Specificaties Access Point, WiFi max. 1,75Gbps - Bekijk alle specificaties

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
rapidgorgon 26 oktober 2017 Product gekocht

TP-Link AC1750 Draadloze Dual-band Gigabit Access Point Voor Plafondmontage EAP245 v1 (set van 1)

Degelijke access point. De hardware is zeer gelijkaardig aan de Ubiquiti Unifi AC PRO, maar is aanzienlijk goedkoper. De firmware van TP-Link beperkt echter de functionaliteit in de 5GHz band. Door LEDE te installeren kan je de uitgeschakelde DFS kanalen echter alsnog gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk monteerbaar
  • Courante Qualcomm hardware (alternatieve firmware)
  • LED uitschakelbaar
  • POE+ (802.3at) ondersteuning

Minpunten

• Beperkte out-of-the-box 5GHz ondersteuning
  • Alternatieve firmware installeren vereist soldeerwerk
  • Geen IPv6 ondersteuning met standaard firmware

eymey 16 april 2018

Een solide presterend (zowel qua snelheid als stabiliteit) Access Point met PoE en (systeem-)plafondmontage. Zoek je naar een betaalbare betrouwbare WIFI oplossing voor je MKB bedrijf of gewoon voor thuis, met mogelijkheid om AP's centraal te beheren, dan kan deze zeker op je shortlist!

Pluspunten

• Goede prijs-prestatieverhouding
  • 802.3at (PoE icm. Gigabit Ethernet)
  • Zowel stand-alone (ingebouwde Web UI) als controller-beheerd
  • Band Steering
  • Mogelijkheden voor Captive Portal (gastennetwerk met vouchers, etc.)
  • Integratie met (bedrijfs-)netwerk met VLAN ondersteuning, radius authenticatie, etc.
  • WIFI volgens schedules aan en uit te zetten

Minpunten

• Geen ondersteuning voor DFS kanalen (slechts 4 kanalen op 5 Ghz.)
  • Band Steering alleen mogelijk icm. controller
  • Controller software voor Linux (op moment van schrijven) niet up to date
  • Slordigheden (bv. EAP niet te adopteren als admin ww te sterk is)

bas-r 18 maart 2018

De TP-Link EAP245 is een betaalbaar access point wat goed presteert qua snelheid, wat minder qua bereik en mooie volwassen controller software heeft, met Radius mogelijkheid, VLAN’s en centraal management van SSID’s en firmware. Windows Server is vereist om van de laatste firmware op de AP’s te gebruiken.

Pluspunten

• Gratis controller software
  • Uitgebreide controller software
  • Simpele installatie
  • Montagemateriaal ook voor systeemplafond
  • Ruim voldoende prestaties
  • LED uitschakelbaar in controller

Minpunten

• Controller software alleen onder Windows up-to-date

recombinator 16 juni 2017 Product gekocht

Mooie access-points van klein formaat. Simpel te configureren maar mist wel een aantal opties die zeer prettig zouden zijn.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Voelen robuust aan
  • LED kan uit
  • Multiple SSID's
  • Vlan ondersteuning
  • Radio Scheduling
  • Super simpele GUI
  • Heb ik al gezegd dat de GUI super simpel is? :-)

Minpunten

• 5GHZ channels gelimiteerd
  • Geen regio selectie
  • Geavanceerde tweak setting gelimiteerd
  • Geen Beamforming
  • Geen DFS channels in de huidige firmware
  • dus op 5Ghz slechts 4 kanalen beschikbaar

Beheerbaarheid Score: 5

Scoutertje 21 februari 2021 Product gekocht

Tot nu toe erg positief. Access points werken uit de doos. De switches (ook TP-Link) schakelden automatisch de PoE in. Het aansluiten op de Omada-software ging met een hik. Duurde even voordat ik in de gaten had dat de firewall ze blokkeerde. Ook moest laatste firmware worden geïnstalleerd.

Pluspunten

• werkt onmiddelijk
  • werkt (nagenoeg) onmiddelijk via Omada
  • alle (voor mij) wensbare instellingen mogelijk

Minpunten

• beetje prijzig (corona-effect?)
  • PoE injector los verkopen? Ik heb ze nu over...

hapieters 14 juni 2020 Product gekocht

Deze acces point presteerd boven verwachting, wat een bereik. Heb deze in de bijkeuken geplaats en in de grarage die 50 meter verder staat heb ik nog goed bereik. Het signaal heb ik in de garage gemeten en is rond de 55%. Top product.

Pluspunten

• Uitmuntend goed bereik
  • PoE+
  • extra lan poort
  • eenvouwdig in te stellen

Minpunten

• handleiding

redniels 9 april 2020 Product gekocht

3 van deze en de OC200 controller gekocht om voor eens en voor altijd het wifiprobleem in huis op te lossen. Gelukt :-) De installatie was niet ingewikkeld, tweakniveau 5/10. De interface is niet zo "slick" als Ubiquiti maar daar betaal je ook fors minder voor. Aanrader.

Pluspunten

• goed signaal
  • werkende roaming
  • niet te duur
  • centraal te managen
  • meerdere SSID's
  • vlan ondersteuning
  • extra 1 GBps ethernet aansluiting
  • PoE + PoE injector in doos!

Minpunten

• golfjes design is meeeeeh
  • bereik kan altijd beter
  • geen https op de oc200 controller.

Mr.Aargh 10 januari 2020 Product gekocht

Past goed in de suite met de OMADA controller software. Bereik is erg goed en het signaal is sterk. Montage tussen EAP245 en EAP320 is compleet anders, dus niet uitwisselbaar met andere beugels. PoE via simpele PoE switch werkt perfect (PoE injector meegeleverd indien nodig) Geen speciale 802.3at voeding nodig

Pluspunten

• Simpel
  • Snel

CAP-Team 8 januari 2020 Product gekocht

Makkelijk te installeren, ik had de beheer software al geconfigureerd op mijn server. Daarna kwestie van AP adopteren en gaan. Goede snelheden. En makkelijk met meer AP's uit te breiden.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Professionele beheer software
  • Makkelijk uit te breiden met meer access points
  • Goede netwerk snelheid
  • PoE injector meegeleverd

Minpunten

• Geen netwerkkabels meegeleverd

Maurice_1984 19 december 2019 Product gekocht

Dit accespoint gekocht vanwege tegenvallende prestaties Ziggo modem. De snelheid is enorm. Ik haal over de gehele benedenverdieping de beloofde snelheid van de provider. Geen haperingen of herstarten nodig. Met een beetje gezond verstand gemakkelijk in te stellen. Ook door een leek.

Pluspunten

• prijs
  • geen onaardig design
  • altijd snel internet

Minpunten

• 5 GHZ kanalen beperkt hoewel ik er niks van merk in mijn situatie
  • geen controller voor mac

Lana Scolaro 29 oktober 2019 Product gekocht

toch maar besteld omdat ik thuis op zolder geen wifi heb en in de woonkamer wel. dus heb ik deze besteld nu kan ik boven ook netflixen

Pluspunten

• mooie afwerking
  • sterk signaal

Minpunten

• Ja eigelijk niks

Henk-B 9 augustus 2017 Product gekocht

Ogenschijnlijk een goed Access Point echter zonder directe installatie-info. Uiteindelijk na een mail met de producent snel geïnstalleerd. Voor installatie-info zie de link bij negatieve punten. Daarnaast moet er nog de Discovery_Tool gedownload worden, zie ook hieronder. Hoe instellingen gemaakt kunnen worden, zoals een gast-netwerk moet ik nog uitvogelen.

Pluspunten

• Prima prijs voor een Dual 1.750
  • Snelle en concrete klantenservice.
  • Na info: Supersnel geinstalleerd.
  • 'n Beetje groot maar is mee te leven.

Minpunten

• Geen installatie software en instructie
  • Grote zoektocht naar info.
  • Software zit ergens op de fabrikant-site 'verstopt'; zie hieronder
  • Instructievideo zie hieronder:

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een TP-Link AC1750 Draadloze Dual-band Gigabit Access Point Voor Plafondmontage EAP245 v3 (set van 1)?