sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Star Wars: Jedi Fallen Order, Xbox One

Specificaties Xbox One • Actie, Avontuur, RPG • 16 jaar - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Jurian Ubachs - Redacteur games 15 november 2019

Star Wars: Jedi Fallen Order - Lightsaber steelt de show in heerlijke game

Star Wars: Jedi Fallen Order is een heerlijk soepel spelende actie-rpg en met afstand het beste Star Wars-spel dat we in jaren hebben gezien. Het verhaal rond Cal Kestis, die de Jedi Purge overleefde als Padawan en in het spel langzaam uitgroeit tot een volwaardige Jedi Knight, kent veel memorabele momenten en prachtige scènes. Net zo prachtig zijn enkele van de omgevingen die op planeten als Bogano, Zeffo, Dathomir en Kashyyyk voorbijkomen. Op elk moment is de typische Star Wars-sfeer voelbaar, met vooral veel dank aan de uitstekende soundtrack. Het vechten met een lightsaber is zelden op een fijnere en mooiere manier in een game verwerkt. Dat maakt elke confrontatie met normale Stormtroopers tot een feestje, en het promoveert elk duel met een Force-user tot een van de hoogtepunten van de game. Onderaan de streep blijven er nog wat kleine verbeterpunten over voor Respawn Entertainment. Zo werken sommige platformelementen niet helemaal lekker en wordt het ontbreken van fasttravel irritant als je voor de zoveelste keer een heel eind terug moet lopen en klimmen om weer bij je schip te komen. Daarnaast spelen technische problemen een rol als je de game op een oudere PlayStation 4 speelt. We zijn zelfs geneigd te stellen dat gamers met een oudere PS4 rustig een half of heel punt van de score kunnen aftrekken, zo storend is het wel. Op de PlayStation 4 Pro zijn die problemen er niet en doet de game het zowel in beeldkwaliteit als in stabiliteit uitstekend. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
0udsr117Newbie 18 november 2019 Product gekocht

Star Wars: Jedi Fallen Order, Windows

Met 10 uur in de game kan ik aangeven dat het spel goed aanvoelt. Hier en daar zijn er soms enkele framedrops, zeker wanneer er veel tegelijkertijd op je af komt.

Pluspunten

• Lekker puzzelen
  • Veel variatie in vijanden
  • Uitdagende combat
  • Intrigerend STAR WARS verhaal

Minpunten

• Framedrops
  • Backtracken naar het schip kan soms een puzzel op zich zijn.....

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 5
Geluid Score: 4
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 3

smitae 11 januari 2020 Product gekocht

Star Wars: Jedi Fallen Order, PS4

Mooiste uitwerking van de omgevingen, Star Wars sfeer etc. Voelt erg stabiel op de PS4/pro. Geen technische issues. Gevechten zijn wel leuk, leuke combo’s met lightsaber en force acties. Maar Uitermate irritante game play. Vooral de wall walks, glijbanen, slingeren, etc, voegen helemaal niets toe aan de game play.

Pluspunten

• Sfeer, geluid, beeld.
  • Star Wars thema
  • Gevechten zijn leuk en uitdagend

Minpunten

• Platform onderdelen

iFrankii 2 januari 2020 Product gekocht

Star Wars: Jedi Fallen Order, PS4

Uitstekend nieuw Star Wars avontuur. Zelf behoorlijk fan van Star Wars The Forced Unleashed (alleen deel 1 ;) en hoopte dat deze game hetzelfde effect op me had. Hoewel het een compleet andere speelmechaniek heeft heb ik hier gelukkig net zoveel plezier mee als bij de Force Unleashed.

Pluspunten

• Soepele gameplay
  • Mooi grafisch, ook op de " gewone" PS4
  • Typisch Star Wars sfeer

Minpunten

• Soms wel een enkele framedrop
  • Backtracking na een behaalde missie is soms een sleur
  • Hoofdpersonage mist soms wat diepgang

p0wnisher 8 december 2019 Product gekocht

Star Wars: Jedi Fallen Order, Windows

Super epic verhaal voor elke star wars lief hebber en must have

Pluspunten

• Verhaal
  • Diepgang
  • Graphics
  • Geluid
  • Lightsaber
  • The force skill tree
  • Inbegrepen bij Origin premium
  • Geweldig gevoel dankzij geweldig verhaal

Minpunten

• Onderwater bug kistjes openen
  • Lucas arts intro niet te skippen
  • Dat er nog geen vervolg is

Fusi0nking 2 december 2019 Product gekocht

Star Wars: Jedi Fallen Order, Windows

Net het verhaal uitgespeelt en wat extras gedaan(22uur). De game voelt geweldig aan en doet me heel erg denken aan dark souls. Het verhaal begint heel sterk zwakt hier en daar even af maar blijft hartstikke sterk tot het eind. DE Star Wars ervaring waar ik op wachte. Chapeau Respawn!

Pluspunten

• Sterk verhaal!
  • Combat.
  • Echt Star Wars!
  • Onverwachte verassingen.
  • Draait goed op ultra (gtx 1080,ryzen 2600, 16gb ram 1440p 70+fps)

Minpunten

• Zwakt heel af en toe af maar komt sterk terug!
  • Mocht van mij wel langer dan 22uur duren

FabelZNewbie 18 november 2019 Product gekocht

Star Wars: Jedi Fallen Order, PS4

Erg uitdagend spel met een sterke verhaallijn. Op een aantal haperingen na goed speelbaar op de PS4 Slim. Voor de die-hard Star Wars fan een must have, het spel is echter zo moeilijk dat ik vaak de moeilijkheidsgraad naar het laagste niveau terug heb moeten schroeven.

Pluspunten

• Verhaal
  • Lightsabergevechten
  • Muziek
  • Uitdaging

Minpunten

• Haperingen

ArjenIsM3 17 november 2019 Product gekocht

Star Wars: Jedi Fallen Order, Xbox One

Leuke en uitdagende game die de Star Wars sfeer goed weet over te brengen. Wel ervaar ik was performance issues op mijn Xbox One (1TB model, geen S of X). Hopelijk kunnen zd dat patchen.

Pluspunten

• Lekkere gameplay
  • Verhaal + sfeer
  • Audiovisueel sterk

Minpunten

• Performance issues (bij launch)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Star Wars: Jedi Fallen Order, Xbox One?