Review door de redactie

Review - Xiaomi Mi 9 - Vliegende start in Nederland

Xiaomi is begonnen met de verkoop van smartphones in de Benelux. De Mi 9 is de eerste high-end smartphone. Is dit gelijk een goed begin?

239    8 apr

Preview - Xiaomi Mi 9 - Bom onder stijgende smartphoneprijzen

Xiaomi heeft met de Mi 9 een high-end telefoon gemaakt met oledscherm en snelle soc die maar 449 euro kost. Het kán dus wel.

178    26 feb

Videoreview - Xiaomi Mi 9 Review - Vliegende start in Nederland

De Mi 9 is de nieuwste telg in de Mi-serie en met deze telefoon wil Xiaomi een bommetje leggen onder de hoge smartphoneprijzen. Behalve snelle hardware en software bieden, wil de fabrikant iets doen aan datgene wat de echte high-end smartphones nog...

9    8 apr

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
Kiswum 29 maart 2019 Product geleend

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

De Xiaomi Mi 9 is een aanrader en veelzijdige alleskunner. De camera is erg goed in deze prijsklasse, maar Huawei en Samsung scoren met hun flagships net wat beter op het gebied van fotografie. De telefoon is verder stabiel en Miui staat garant voor jarenlange software updates.

Pluspunten

• Zeer concurrerende prijs.
  • Met Second Space, kun je eenvoudig je werk en privé gescheiden houden.
  • Prachtig full-screen design.
  • De Global build is stabiel genoeg voor dagelijks gebruik in NL, waardoor de Xiaomi.eu rom niet meer per se nodig is.
  • De processor is erg snel en je kan er weer een tijd mee vooruit.
  • Uit het verleden is gebleken dat Xiaomi haar smartphones lange ondersteuning geeft (3-6 jaar).
  • Vingerafdrukscanner onder het scherm.
  • Ik vind Miui een prettig systeem, waarin veel interessante aanpassingen zitten.

Minpunten

• De accu redt het maar net tot het einde van de dag.
  • Geen IP waarde, waardoor je voorzichtig moet zijn met water.
  • Door de notch zijn er slechts enkele notificaties zichtbaar.
  • De vingerafdrukscanner herkend mijn vingers niet altijd even goed.
  • De camera steekt best wel ver uit de behuizing.
  • Geen RGB notificatie led, maar slechts een wit ledje.
  • Beveiliging: Sommige applicaties vragen wel erg veel rechten (MiVideo) en BT is altijd te detecteren voor voorbijgangers.
  • Geen optische beeldstabilisator en de elektronische stabilisator werkt niet altijd even goed.

kanem0chi 24 maart 2019 Product geleend

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

Lang verwacht en eindelijk is hij er.. de Xiaomi Mi 9! Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, dit is zonder twijfel Xiaomi’s beste telefoon tot nu toe, ondanks dat de Mi 9 nog steeds een paar kleine en terugkerende probleempjes heeft.

Pluspunten

• Een fantastisch scherm, zeker weten een van de betere!
  • Ondanks de lage audio bitrate ziet de 4K video zelf er gewoonweg heel erg goed uit met levendige kleuren, veel detail en is het ook niet constant naar focus aan het zoeken.
  • De vingerafdrukscanner is snel en betrouwbaar, althans voor de onder het scherm versie
  • DRM-niveau op flagship niveau doordat deze geüpdatet is naar 1, waardoor je Netflix nu in Full HD kan kijken
  • De Mi 9 voelt super soepel aan, geen kleine haperingen met gebaren en is MIUI, ondanks dat dit een erg bewerkte en zware skin, snel en werkt het erg intuïtief
  • De 18W charger is al lekker snel, maar kan het nog sneller indien je dat wilt en is ook draadloos laden met 20W geen verkeerde toevoeging.
  • De linkerknop kan je zelf indelen naar wens, iets dat ik persoonlijk zeer op prijs stel.
  • Op dit moment een van de beste telefoons wat betreft prijs / kwaliteitsverhouding voor het premium segment. Ik geloof dat je bijna niet meer voor je geld kan krijgen

Minpunten

• Xiaomi heeft nog steeds geen stabilisatie ondersteuning voor selfies terwijl dit eenvoudig via een software update gedaan kan worden.
  • Geen OIS meer. De EIS is erg goed, maar soms wordt een frame(s) overgeslagen wanneer je de camera links / rechts beweegt.
  • Een grotere batterij en geen gigantische camerabobbel zou niet verkeerd zijn
  • Batterij is 100 mAh kleiner dan de Mi 8 en 3300 mAh is relatief klein voor 2019.
  • Audio in de video heeft een lage bitrate
  • Net als de ontbrekende 3,5 mm koptelefoonaansluiting, is er geen MicroSD slot en stereo speakers.
  • Reclame wanneer je een andere regio selecteert voor het gebruik van de Face Unlock
  • Geen IP certificering

gradje63 14 juni 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Paars

Wat een beauty is dit, deze telefoon is echt een genot om in de hand te houden. Prachtig design, constructie maakt echt een perfect afgewerkte indruk, voelt degelijk aan en ligt heerlijk in de hand. Echt een telefoon die je liever in de hand dan in je broekzak hebt.

Pluspunten

• Pure snelheid
  • Geweldige looks
  • Voelt heerlijk en high end aan in de hand
  • Prachtig scherm
  • Super camera
  • Zeer handige gestures, full screen bediening zonder knoppen mogelijk
  • Batterij niet super, maar goed genoeg om geen no go te zijn
  • Face unlock werkt snel en, anders dan ik her en der lees, ook gewoon zonder de regio op India of zo te zetten. Heb hem gewoon op Nederland staan en werkt perfect.

Minpunten

• Notifications zijn brak
  • Niet waterdicht
  • Grote camera "bump" achterop
  • MIUI vind ik echt ruk, maar doordat ik toch Nova addept ben maakt het voor mij niet uit
  • Verder kan ik niks negatiefs verzinnen.

Pvt_Ryan 28 mei 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Blauw

Referentiekader: tot voor kort iPhonefanboy omdat voor mij het beste en fijnste werkt. Tussendoor Androids gehad maar dat kon mij nooit bekoren. Tot ik kort geleden deze Mi 9 heb aangeschaft. Doorslag gaf: de snelste snapdragon op dit moment, fast charge, camera, oledscherm en dat i.c.m. zeer scherpe prijs

Pluspunten

• Oled scherm
  • Mooie pixeldichtheid voor de prijs
  • Prijs (premium voor midrange prijs)
  • Snelle processor
  • Prima camera (niet perfect, is beter dan gemiddelde midrange)
  • Geweldige face unlock (werkt in Split seconde)
  • Accu en snelladen (beter dan de gemiddelde smartphone en laadt 2 keer sneller draadloos als de iPhone
  • OS (loopt soepel en heeft veel mogelijkheden)

Minpunten

• Afmeting (persoonlijk wat aan de grote kant)
  • Geheugen niet uit te breiden

kevieeen 20 mei 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 64GB Zwart

Ik heb dit toestel met name gekocht om het tegelijkertijd draaien van navigatie en dashcam app iets vloeiender te laten verlopen. Dashcam apps kun je op dit toestel echter vergeten, gezien alle 3rd party video/photo apps luide piepjes genereren op het moment dat ze starten/stoppen met opnemen

Pluspunten

• Hardware
  • Uiterlijk
  • Camera (waar voor je geld)
  • Spotgoedkoop

Minpunten

• Software (geen app wallet?)
  • Dashcam apps onbruikbaar
  • Vingerafdruk scanner valt tegen
  • Bugreports schijnt niks mee gedaan te worden
  • Bloatware op en top

roymar 21 april 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

Geweldige telefoon, erg snel en krijgt regelmatig updates Camera is echt geweldig. Had in begin af en toe dat hij herstart en kwam dan met de melding "telefoon zoeken is plosteling gestopt" Ik ben er achter gekomen dat het aan mijn wifi lag, die niet altijd even stabiel bleek.

Pluspunten

• Camera's
  • Update beleid
  • Scherm
  • vingerscan in het scherm
  • Opslagruimte
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Camera steekt ver uit
  • niet waterdicht
  • bloatware

Skillstone 7 april 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

Het is een vervangen van mijn 2,5 jaar oude galaxy s7. Fijne telefoon, mooi scherm, via meegeleverd USB-C naar AUX audio 3,5mm adapter kan ik toch muziek luisteren en bijvoorbeeld triggertrap gebruiken. Voor mij een goede accu. De camera is wel minder. past nog in de broekzak.

Pluspunten

• een mooi scherm
  • met hoes goed vast tehouden
  • netflix HD kijken
  • laad heel snel
  • door de leesmodus kan ik beter documenten lezen
  • voelt echt stevig aan
  • vingerafdrukscanner
  • de audio 3.5mm is opgelost USB-C naar audio 3,5mm adapter

Minpunten

• Geen IP certificering
  • reclame, al is dat te verhelpen
  • draadloos laden werkt niet op elke draadloos lader
  • foto kwaliteit is minder dan ik gewend was.

sveniboy 21 maart 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

Erg mooie telefoon, zeer snel en goede bouwkwaliteit. Na eigendom te zijn geweest van de Xiaomi mi 5 was ik enigszins huiverig voor de software. Tegenwoordig is deze echter goed vertaald en bevat geen bloatware. Ook voldoet de camera ruim aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Camera
  • MIUI skin (vergeleken met andere Skins)
  • Bouwkwaliteit
  • Scherm

Minpunten

• Standaard reclame in een aantal niet-essentiele apps(makkelijk uit te schakelen)

Waliwal 14 maart 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

Goede telefoon tegen een relatief betaalbare prijs. Erg snel en heeft en mooi scherm.

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Snel
  • Batterij laadt razendsnel op

Minpunten

• Afgeronde hoeken in scherm
  • Batterij had beter gekund
  • Gemis audiojack

theduke1989 12 maart 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

De Xiaomi Mi 9 is qua hardware en scherm echt zoveel keer beter,bdat merk je meteen op. De review is gebaseerd op dagelijkse gebruik van 5-7 SoT.. met helderheid hoog.

Pluspunten

• Snelle telefoon ( nieuwste hardware )
  • Mooi AMOLED scherm
  • Goede camera, schiet mooie foto's
  • Snelle fingerprint scanner ( onder het scherm )

Minpunten

• Batterij duur is niet goed.
  • Camera steekt uit ( hoesje is vereist )
  • Notch is niet weg te werken " geen optie daarvoor "
  • Gladde telefoon.

mblokland2 3 maart 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

Prachtige telefoon, snel en mooi.

Pluspunten

• Snel
  • Bijgevoegd hoes
  • Camera’s
  • OLED scherm
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Ontbreken 3.5mm aansluiting

o.dam 2 maart 2019 Product gekocht

Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 128GB Zwart

Ontzettend veel telefoon voor het geld, razendsnel.

Pluspunten

• Snel
  • Prima bouwkwaliteit
  • Relatief goedkoop

Minpunten

• Miui, heb er de Nova launcher op gezet.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 64GB Zwart?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Consoles