Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - Noisecancelling koptelefoons - Acht modellen tussen 80 en 160 euro getest

Wie wordt getergd door lawaai, kan een noisecancelling koptelefoon kopen om de rust te laten wederkeren. We hebben acht modellen tussen de 80 en 160 euro getest.

148 25 sep

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
FoRTeM_ 21 januari 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Sony's high end active noise cancelling headset, kwaliteit voor een prima prijsje; wat is het addertje?

Pluspunten

• Goede bouw kwaliteit
  • Prima active noise cancelling
  • 3.5mm audio jack

Minpunten

• Matige audiokwaliteit
  • Om de Sony app te gebruiken is bluetooth vereist
  • Matige touch sensitiviteit

Hally83Newbie 7 augustus 2019

Sony WH-XB900N (Zwart)

Een fijne hoofdtelefoon maar met een pittig prijskaartje

Pluspunten

• Pasvorm
  • Innovatieve controls

Minpunten

• NC valt tegen
  • Duur

Rubskie 25 december 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Heerlijk geluid, je bent goed afgesloten en met wat EQ tweaken is muziek luisteren echt een genot. Ik heb wat minder Bas en meer hoge tonen toegevoegd voor wat meer detail. Noise canceling viel mij een beetje tegen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede bass
  • Quick speak functie gebruik ik toch vaak
  • Batterijduur bizar lang!
  • Compact in prima tasje
  • Handige bediening

Minpunten

• Noise canceling valt tegen

joostvhts 15 februari 2021 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Prima geluid, maar na een krap jaar aan normaal gebruik brak 'ie aan de rechterkant. Omdat niet veel andere reviews zo'n ervaring vermelden moet u dit niet opvatten als 'koop hem niet', maar wel als 'doe er overdreven voorzichtig mee'

Pluspunten

• geluidskwaliteit

Minpunten

• niet sterk gebouwd (doormidden na zo'n 10 maanden normaal gebruik)
  • irritant switchen tussen pc en telefoon (maar kan best dat dat met alle koptelefoons zo gaat)

JJQRood 18 november 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Zocht een betaalbare hoofdtelefoon voor mijn dochter met Noise canceling. Zelf ook even getest, dit werkt redellijk tot goed. Mijn dochter zelf is er zeer blij mee. Ze draagt hem nu ook in huis, daar zijn we iets minder blij mee, want ook daar werkt hij goed.

Pluspunten

• Noise Canceling werkt
  • Prima geluid (mening)

Minpunten

• Wij hebben er nog geen.

gkjkNewbie 8 november 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Vóór aankoop diverse koptelefoons getest. Sony had een, voor mij, perfect geluidsniveau. Veel mogelijkheden en prettig draagcomfort.

Pluspunten

• geluid
  • draagcomfort
  • bluetooth

Minpunten

• info op handleiding zoeken

stuko 12 oktober 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Extra bass maakt Sony zeker waar, de basweergave is weer perfect! Handige onzichtbare knoppen op de rechteroorschelp waarmee je kan pauzeren of harder/zachter zetten werkt ideaal. Enige nadeel vind ik dat de oorschelpen enorm warm worden, fijn voor een winterse outdoor wandeling, maar binnen minder niet altijd fijn.

Pluspunten

• Formidable bass weergave
  • Mooie afwerking
  • Handige 'touch' bediening
  • Accu duur(!)

Minpunten

• Erg warm op de oren
  • Oplaadkabel van 10cm

BeunPC 22 april 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Allround goede koptelefoon. De bass vind ik erg fijn, maar dat mag ook wel van een koptelefoon die voor de bass geadverteerd wordt.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • De touch-interface werkt erg fijn.
  • De ANC werkt goed. Al heb ik geen ervaring met de echt dure koptelefoons.
  • De batterijduur is geweldig

Minpunten

• De ANC heeft erg veel last van wind (Al kan je de NC makkelijk on the fly uitzetten met een knop op de koptelefoon.)
  • De batterij"tracker" is neit erg accuraat. 100%-70%-50%-20%-0% is alles wat hij laat zien.

thepinkpandaNewbie 29 maart 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Deze headphone voldoet aan al mijn verwachtingen. Het geluid is diep en helder, de bouwkwaliteit is keurig, noice-cancelation is top en hij heeft een lange batterijduur. Je kan het geluid middels een equalizer aan te passen in de Sony-app. Het enige nadeel is dat hij nog op Bluetooth-4.2. draait.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Goede noice cancelation voor prijsklasse
  • Mooi design
  • Stevig
  • Lange baterijduur (30 u)
  • Customisation in app

Minpunten

• Geen Bluetooth 5.0 (dus meer batterij-consumptie op smartphone)
  • Bass is ietwat aan de hoge kant voor mijn smaak (maar dat is op te lossen in de Sony-app)

murtho 16 januari 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Ik ben erg tevreden over deze koptelefoon, hij zit goed en je krijgt waar voor je geld. Misschien dat het duurdere model nog betere Noice Canceling heeft. Het was wel geweest als er een adapter en een betere beschermhoes bij deze koptelefoon mee zou worden geleverd.

Pluspunten

• Goed geluid
  • In te stellen met app
  • Mooi design
  • Zit aangenaam
  • Redelijke prijs
  • Mogelijkheid om met een kabel te luisteren
  • Accuduur

Minpunten

• Noice canceling kan beter
  • Google assistant / Amazon alexa
  • Geen adapter (stekker) in de doos

TomvadieeNewbie 9 januari 2020 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Prima koptelefoon voor een prima prijs

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • NC is niet slecht, kan beter
  • Comfort
  • Goedkoper alternatief WH-1000XM3

Minpunten

• Bass boost (in app) overdreven

BirgitVSNewbie 12 december 2019 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

Deze "budget"-hoofdtelefoon van Sony (kleine broer van Sony WH-1000XM3) is zeker aan te raden wanneer je bijna alle voordelen van de grote broer wil, maar met een lager budget. Voor iemand zoals mij is het zeker een aanrader.

Pluspunten

• ANC
  • Comfortabel
  • Geluidskwaliteit
  • Tamelijk goedkoop voor wat je krijgt
  • Extra app voor geluidsaanpassingen

Minpunten

• Prijs is gedaald nadat ik hem kocht

NekiramTestpanel 19 augustus 2019 Testpanel

Sony WH-XB900N (Zwart)

De 'noise canceling' is vergeleken met duurdere modellen (ander merk) ronduit teleurstellend en daar ging het mij nu juist om. Ik hoor nog veel te veel omgevingsgeluid en het verschil met 'ambient sound' of 'ambient sound control off' is minimaal.

Pluspunten

• pasvorm
  • gebruiksgemak
  • app

Minpunten

• NC valt tegen!
  • bass

ChoepaNewbie 16 augustus 2019 Product gekregen

Sony WH-XB900N (Zwart)

Headset is gemakkelijk in te stellen naar je eigen wensen via de app wat je wilt met welke activiteit. Bij Wandelen heb ik andere instellingen dan bij sporten. Zeker een aanrader bij Netflix films en series, en als e geconcentreerd moet werken.

Pluspunten

• Accu duur
  • Makkelijk in te stellen
  • Actieve noise cancelling dempt erg goed

Minpunten

• geen vliegtuigadapter

michtaNewbie 6 augustus 2019

Sony WH-XB900N (Zwart)

Het beste aan de koptelefoon vind ik dat het licht op mijn hoofd zit en mij geen hoofdpijn bezorgt of pijnlijke, vastgeklemde oren, zelfs niet als ik uren achter elkaar muziek luister of een film bekijk. Draadloos en noise canceling zijn fijne upgrades ten opzichte van vorige koptelefoon.

Pluspunten

• Comfortabel

Minpunten

• Sensor aan rechterkant wordt bij sommige bewegingen geactiveerd

meauNewbie 2 augustus 2019 Product gekocht

Sony WH-XB900N (Zwart)

ik heb hem nu sinds kort en kan niet anders zeggen dan dat het een topding is! hij zit goed, mooi qua design, goed geluid met vooral een goede bas.de noise canceling is ook erg goed. en daarbij is de prijs relatief erg gunstig in vergelijking met vergelijkbare modellen. k

Pluspunten

• geluid
  • draagcomfort
  • bas
  • design
  • prijs

Minpunten

• kleuropties

dodgewilliamNewbie 2 augustus 2019 Hands-on

Sony WH-XB900N (Zwart)

De headphone ziet er slik uit. De oor stukken zijn te roteren en daardoor is het soms nogal onhandig om een comfortabele positie te vinden. Het geluid is waanzinnig en doet niet onder aan zijn grotere broer de 1000xm3.

Pluspunten

• design
  • app

Minpunten

• microfoon
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sony WH-XB900N (Zwart)?