Review door de redactie

Door Jurian Ubachs - Redacteur games 12 juni 2020

The Last of Us Part II - Emotionele achtbaan met prachtmomenten

Ergens is het zeer toepasselijk dat The Last of Us: Part II uitkomt kort nadat Sony zijn line-up voor de PlayStation 5 heeft aangekondigd. De adventure-survivalgame van Naughty Dog is een van de laatste grote games voor de PlayStation 4 en Naughty Dog drijft de inmiddels zeven jaar oude console tot het uiterste. Dat is her en der te merken aan concessies die zijn gedaan aan de graphics en aan de prestaties, die zeker als je in 4k en met hdr speelt, af en toe best even onder druk staan. Naast die puntjes zijn er wat kleine opmerkingen te plaatsen bij de gameplay, maar we voorspellen nu alvast dat niemand het daar na het spelen van deze game nog over zal hebben. The Last of Us: Part II is namelijk een pracht van een game. Op het gebied van animaties maakt de game indruk en datzelfde geldt voor het torenhoge niveau van de tussenscènes. Daarin vallen de gezichtsanimaties en de uitstekende acteerprestaties in positieve zin op. Daarnaast komt deze game op het gebied van de gameplay beter en veelzijdiger voor de dag dan het eerste deel. Spelers kunnen nu aanvallen ontwijken, springen en klimmen, wat het geheel stukken dynamischer maakt en veel nieuwe opties geeft, ook in het verkennen van de omgeving. Tot slot biedt de game een verhaal dat op originele wijze wordt verteld en je ook nog eens zo'n 23 tot 25 uur bezighoudt. The Last of Us: Part II is een must-have voor elke PlayStation 4-gamer. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
linksquest 7 juli 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Voor mij is The last of Us: Part 2 een waardig vervolg, alles wat ik graag verbeterd wilde zien, is ook verbeterd. Hij speelt goed weg en houd de spanning er tot het einde erg goed in. De flash backs vind ik erg leuk gedaan, dit houd de game spannend.

Pluspunten

• Grijpend en meespelend verhaal.
  • Grafisch gewoon prachtig.
  • Super mooie muziek.
  • Het verhaal tot op het einde spannend.
  • Meerdere speelbare personages.
  • Besturing nog altijd perfect
  • Vijanden lijken nog slimmer te zijn geworden.

Minpunten

• Game is misschien wat te duister.
  • Multiplayer ontbreek

Replaywaarde Score: 5

dennisschr17 30 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

IJzersterk emotioneel verhaal gecombineerd met tot in de puntjes uitgewerkte details. Hele soepele gameplay en veel bewegingsvrijheid. Je kunt zien dat de tijd is genomen om het spel te perfectioneren.

Pluspunten

• Zeer gedetaileerd
  • Prachtige graphics
  • Bewegingsmogelijkheden
  • Moeilijke onderwerpen
  • Vloeiende animaties
  • Kwaliteit van motion capture
  • Emotioneel verhaal

Minpunten

• Verhaal komt laat op gang

Replaywaarde Score: 4

snefkens 23 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Zeker een aanrader om dit spel te spelen. Voor mij waarschijnlijk al de GOTY (Als Cyberpunk 2077 dit jaar nog uitkomt is dat ook nog wel een kandidaat)

Pluspunten

• Meeslepend Verhaal
  • Zeer mooie graphics
  • 25 uur lange single player campagne
  • Veel wapens
  • Facial animaties
  • Geluid (7.1)
  • Toegankelijkheidsopties

Minpunten

• Geen difficulty trophies
  • Soms iets te linear
  • Soms iets te makkelijk (op hard gespeeld)

Replaywaarde Score: 4

Niessie9 6 mei 2021 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Twee jaar geleden de remaster van deel 1 gespeeld, dus verwachtingen waren hoog. Ik heb dit spel uitgespeeld in ca. 60 uur. Ik snap de kritiek van sommigen betreft bepaalde delen van het verhaal, want daar heb ik me ook aan geergerd. Desalniettemin een aanrader om te spelen.

Pluspunten

• Lange gameplay
  • Nieuwe enemies
  • Graphics
  • Controls

Minpunten

• Verhaal niet altijd even sterk
  • Laadtijden lang
  • Manueel opslaan werkt onhandig

Woots 11 januari 2021 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Erg goede game, uren speelplezier. Sterk verhaal met survival (zoeken naar voorraden en maken van ammo)! . Het acteerwerk is net echt en zombies blijven leuk. Persoonlijk vind ik het emotionele dillema ook erg sterk. Ik mis alleen een plotbepalende keuzes en het einde kon iets beter naar mijn menig.

Pluspunten

• Acteerwerk & Motion capture
  • Zombies neerknallen blijf heerlijk
  • Verhaal
  • Graphics

Minpunten

• Einde kon beter
  • Geen plotbepalende keuzes

LilPump 11 december 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Het lijkt alsof dit spel gepromoot wordt door de MSM doordat het LGBT promoot. Buiten dit heeft het een slecht verhaal opeens onnodige actie en het gaf mij totaal geen drang om door te spelen.

Pluspunten

• Graphics

Minpunten

• Uitbundige SJW promotie
  • Slechte verhaal
  • Niet spannend genoeg

Theworldofps4 26 november 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Helaas is deze studio niet meer wat het ooit was, slechte verhaallijn, met stomme keuzes. Domme nieuwe characters, waarvan de meeste niks toevoegen en geen achtergrond informatie hebben en saai level design, niet lelijk, gewoon saai en je moet de hele tijd puzzelen waar je heen moet.

Pluspunten

• Graphics

Minpunten

• Characters
  • Saai level design
  • Gameplay t repetitief
  • Verhaallijn

Brogala 11 november 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Geweldig spel met een meeslepend verhaal. T.o.v. deel 1 kan je nu pronen, dodgen en klimmen. De gameplay is hierdoor veel interessanter. De animaties en cutscenes zijn indrukwekkend en industry-leading. Seattle is prachtig nagemaakt en de algehele sfeer past perfect bij het verhaal.

Pluspunten

• Indrukwekkend verhaal
  • Graphics, sfeer
  • Gameplay
  • Acteerwerk
  • Soundtrack
  • Animaties
  • Vloeiende cutscenes
  • Motion capture

Minpunten

• Duister, moet je liggen

Aramius 13 juli 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Ik vind het verhaal geweldig, meeslepend en indrukwekkend. Qua gameplay is er niet veel veranderd behalve de dodge move, liggen en de mogelijkheid overal te springen/klimmen. Zeer fijne toevoegingen! Graphics & animaties zijn het beste wat ik heb gezien tot nu toe! (op PC of PS4 pro). Speelduur is top!

Pluspunten

• Verhaal
  • Pacing
  • Graphics
  • Dodge move, liggen & klimmen
  • 30 uur over gedaan!
  • Animaties

Minpunten

• Alle adere games voelen matig naar spelen TLOU2!

claudior 9 juli 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Deel1 vond ik sterk qua verhaal, vervelend qua gameplay. Deze game vond ik brilliant in zijn geheel. Ik vind dit een van de beste drie verhaallijnen ooit in een game. De game is wel te lang, want er is weinig variatie in de trage gameplay.

Pluspunten

• Brilliant memorabel verhaal
  • Sterk neergezette sfeer
  • Gameplay stuk vermakelijker dan deel 1
  • Erg goed geacteerd.
  • De pacing van het verhaal is goed. Je blijft benieuwd hoe het verder gaat.

Minpunten

• Repetitieve stealth gameplay
  • Verhaal moet je blijkbaar liggen, niet iedereen kan dit waarderen.

Jonataurus 8 juli 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Niet echt leuk maar de eerste Last of Us was ook niet zo'n feel good spel. Het is wel een interessant verhaal dat je tot nadenken zet.

Pluspunten

• Verhaal
  • Geweldige acting
  • Graphics en animaties zijn levensecht
  • Gameplay is intens

Minpunten

• Net wat te lang

lembregtse 27 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Voor mij het beste spel van de laatste jaren. Op z'n minst een "controversiële" opvolger van het eerste spel te noemen. Echter mij wist dit spel 100% te bekoren, het is zoals de Tweakers.net review terecht opmerkt een emotionele rollercoaster wanneer je jezelf volledig laat opgaan in het verhaal.

Pluspunten

• Graphics
  • Verhaal
  • Soundtrack en geluid
  • Emotioneel uitdagend spel
  • Nieuwe combat stijlen
  • Zeer mooie cutscenes

Minpunten

• Grounded mode ontbreekt nog
  • Geen moeilijkheids throphy's
  • Verhaalrichting bevalt niet iedereen

s0kkie 26 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Beste game van deze generatie PUNT

Pluspunten

• Perfecte sfeer
  • Gedetailleerde graphics
  • Emotioneel verhaal en characters

Minpunten

• Helaas geen difficulty trophies zoals deel 1

VincentiusIV 25 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Beste game die ik ooit gespeeld heb. Meeslepend verhaal verteld vanaf twee perspectieven zorgt voor een unieke diepte. Empathie voor characters is soms lastig terug te krijgen. Graphics en omgevingen zijn subliem, je blijft nieuwsgierig om meer te ontdekken. Vijanden zijn vermenselijkt en werken meer samen om jou te vermoorden.

Pluspunten

• Meeslepend, hartverscheurend verhaal
  • Prachtige omgevingen en levels
  • Leuke combat
  • Geweldige animatie

Minpunten

• Paar graphische glitches, framedrops en zelfs een crash

chimnino 23 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Prachtige game gebouwd rond een bar slecht verhaal.

Pluspunten

• Graphics

Minpunten

• Slecht verhaal

mstx 23 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Één van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Een technisch hoogstandje met zeer hoge kwaliteit geluid, graphics, physics en soundtrack. De keuzes die gemaakt zijn voor het verhaal zijn gewaagd waardoor niet iedereen het kan waarderen, maar dat maakt het in ieder geval geen kopie van deel 1.

Pluspunten

• Graphics
  • Geluid
  • Soundtrack
  • Gewaagde verhaalkeuzes
  • Gevarieerde gameplay
  • Animaties en de vloeiende overgangen tussen gameplay en cutscenes

Minpunten

• Sommige delen voelen wat langdradig aan
  • Niet iedereen zal de verhaalkeuzes kunnen waarderen

kazuka 23 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Waardige opvolger van het eerste deel. Het is een stuk donkerder en serieuzer maar de pay off is fantastisch. Audiovisueel opnieuw een benchmark van Naughty Dog, de motion capture is indrukwekkend.

Pluspunten

• Fraai en gedurfd stukje storyteling
  • Grafisch indrukwekkend
  • Mooie soundtrack
  • Mo-cap en facial animations

Minpunten

• Pacing. Duurt iets te lang naar mijn mening.

Kevin2143 22 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

De game is uitstekend qua graphics en het geluid is ook bijzonder goed. De gameplay is voor mij ook netjes en leuk gedaan met aardig wat variatie, afwisseling en mogelijkheden. Wat betreft het verhaal had het soms wel iets anders gemogen maar ik vond het niet bar slecht of zo.

Pluspunten

• Graphics en geluid
  • Gameplay
  • Goede acteerprestatie en emotionele scènes.

Minpunten

• Matige keuzes in het verhaal

Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 4
shadow4thedark 22 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Zeer slechte game die niet in de buurt komt van deel 1. Ik ben helaas ingetrapt in die hype van reviews die overduidelijk betaald zijn.

Pluspunten

• SP game
  • Geen overdreven snelle actie

Minpunten

• Verhaal heel matig
  • Geen coop
  • Overdreven sjw
  • Helaas ook uitgelekt

Osiummaster 21 juni 2020 Product gekocht

The Last of Us: Part II, PS4

Combinatie van Game of Thrones seizoen 8 plot twists en Westworld seizoen 3 timeskips aan storytelling

Pluspunten

• Graphics zijn redelijk maar niet God Of War niveau

Minpunten

• Verhaal zo slecht dat het bijna op werk lijkt om te spelen
  • Gameplay niet uitdagend

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een The Last of Us: Part II, PS4?