1 review

HTC Vive Pro (Starter Kit)

Specificaties Geschikt voor PC - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Achtergrond - Wanneer wordt vr echt realistisch? - Een blik op de technieken van morgen

Wat zit er aan te komen op het gebied van virtual reality? Wanneer zijn de schermen zo scherp dat we de beelden niet van echt kunnen onderscheiden? Wij doken in de toekomst van vr.

152 19 jul '18

Review - HTC Vive Pro - Comfortabeler, scherper en veel duurder

Ongeveer twee jaar na de introductie van de eerste Vive komt HTC met een nieuwe versie van zijn vr-bril. Deze is flink verbeterd, maar helaas ook flink duurder.

100 24 jul '18

Preview - HTC Vive Pro: scherper, comfortabeler en vrijer

Op CES kondigde HTC een verbeterde versie van de Vive aan die lekkerder zit, scherper beeld geeft en dankzij een nieuwe accessoire ook draadloos gebruikt kan worden.

167 10 jan '18

05:03

Videopreview - HTC Vive Pro Eye Preview - Noodzakelijke stap in de evolutie van vr

Tijdens eerdere edities van de CES hebben we al prototypes van vr-brillen gezien die dit ondersteunen, en we weten bijvoorbeeld dat Oculus werkt aan een nieuwe versie van de Rift met eyetracking. De eerste grote fabrikant die deze techniek naar de massa...

7 9 jan '19

06:14

Videoreview - HTC Vive Pro - Comfortabeler, scherper en veel duurder

Wie een leuke game-pc heeft staan en zijn eerste stappen in virtual reality wil zetten, heeft tegenwoordig behoorlijk wat keus. In de basis komen deze brillen overeen; ze kunnen je beweging in een ruimte tracken, werken met losse controllers en zitten met een...

7 24 jul '18

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Undertaker2 15 januari 2019 Product gekocht

HTC Vive Pro (Full Kit)

De HTC Vive Pro: De scherpere versie van de gewone HTC Vive. Komt met Lighthouses 2.0 tracking stations. Beeld scherper dan de gewone Vive en was voor mij het verschil tussen net wel en net niet. Wel betaal je daarvoor een flinke premium. Product voelt goed uitontwikkeld zonder (grote) bugs.

Pluspunten

• Zeer goede tracking
  • Nauwelijks tot geen bugs. Product voelt af.
  • Draadloze optie die ook nog eens uitstekend werkt en makkelijk te installeren is
  • Scherper beeld dan gewone Vive waardoor SDE mij niet meer opvalt.
  • Accuduur met wireless adapter prima + je kan je eigen powerbanks gebruiken
  • Beeldkwaliteit (kleur, contrast, scherpte) uitstekend
  • Ook in 2020 nog steeds actuele specs

Minpunten

• Dikke foam reduceert FOV en sweet spot. Maak je eigen foam voor grotere sweetspot + FOV!
  • FOV desalniettemin geen upgrade over gewone Vive en in die zin nog 1e generatie
  • Microfoon schijnt snel te oversturen. Gebruik de mic zelf niet, dus niet kunnen testen.

Design & bouwkwaliteit Score: 4

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een HTC Vive Pro (Starter Kit)?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite