gpu's. In dit artikel lees je over de producten en de architectuur.

165    11 jun

Videoreview - Ryzen 5 3600 en 3600X Review - Nieuwe Ryzens op budget

Met de formele introductie van de nieuwe Ryzen 3-serie op 7 juli hebben we ons geconcentreerd op twee processors: de octacore 3700X en de 3900X met twaalf cores. Inmiddels hebben we ook de Ryzen 5 3600X en, met dank aan Azerty, de Ryzen 5 3600 kunnen testen.

3    19 jul

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
ragnar2 10 september 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X Boxed

erg goed product en goedkoop kan intel nog van leren

Pluspunten

• gemakkelijk te instaleren
  • hapert niets
  • erg snel

Minpunten

• geen

Korvaag 11 augustus 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X Boxed

Prima CPU. Achteraf was de 3600 net zo goed geweest maar dat was toen nog onbekend. CPU profiteert van een goede koeler (hij boost daardoor hoger). Met games kom ik niets meer te kort (1440p) en de prijs/prestatie is (bijna, zie 3600) onovertroffen. Gecombineerd met X470-bord (let op UEFI update).

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Snel
  • Zuinig
  • Presteert goed in games
  • Met goede after market koeler nog betere prestaties

Minpunten

• Boxed cooler maakt herrie
  • AGESA 1.0.0.3AB nog niet 100% op orde/stabiel
  • Let op UEFI update voor pre-X570 borden

omengen 19 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X Boxed

Ten opzichte van een Intel Core 2 Quad Q6600 is dit een superupgrade. Ik ben er super tevreden mee. Prima processor.

Pluspunten

• Snel
  • Goede prestaties

Minpunten

• Nog niet ontdekt

BierfietsNL 19 juli 2019 Product gekocht

AMD Ryzen 5 3600X Boxed

Sinds gisteren deze CPU in gebruik icm een Asus PRIME X470-PRO. Wat een geweldige combo. GTA5 op Ultra settings met AA vol open op een stabiele 60FPS. Voorheen met een I5-3570K @ 4,5Ghz haalde ik krap 50-60FPS op High settings. Hier nog 2 benchmarkjes: OUD: https://www.userbenchmark.com/UserRun/17797051 Nieuw: https://www.userbenchmark.com/UserRun/18518566

Pluspunten

• Snel!
  • Stabiel
  • Redelijk zuinig
  • Aardig goede stock cooler
  • AMD is back!
  • Compatibiliteit van AM4 socket - makkelijk te upgraden, alleen een bios-update nodig - in tegenstelling tot Intel die met honderdmiljoenmiljard verschillende sockets komt met telkens maar een kleine 10-20% performancewinst (bij wijze van...)

Minpunten

• Uitgebreidere review met benchmarks komt er nog aan wanneer ik meer tijd heb!

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 3600X Boxed?