Niet beschikbaar
Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de AOC CQ32G1 Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
12 reviews - Pagina 1 van 1
StofzuigslangNewbie 7 juli 2020 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Geweldig scherp en mooi beeld

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Scherp beeld
  • Een hoop mogelijkheden om in te stellen

Minpunten

• Geen grote curve

robroy1998 9 januari 2020 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Sinds gister in bezit van deze prachtige monitor. Het voldoet aan al mijn eisen: ruim, snel, helder (Niet zo helder als IPS maar daar heb ik het voor over). echt een aanzienlijke verbetering t.o.v 1080p@75hz. tot nu toe er geen spijt van!

Pluspunten

• groot
  • menu is simpel te gebruiken
  • 144hz

Minpunten

• kleuren moeten nog even aangepast worden
  • voor de rest niks

menonv 30 december 2019 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Prima scherm, zeer groot! Super scherp! Dient wel even in de juiste modus te worden gezet, overddrive aan voor gaming zodat de respons snappy is. Randen van "het beeld" hebben zichtbare afronding naar binnen toe. Beetje raar, valt na een tijdje niet meer op.

Pluspunten

• Prijs, kwaliteit verhouding
  • Freesync ondersteuning goed
  • HDMI & DP kabels meegeleverd
  • Staat stevig op de voet, geen gewankel.

Minpunten

• Out of the box kleuren afstelling shit.
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Randafwerking beeld, valt naar "binnen". Letters "zweven" in de randen tegenover de backlight, zichtbaar, als je op een hoek naar het scherm kijkt.

mijnzeegamer 18 december 2019 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Super monitor voor de prijs. Natuurlijk niet het allerbeste maar voor mij geen vervelende nadelen. Tijdens games merk ik niks van de ghosting maar op het homescherm soms merkbaar.

Pluspunten

• groot
  • 144hz 1440p
  • curved
  • goede kleuren
  • prijs

Minpunten

• scherm in de hoeken wat verder naar achteren
  • Lijkt soms ghosting op te treden

Ralph84 26 september 2019 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Prijs/kwaliteit top voor dit scherm. Gebogen scherm leek mij eerst niks, maar dat went gauw en het kijkt best goed. Scherm heeft een wat matte beeldkwaliteit, maar ook dat is niet zo erg. Het is geen flagship monitor, maar het komt zeker in de buurt.

Pluspunten

• Groot
  • V-sync, dus werkt ook met NVIDIA kaarten
  • 144 Hrz
  • HDMI + 1.2 Display-Port kabel erbij

Minpunten

• Beetje mat kleurig beeld
  • Met de kleur moet je wel wat sleutelen

sonnemans 3 augustus 2019 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

1440p, 144hz refreshrate, freesync en een curved 31,5inch scherm. Afgelopen weken gewend aan het scherm en zeer tevreden! Stand is wel beperkend door dat deze alleen omhoog en omlaag kan tilten. Voor de prijs (300 euro betaald) kun je geen beter gaming scherm kopen, aanrader!

Pluspunten

• 1440P VA scherm
  • 144hz
  • freesync

Minpunten

• mogelijkheden van de stand van het scherm

Johnnnygoud 25 mei 2019 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Komend vanaf een iiyama TN paneel naar de beauty van AOC. Bijna geen backlight bleeding,Wit en zwart waarde zijn goed MK11 en Quake Champions getest,geen ghosting opgemerkt. Freesync werkt prima met mijn 1080Ti. Voor de prijs wat het scherm nu kost is het echt geen miskoop!

Pluspunten

• Curved
  • 144hz QHD
  • Lekker groot!

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar

Angelol 24 augustus 2019 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Wou graag een tweede monitor en dit was op moment van kopen goedkoopste (299) 144hz 1440p met freesync. 4 keer retour ivm dode pixels. Slechte QA of pech? Ik speel single player en mmo's ivm smearing zou ik er geen fps mee spelen. Voor de prijs prima ding.

Pluspunten

• Goedkoopste 144hz 1440p met freesync
  • Met wat aanpassingen redelijk goede kleuren
  • Vesa (hang bij mij aan arm)

Minpunten

• Voet niet in hoogte verstelbaar
  • Last van smearing vooral bij grijs/zwart
  • gsync werkt niet alijd even goed
  • Wel even klooien met settings voor betere kleuren
  • Zoals verwacht beetje VA glow

Greymane 19 juli 2019 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Paar maanden 1 gekocht, toen €329,-, gisteren een 2e gekocht voor €299,- voor dual monitor setup. Goede zwart waardes. 144Hz is prettig. Gsync compatible. Wel wat ghosting opgemerkt (Anno 1800, max settings, 2070RTX/AMD Ryzen 5/3600x). Helaas niet in hoogte verstelbaar.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Gsync/freesync compatible
  • Zwartwaardes goed
  • Weinig back light bleeding
  • 144hz
  • Curved (Is mijn persoonlijke voorkeur)
  • Tip: Installeer AOC G-Menu.

Minpunten

• Ghosting
  • Niet in hoogte verstelbaar

RobbieHifi 6 januari 2021 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Een snel en groot scherm. De helderheid en het contrast zijn aan de lage kant. Wel geschikt voor gaming en office, maar niet voor content creation (daar ook een anders scherm voor).

• Omvang

Minpunten

• Kleuren out of the box
  • Gebrek aan contrast

Fox WizardNewbie 8 januari 2023 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Na het veranderen van instellingen ziet deze monitor er best wel goed uit voor zijn prijs. Helaas door problemen zoals erge ghosting en het feit dat bij beide monitoren die ik gekocht heb de backlight kapot gegaan zijn kan ik dit product geen goede beoordeling geven.

Pluspunten

• Groot
  • Ziet er redelijk goed uit na het aanpassen van settings
  • 144Hz

Minpunten

• Veel ghosting
  • Out of the box settings niet goed
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Binnen 3 jaar kapot

WvanWestering 25 maart 2020 Product gekocht

AOC CQ32G1 Zwart

Heb hem weer teruggestuurd, ik kon niet tegen de ghosting/smearing. Ik weet dat dit VA eigen is, maar met dit paneel is wel erg extreem. Niet geschikt voor FPS gaming wat mij betreft. Ook betwijfel ik sterk of de 1ms responsetijd geen leugen is.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Prima bouwkwaliteit

Minpunten

• Zeer veel ghosting

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AOC CQ32G1 Zwart?