Specificaties 2,5" • 3d v-nand (TLC) • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Best Buy Guide - Ssd Best Buy Guide - Oktober 2020

Het heeft een tijd geduurd, maar we hebben na een hiaat van enkele maanden een nieuwe ssd-BBG voor je samengesteld.

103 15 okt

Round-up - 40 SATA-ssd's - Heeft de SATA-ssd nog bestaansrecht?

De goedkoopste NVMe-ssd’s zijn amper nog duurder dan SATA-modellen. Heeft de SATA-ssd nog bestaansrecht? Wij testten er 40.

267 4 jan

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
848evo86 10 december 2020 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Gekocht ter vervanging van een oude hdd in een htpc op de slaapkamer. Werkt nu al 4 maandjes zonder problemen en is snel zat. Ik merk weinig verschil met de 850/860 in mijn andere pc’s voor htpc gebruik, dus voor dit doel perfect, helemaal voor €20!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel zat

Minpunten

• Minder garantie dan de MX500

thorieNewbie 16 augustus 2020 Product gekocht

Goede SSD na 1,5 jaar draait hij nog steeds prima

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Geen

ToolBee 13 februari 2020 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Goedkope en compacte SSD. Gekocht voor de verwachte snelheidsboost. Niet teleurgesteld. Installatie verliep probleemloos (wel even formatteren) en "draait" terwijl ik deze review tik.

• Snelheid
  • Stevig

Minpunten

• nog niet ontdekt na 2 uur

ItsShowTimeZ 12 september 2019 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Ik zou deze SSD van crucial vermijden. Daar andere Crucials prima werkten, is dit echt een slechte SSD. Werkt super slecht met Legacy en als boot device, voornamelijk op oudere apparaten maar ook nieuwere. Een Kingston, WD of Samsung is écht een betere keuze.

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop

Minpunten

• Werkt niet goed met legacy
  • Werkt slecht als Boot-device
  • Gaat snel(ler) kapot

selbiekoekie 20 augustus 2019 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Voor een budget build is dit een prima SSD. Snelheden zijn genoeg om Windows in 15 seconden op te starten.

• 540mb/s read & 500mb/s write

Minpunten

• geen

noguru 21 juli 2019 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Doet wat het moet doen en kost tegenwoordig bijna niets. Niks mis mee.

Pluspunten

• betrouwbaar merk
  • snel genoeg voor sata

Minpunten

• niets bijzonders t.o.v. de rest

revengeyo 31 maart 2019 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Dit schijfje geplaatst in een oude Dell Optiplex 790 met een i3 processor. Het verschil met een oude hdd is enorm. Het beestje start op binnen enige seconden ipv minuten, en vliegt door alle applicaties heen. 120gb is meer dan genoeg voor windows 10. Na installatie nog ruim 70gb over

Pluspunten

• Erg goedkoop
  • Snel

Minpunten

• 110gb werkelijke grootte

psi 11 februari 2019 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Gekocht voor een upgrade van een oude desktop die 2 HDDs had. Het apparaat start nu een stuk sneller op, en installatie was een fluitje van een cent. Voor 35 euro inclusief adapters en kabels een koopje.

Pluspunten

• Redelijk goedkoop
  • Snel
  • Makkelijke installatie - direct te gebruiken

Minpunten

• Geen

DirtyBird 16 september 2018 Product gekocht

Crucial BX500 120GB

Heb hiermee een crappy laptop een paar jaar extra gegeven. De specs zijn wat minder dan bij duurdere modellen, maar voor 30 euro is dit perfect naar mijn mening. Verder niet veel bijzonders, klein, licht en uiteraard stil.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Voldoende voor simpel gebruik

Minpunten

• Geen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Crucial BX500 120GB?