€ 32,03
Specificaties 2,5" • 3d v-nand (TLC) • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - 40 SATA-ssd's - Heeft de SATA-ssd nog bestaansrecht?

De goedkoopste NVMe-ssd’s zijn amper nog duurder dan SATA-modellen. Heeft de SATA-ssd nog bestaansrecht? Wij testten er 40.

267 4 jan '21

Best Buy Guide - Ssd Best Buy Guide - Oktober 2020

Het heeft een tijd geduurd, maar we hebben na een hiaat van enkele maanden een nieuwe ssd-BBG voor je samengesteld.

103 15 okt '20

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Foritain 14 december 2018 Product geleend

Crucial BX500 480GB

Veelal de goedkoopste SSD van dit moment, en elke SSD met de beste prijs-per-Gigabyte klinkt natuurlijk interessant. Voor System Integrators zeker wel, maar voor PC liefhebbers vinden we het toch lastig om deze aan te bevelen wanneer de duidelijk betere MX500 meestal niet meer dan een paar euro meer kost.

Pluspunten

• Vlot genoeg voor de meeste gebruiksdoeleinden
  • Prijs prijs prijs. Veelal de aller goedkoopste non-twijfelachtige-import-brand SSD van dit moment.
  • Ziet er best leuk uit ook.

Minpunten

• MX500 kost meestal maar een paar euro meer. Die is flink sneller dankzij een vlotte cache, en komt met 5 jaar garantie ipv 3 jaar hier. Met die in het vizier wordt ons enthousiasme over louter prijs-per-Gigabyte toch ingedrukt.

linksquest 3 februari 2019 Product gekocht

Crucial BX500 480GB

Mijn 5 jaar oude Dell Laptop met Windows 8.1 was zo traag dat ik het tijd vond om hem te upgraden. Mijn 5400rpm hard schijf begon nu echt na te laten. Deze SSD doet wat hij moet doen en blaast nieuw leven in mijn laptop. Ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Past perfect
  • Leuk model
  • Voelt stevig

Minpunten

• Kan geen bedenken

Juriaanvdm 7 juli 2020 Product gekocht

Crucial BX500 480GB

vrij goedkope ssd voor 55 euro met 480 gb. helaas is de snelheid wat minder dan wat duurdere ssd's zoals de mx500. windows opstarten duurt daardoor langer verder een hele fijne ssd

Pluspunten

• prijs
  • opslag

Minpunten

• snelheid

mazdarati2 28 augustus 2019 Product gekocht

Crucial BX500 480GB

Dit model heeft geen DRAM en kan daardoor soms wat langzaam in gebruik zijn. Daarnaast weet de SSD niet welke punten veel zijn overschreven en kan daardoor sneller falen (daarom kortere garantie). Maar als je als een strak budget hebt is het nog steeds een goede koop.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Zal er eerder mee ophouden tov duurdere drives

Hennek[] 26 juli 2019 Product gekocht

Crucial BX500 480GB

Simple SSD die doet wij hij moet doen voor weinig geld. Heb hem gekocht voor een eenvoudige gaming PC waarin hij super werkt.

Pluspunten

• Werkt

Minpunten

• Niet de snelste SSD SATA

MeindertHH 31 december 2018 Product gekocht

Crucial BX500 480GB

Deze schijf heeft op het moment van schrijven met afstand de laagste prijs-per-gigabyteverhouding (zeker als je de twijfelachtige merken niet meeneemt). Nadelen zijn er ook (zie uitstekende review van Foritain), maar voor opslag van films, muziek en spellen volstaat de SSD in de meeste gevallen.

Pluspunten

• Zeer lage prijs/GB
  • Ruim voldoende opslagruimte voor meeste gebruikers

Minpunten

• Matige prestaties

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Crucial BX500 480GB?