Tweakers zegt: 8,5

Specificaties PS4 • Actie, RPG, Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Jurian Ubachs - Redacteur games 3 november 2019

The Outer Worlds - Ouderwets, in de best mogelijke zin van het woord

The Outer Worlds is een role-playing game zoals ze bijna niet meer worden gemaakt. Het is niet eens kort door de bocht om te stellen dat Obsidian een soort 'Fallout: New Vegas in space' heeft gemaakt. Dat betekent dat je een game krijgt te spelen waarin je veel vrijheid geniet, vooral in hoe je quests afrondt en je je doelen bereikt. The Outer Worlds oordeelt of straft niet, maar laat gamers vrij hun avontuur op hun eigen manier in te vullen, en dat is erg gaaf. Tel daar de humor en de goed werkende combat bij op en je hebt een prima rpg in handen. Dat sommige aspecten wat uit de tijd zijn en de game technisch niet perfect is, doet daar eigenlijk weinig aan af. Dat de game er geen online aspecten, microtransacties of andere moderne verschijnselen bij de haren bijtrekt, maakt de ervaring extra fijn en laat zien hoe 'simpel' een goede game eigenlijk kan zijn. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
phamoen 5 november 2019 Product gekocht

The Outer Worlds, PS4

Beter dan... Heeft de game nadelen? Ja, te makkelijk, maar biedt een ervaring die we al te lang niet meer gehad heeft. Hij speelt soepel en je bent lekker in een andere wereld die goed uitgewerkt is. Is het verhaal revolutionair? Nee, maar wel zeer vermakelijk.

Pluspunten

• Beter dan Fallout
  • Geen micro, always online etc..
  • Verhaal, focus op single player
  • Geen bugs!!

Minpunten

• Te makkelijk

BandiBandietNewbie 4 november 2019 Product gekocht

The Outer Worlds, Xbox One

Leuke game, die lekker wegspeelt, alleen vrij weinig uitdaging en het gaat erg vlot allemaal waarbij je ook veel aan het fast travelen bent van locatie naar locatie.

Pluspunten

• GAMEPASS
  • Mooie Spelwereld
  • Companions helpen je prima
  • Geen tot weinig Bugs

Minpunten

• Makkelijk
  • Kort
  • Continue aan het fast travelen, niet echt een openworld
  • Oppakken van items werkt niet heel soepel
  • dialogen saai (constant aan t skippen)

rolframaker 30 oktober 2019 Product gekocht

The Outer Worlds, Windows

Een prima game, maar niet alles wat ik hoopte. Het voelt niet als een open world zoals NV. De combat is te simpel en totaal niet uitdagend. Er zijn bijna geen bijzondere wapens of sterke varianten. Wel zeer stabiel en grafisch goed.

Pluspunten

• Veel dialogen en dialoog opties
  • Veel quests
  • Stabiel. Bijna geen bugs en crashes
  • Veel keuzes
  • Geen pre-order bonussen, DLC, MTX onzin
  • Grafisch goed en draait lekker
  • Het is geen inventory management game zoals Fallout

Minpunten

• Geen open wereld gevoel
  • Combat voelt niet spectaculair
  • De AI van vijanden is bagger. Maakt combat zeer repetitief.
  • De game is te makkelijk. Nooit het idee gehad dat ik dood kon gaan. Meeste vijanden dood in 1 hit. Alleen in het begin van de game waren er een paar uitdagende gevechten.
  • Geen uitdagende vijanden / gevechten. Altijd groepjes van 3-5 vijanden.
  • weapons/armors/upgrades systeem niet leuk. Je vindt altijd dezelfde wapens en er zijn geen legendary wapens om naar uit te kijken/zoeken

rene451 30 oktober 2019 Product gekocht

The Outer Worlds, Windows

Lijkt mij teveel op Fallout 4, als je deze game leuk vindt dan zal het een tof spel zijn. Aangezien ik fallout 4 dood saai vindt kan dit spel mij al helemaal gestolen worden. De houterige dialogen stoorden mij al meteen in het begin !! Graphics zijn best wel aardig.

Pluspunten

• Graphics
  • looks van de spelwereld
  • XBOX gamepas for pc 1 euro (eerste mnd )

Minpunten

• saaie dialogen
  • oud recept
  • rot map

Pascalito 28 oktober 2019 Product gekocht

The Outer Worlds, PS4

Erg leuk spel! Was wel een beetje hyped toen ik de trailer zag en nu ik hem heb is het leuker dan ik zelf had verwacht! Er is genoeg te doen en de setting is ook helemaal prima.

Pluspunten

• Thema
  • Muziek
  • Weinig bugs
  • Zijn prijs meer dan waard!

Minpunten

• Controls zijn wennen

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Lev Nedkov 28 oktober 2019 Product gekocht

The Outer Worlds, Windows

Wat een fantastisch spel, dit is wat Fallout 76 had moeten zijn. Mooie kleurrijke omgeving, geweldige dialogen, en een heerlijk verhaal. Ik heb er ongeveer een uur of 20 op zitten en ben al hier en daar wat planeten aan het bezoeken. een must voor elke Fallout fan.

Pluspunten

• Omgeving
  • besturing
  • Verhaal

Minpunten

• Ik heb niet genoeg tijd om te spelen

Gentox 27 oktober 2019 Product gekocht

The Outer Worlds, PS4

Geweldig spel ben nu zo'n 16 uur bezig en pas net van de eerste planeet af(ik doe wel alles wat er te doen is). Als je fan van fallout ben dan is dit een must play

Pluspunten

• goedkoop met xbgp

Minpunten

• geen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een The Outer Worlds, PS4?