€ 393,90
Specificaties Max. 50.000 producten (Multi prot.) + app - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Wout Funnekotter - Hoofdredacteur 19 februari 2019

Homey (2019) en Homey Pro - Twee stappen vooruit, een stap terug

Homey Pro is wat functionaliteit betreft identiek aan de normale Homey, maar beschikt over snellere hardware, waardoor er meer apps op kunnen draaien. De functionaliteit is in de nieuwe 2.0-software uitgebreid en hij werkt beter samen met verschillende apparaten. De smartphoneapp zit goed in elkaar en werkt fijn en de Flow Editor voor de desktop komt goed van pas bij complexere flows, maar is geen complete vervanging. Jammer is het feit dat alleen de spraakbediening via Alexa écht goed werkt en de ondersteuning voor Google Assistent niet van hetzelfde niveau is. Perfect is Homey niet en hoeveel plezier je eruit haalt, hangt er sterk vanaf of de door jou gebruikte apparaten compatibel zijn. Wie serieus met smarthome aan de gang wil, pakketten als Domoticz en Home Assistant te veel gedoe vindt en heel veel apps wil draaien, is bij Homey Pro aan het juiste adres. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
ratz 9 februari 2019 Product gekocht

Athom Homey Pro

Mooi basisstation om alle domotica in huis met elkaar te verbinden; een apparaat voor Tweakers, want de opties zijn eindeloos. Goede community die actief meeontwikkelt aan apps/drivers. Vereist wel een goede Zigbee of Z-wave mesh in huis, bereik van de Homey zelf is voldoende maar niet eindeloos.

Pluspunten

• Domotica basisstation met Zigbee, Z-wave, WiFi, RF 433/868 mHz, Bluetooth en IR
  • Goede mobiele app
  • Community die aktief apps/drivers mee ontwikkelt
  • Compacte vorm, ook geschikt om in het zicht te zetten
  • Aktieve ontwikkeling van het platform door Athom
  • Eindeloos combineren met Homey’s eigen IFTT flows
  • Stabiel functioneren, geen problemen met geheugen of haperende flows
  • Diverse webbased pagina's (flow editor, instellingen)

Minpunten

• Bereik medium, maar voldoende en op te lossen met Zigbee/Zwave mesh netwerk
  • Mobiele app soms te klein om overzicht te houden over complexe flows, opgelost door webbased flow editor
  • Stembesturing via externe devices

CGAdrenA 28 januari 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Homey Pro is een veelzijdige (bijna)alleskunner.

Pluspunten

• Duidelijke en overzichtelijke app
  • Meerdere protocollen
  • Cummunity driven
  • Heel veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet voor beginners
  • vaak research benodigd
  • Community driven

the-spawn 4 juni 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Een uitgebreide home automation/domotica HUB. Komend vanuit een Homewizard (2012) is de brede ondersteuning aan protocollen een grote winst. Op deze manier is het mogelijk om het beste product/protocol te kiezen voor je eigen toepassing op basis van functie en budget.

Pluspunten

• Brede ondersteuning aan protocollen
  • Community voor nog meer ondersteuning
  • FLOWs werken intuïtief

Minpunten

• mate van aanpassingen in de app
  • redelijk forse prijs
  • automation werkt verslavend ;-)

Orcxx 19 februari 2021 Product gekocht

Homey Pro

Pluspunten

• bediening
  • Meerdere protocollen
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• begin is wel even wennen
  • goed zoeken hoe je iets moet doen.

Mobje 18 december 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Waardeloos apparaat slechte prestatie en slechte support.

Pluspunten

• Oog mooi
  • Belooft veel

Minpunten

• Doet weinig
  • slechte ondersteuning
  • Werkt met veel dingen niet

Kwaliteit Score: 1

bfec 4 juli 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Homey is the jack of all trades to smarthomes. Homey has a broad support for apps and devices but the best of all is a supportive community that is there to help one and other to get your Homey running to your hearts content. Favourite app= Homey Script

Pluspunten

• app support
  • device support
  • Program your own scipts
  • infrared, bluetooth , zigbee , z wave

Minpunten

• no display
  • odd shape

Bartinator 2 juli 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Eerst was ik teleurgesteld: veel van wat ik al had is niet compatibel (Sonoff, Nedis, Tuyasmart). Maar na overstap op Philips Hue en Aqara ben ik nu 80% Homey compatibel, en de mogelijkheden zijn eindeloos!! Het is even wennen, maar Homey is veel beter dan Google home routines. Top product!

Pluspunten

• overzichtelijk
  • zeer veel mogelijkheden
  • grafieken (insights) over sensor meetwaarden
  • beter dan Google home routines
  • een nieuwe leuke hobby erbij
  • Logica (AND, OR, ELSE)
  • variabelen
  • heel veel compatibele merken

Minpunten

• niet zo goedkoop
  • niet alles is "zomaar" compatibel, dus check eerst de homeywebsite voor je iets bijkoopt

bknaken 10 juni 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Ik heb de Homey Pro bijna een maand in bezit en het bevalt goed. Ik heb een aantal apparaten verbonden van Marmitek, Eufy, Tado, Somfy, LG en Smartthings. Alles werkt tot nu toe betrouwbaar. Minpuntjes zijn geen show stoppers voor mij. Alleen mijn Marmitek bewegingsmelders krijg ik niet werkend (MS90).

Pluspunten

• Brede ondersteuning aan protocollen
  • Community voor nog meer ondersteuning
  • Kan veel o.a. met Flows

Minpunten

• Geen ethernet aansluiting
  • Mini-USB Aansluiting

pcom45 9 juni 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Homey Pro is een veelzijdige (bijna)alleskunner.Ben inmiddels een week van alles uit aan het proberen , en kom achter steeds meer (positieve) dingen. Ik kan van alles besturen met de App , krijg goede ondersteuning bij het forum. Ik ben een zeer tevreden man ;-)

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • veel updates
  • veel apparaten kunnen aansluiten

Minpunten

• veel uitzoeken :-)
  • de prijs

Ti-m 15 maart 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Wat werkt de Athom Homey Pro fijn! Het koppelen van nieuwe lampen/sensoren is supermakkelijk. Ook het opzetten van flows werkt goed en intuïtief, en er zijn veel opties. Ik wilde een platform dat voor een niet-techneut makkelijk aan te sluiten was, en dat is zeker zo met de Homey.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • koppelt snel met nieuwe lampen/sensoren
  • goed bereik
  • flows zijn makkelijk te programmeren

Minpunten

• geen enkel minpunt tot nu toe (maand in bezit)
  • meer een tip: kijk eerst online of een lamp/sensor wordt ondersteund door Homey voor je het koopt. De meest gangbare producten werken prima.

keesie113 15 februari 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Had er meer van verwacht voor die prijs. Als alternatief voor homewizard de homey. Ik mis ondersteuning van homewizard energie (S2), foscam cameras, smartwares rookmelders, tint afstandsbediening en meer. hij gaat helaas terug, niet bruikbaar voor mij

Pluspunten

• Kan veel

Minpunten

• Kan ook veel niet

satty 18 januari 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Ik wilde graag zoveel mogelijk apparaten centraal geregeld hebben, mijn oog viel op Homey Pro. Inmiddels 2 weken in huis, ik ben blij verrast met de mogelijkheden. Aansturen van screens, hue verlichtingen, sensoren etc... Alles werkt zoals het moet, zeker in combinatie met GH.

Pluspunten

• Mogelijkheden met apps en flows
  • Google ondersteuning
  • Actieve community

Minpunten

• Nvt

dene30 16 januari 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Ik heb de Homey Pro nu 2 weken in gebruik ter vervanging van een KaKu ICS-2000 en RPI. Installatie verliep probleemloos echter het maken van routines (flows) vraagt even gewenning. Ik heb apparaten gekoppeld van KaKu, Philips, Eufy, Somfy, Aqara/Xiaomi, TP Link, Netgear, Loqed en Samsung. Blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Diversiteit van ondersteunde apparaten
  • Uitgebreid forum
  • Inzage (geschat) energieverbruik apparaten
  • Ondersteuning van veel protocollen: Z-Wave, ZigBee, 433/868MHz, Bluetooth en infrarood

Minpunten

• Informatievoorziening (rommelig)
  • Geen ethernet aansluiting

r.thoonsen 12 januari 2021 Product gekocht

Athom Homey Pro

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de Homey Pro. Homey-pro heeft meer geheugen en kan meer apps aan. Homey maakt echt alles wat te bedenken valt mogelijk. Homey maakt dingen echt gemakkelijker en nuttig. Alles via druk op de knop of via logische bediening.

Pluspunten

• heel veel mogelijkheden
  • grote hoeveelheid communicatie
  • app mogelijkheden en goed bedienbaar
  • snel en makkelijk bedienbaar
  • forum en uitleg hoe alles werkt

Minpunten

• geen

dmm1992 28 december 2020 Product gekocht

Athom Homey Pro

Erg compatibel met veel apparaten, heel makkelijk in gebruik en veel info terug te vinden op fora.

Pluspunten

• Compatibel met veel apparaten

Minpunten

• Alleen in kleur wit.

Ikke Zelluf 19 december 2020 Product gekocht

Athom Homey Pro

Nu twee weken in gebruik en is aangekocht ter vervanging van de huidige bridgen. Ik wil het allemaal centraal hebben en niet meerdere bridgen gebruiken zoals ik nu heb (Hue, Tradfri, Klikaanklikuit en Raspberry, zowel Domoticz als HA).

Pluspunten

• Mooi om te zien, een eyecatcher met die ledring.
  • Mogelijkheden.

Minpunten

• Nog niet alles mogelijk en vooral nog niet ter vervanging van de reeds bestaande systemen.

Whiskars 20 oktober 2020 Product gekocht

Athom Homey Pro

Na een tijdje de normale Homey gebruikt te hebben besloten om over te stappen op de Pro. De betere processor en het extra werkgeheugen zorgen dat mijn smart home toekomstbestendig is. Doordat Athom continue Homey verbeterd en nieuwe functies uitbrengt is het de investering dubbel en dwars waard!

Pluspunten

• Useability App
  • Uitgebreide ondersteuning en actieve community
  • 7 technologiën in één magische bol
  • Web editor voor ingewikkelde Flows
  • Offline mogelijkheden

Minpunten

• Mini-USB Aansluiting

HeroS 6 oktober 2020 Product gekocht

Athom Homey Pro

De Homey is een mooi al in 1 systeem waarmee je goed je huis kunt aansturen. Het is fijn dat er meerdere standaarden worden ondersteunt. Het automatiseren van je huis is zeer gemakkelijk door het flow gedeelte. Is het systeem feilloos? Nee, dat niet maar dat is geen enkel systeem.

Pluspunten

• Ondersteuning van meerdere protocollen
  • Backup mogelijkheid
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goed voor noobs en pro's

Minpunten

• Niet altijd even stabiel
  • Zigbee moet nog verbeterd worden

rcornelisse 25 augustus 2020 Product gekocht

Athom Homey Pro

Ik ben vooralsnog heel tevreden over de Homey Pro qua gebruik en mogelijkheden. Voor de zekerheid meteen de Pro genomen en de snelheid is prima. Nog geen last gehad van beperkingen m.b.t. het bereik. Wel van beperkingen apps die op de Homey draaien en b.v. niet automatisch kunnen laten herstarten.

Pluspunten

• Zeer veel mogelijkheden
  • Communicatie protocollen
  • Goede app voor bediening

Minpunten

• Afhankelijk van kwaliteit apps
  • Plastic design vs prijs

mouse86 7 augustus 2019 Product gekocht

Athom Homey Pro

Waar ik met vol enthousiasme het product had aangeschaft en er hoge verwachtingen van had qua eenvoud en stabiliteit, is de praktijk helaas anders en heb ik het product uiteindelijk terug gestuurd omdat er steeds meer problemen ontstonden. Lees verder op : https://tweakers.net/productreview/217948/athom-homey-(early-2019).html

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Werkt niet samen met de door Homey geadverteerde Fibaro PIR
  • Automatiseringen (Flows) zijn omslachtig voor simpele handelingen
  • Product is niet af, had ik wel verwacht voor de prijs.
  • Geen mogelijkheid tot backup van je Homey (?!)
  • Slecht zigbee bereik

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Athom Homey Pro?