ASRock Z390 Extreme4

Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel Z390 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASRock Z390 Extreme4. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Foritain 5 november 2018 Product geleend

ASRock Z390 Extreme4

ASRock focust weer lekker op de prijs, en het is fijn dat er 9900K capable borden zijn voor leuke bedragen. Mist echter wat echte harde onderscheidende features.

Pluspunten

• 2x M.2 en 8x SATA, één van de weinige 8 SATA borden
  • RGB, aRGB, dubbele USB 2.0 en USB 3.0 header, en Type-C
  • Degelijke heatsinked VRMs, nette afwerking.
  • Top-end audio
  • Veel Z390 voor je geld

Minpunten

• 6 USB achterop is niet echt 'extreme'
  • RGB software oogt en voelt wat knullig
  • Type-C header had USB 3.1 Gen2 mogen zijn.
  • Mist wat echte inhoudelijke onderscheiding boven 'een paar euro goedkoper'

DarkPyr00 7 maart 2020 Product gekocht

ASRock Z390 Extreme4

Dit moederbord heeft een leuke cpu power delivery en genoeg aansluitingen voor de meeste builds. Verwacht niet alle sata poorten met m.2 sleuven te gebruiken, maar dit was te verwachten. Dit is de enige bariere waar ik tegenaan ben gelopen met mijn 9600kf. Het ideaal voor een mid tower.

Pluspunten

• Super audio kwaliteit
  • Goede Intel NIC
  • Goede VRM
  • Mooi ontwerp en indeling
  • 2 volledig gearmorde PCI-E sleuven

Minpunten

• Niet alle sata poorten doen het bij het gebruik van m.2 apperatuur (misschien licht dit aan me bios instellingen).
  • 5 USB 3.0 type A aansluitingen aan de achterzijde, mocht wel 7 zijn.
  • USB-C is niet de nieuwste versie maar voldoet wel mijn gebruik
  • 3 case fan headers, misschien niet genoeg voor iedereen.

vermeulen1992 11 juni 2019 Product gekocht

ASRock Z390 Extreme4

Dit MB heb ik gekocht voor me home server. Voor 90% ben ik er blij mee. Met grote hoeveel storage wordt het een ding. 2x een m2 en 8x stata disks gaat niet. Een m2 ssd gebruikt 2 lanes wat resulteert tot 2 gedisablede stata poorten. Verders is het top!

Pluspunten

• Veel connectie mogelijkheden
  • Stabiel

Minpunten

• Elke m2 ssd staat voor 2 gedisablede stata poorten
  • Eerste boot zonder videokaart gebruik vga!

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASRock Z390 Extreme4?