Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 8 juni 2019

Google Pixel 3a - Een geniale camera hoeft niet veel te kosten

De Pixel 3a XL is een goede deal. Google heeft slimme keuzes gemaakt over wat weg te laten en wat te behouden ten opzichte van de duurdere Pixel 3-smartphones. Het belangrijkste voordeel van de 3a XL is de camera, want die kan mee met de absolute top. De software is de tweede goede reden om voor de 3a XL te gaan. Je krijgt dezelfde ondersteuning als bij de duurdere Pixels. Van de dingen die ontbreken op deze goedkopere Pixels vinden we waterdichtheid het meest jammer en is het ook een nadeel ten opzichte van sommige concurrenten dat er een middenklasse-soc en trager geheugen in de Pixel 3a XL zit. Voor deze prijs kunnen we daar echter wel overheen komen, zeker als we de voordelen ten opzichte van vergelijkbaar geprijsde telefoons meewegen. Lees verder »

Pluspunten

• Geweldige camera
  • Drie jaar lang snelle updates en upgrades
  • Fijne software zonder bloatware van derden
  • Stereoluidsprekers
  • Prima oledscherm

Minpunten

• Scherm matig afleesbaar in de zon
  • Duurder in Benelux of in buitenland kopen

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
KepernagelNewbie 18 september 2019 Product gekocht

Google Pixel 3a XL Zwart

Overall goeie prijs/kwaliteit combinatie. In sommige apps merk je dat de processor geen snelheidsbeest is. Jammer genoeg is hij 1x gevallen, met een stevig hoesje, vanop 70cm hoogte, en glas helemaal gebarsten, twee dagen later heeft hij de geest gegeven. Twee maanden oud.

Pluspunten

• stock Android
  • snelle security updates & Titan M security chip
  • goeie camera en erg goeie camera app
  • 3.5 jack
  • erg goeie fingerprint sensor
  • laadt erg snel en lange batterij duur (1,5 - 2 dagen)
  • facebook niet voorge├»nstalleerd
  • plastieken achterzijde

Minpunten

• erg, erg breekbaar glas
  • processor snelheid matig in sommige apps
  • matige DAC
  • google bloatware (zowat al hun apps preinstalled)

vktheo 17 juli 2019 Product gekocht

Google Pixel 3a XL Wit

Toptelefoon voor weinig geld! Bij Saturn in Kleve gekocht voor minder dan hier. Camera is top, IP rating en draadloos laden vind ik niet belangrijk. Werkt ondanks een "mindere" processor gewoon echt vloeiend, ook met Android Q. Plastic behuizing is fijner dan glas. Kortom, een dikke aanrader!

Pluspunten

• Behuizing, fijner dan glas
  • 3 jaar lang als eerste de nieuwste updates!
  • Camera, echt net zo goed als de duurdere Pixel 3
  • Grote 3700mAh accu, gaat makkelijk de hele dag mee met zwaar gebruik
  • Kwaliteit OLED scherm, 1080p is echt genoeg
  • Audio jack! yes!
  • Goed en vol stereo geluid

Minpunten

• Grote schermranden
  • 1 speaker aan de onderkant i.p.v. de voorkant

Joostul 2 juni 2019 Product gekocht

Google Pixel 3a XL Zwart

Voor de prijs is dit een geweldige telefoon. Voor een lagere prijs heb je toch het flagship gevoel. Het grootste pluspunt vind ik de camera, waar je normaal op inlevert bij midrange telefoons. Het enige gemis voor mij is stof- en waterdichtheid.

Pluspunten

• Camera!
  • Camera functies (night sight, timelapse etc)
  • Processor snel zat
  • Stock android en dus snelle updates
  • Voice en software integratie
  • Body kwaliteit
  • Speaker geluid
  • Batterij duur

Minpunten

• Scherm helderheid
  • Niet water en/of stof dicht

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Google Pixel 3a XL Wit?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3