Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14-42mm f/3.5-5.6 Zilver

Review door de redactie

Round-up - Systeemcamera's tot 800 euro: veel keus in het middensegment

We vergelijken vijf systeemcamera's met evf en een prijs tot 800 euro. Ze verschillen nogal op het gebied van body, functies en prijs. Welke is de beste in dit middensegment?

163    24 aug '16

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:

Olympus OM-D E-M10 Mark II Body Zilver

De E-M10II is een ideale reiscamera voor de enthousiaste foto en video hobbyist. Op beide fronten presteert de camera geweldig, en biedt hij de geïnteresseerde een duizelingwekkende hoeveelheid opties, functies en instellingen. Ook is de camera van ideaal formaat en gewicht: met kleine lens past deze makkelijk in een jaszak.

Pluspunten

• Fotokwaliteit in RAW
  • Videokwaliteit
  • Customizability
  • In-body optische beeldstabilisatie
  • 'Enthusiast' features

Minpunten

• Accuduur en -laadtijd
  • Sommige functies moeilijk te vinden

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 3
Uitbreidbaarheid Score: 5

Tarquin 20 juli 2017 Product gekocht

Olympus OM-D E-M10 Mark II Pancake Kit Zwart

Blij met deze Micro Four Thirds camera. Klein, licht, compact. Ik heb weer verwisselbare lenzen en scherptediepte.

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Adapters voor oude lenzen!
  • Perfect formaat!
  • Beeldkwaliteit
  • Onopvallend - redelijk
  • mogelijkheden...
  • Goede LCD, goede zoeker

Minpunten

• Veel settings (geeft ook mogelijkheden)
  • Batterij kan op - reserve is geen overbodige luxe

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 5

tessavanoers 20 november 2019 Product gekocht

Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14-42mm f/3.5-5.6 Zilver

Recent deze camera gekocht. Tevreden betreffende vele opties, gebruiksvriendelijkheid, grootte, gewicht en uiterlijk. Product voldoet aan verwachtingen en is erg prettig in gebruik.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk in gebruik
  • Veel opties

Minpunten

• geen pancake versie van de 14-150 lens op de markt.

pietergulcher 14 oktober 2019 Product gekocht

Olympus OM-D E-M10 Mark II Body Zilver

Afgelopen vrijdag gekocht bij Foto de Vakman Uden. Keurig geholpen en voorgelicht. Vandaag een review schrijven om 6 jaar garantie te krijgen blijkt de camera online € 10,00 goedkoper geworden te zijn t.o.v. afgelopen vrijdag. Jammer........ :-(

Pluspunten

• Uiterlijk zeer mooi, lijkt als een "ouderwetse rolletjes" camera

Minpunten

• nog niet gevonden

Wesley85 24 augustus 2019 Product gekocht

Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14‑150mm f/4.0‑5.6 II Zwart

Dit is een fijne canera met veel opties en technische snuffjes. Het gemak van het bedienen van deze camera samen met de instucties en adviezen welke ik van de winkel Fotodevakman in Uden kreeg zorgen ervoor dat ik nu mooie fotos maak

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Sensor om tussen focus en scherm te switchen
  • Snelbeen foto gemaakt

Minpunten

• Voor de starter wel wat prijzig

evh010 18 juli 2018 Product gekocht

Uitstekende keuze door prima voorlichting van Foka Rotterdam

Pluspunten

• prijs
  • gewicht
  • fotokwaliteit

Minpunten

• instelsnelheid

stevens20 4 februari 2018 Product gekocht

Olympus OM-D E-M10 Mark II Pancake Kit Zwart

Fantastische camera. Het is mijn eerste systeemcamera (hiervoor €200,- compactcamera's gehad) en ik ben er super blij mee! Zie voorbeeldfoto's op mijn flickr account: https://www.flickr.com/photos/137281057@N05/albums Er is nog véél meer uit deze camera te halen en daar ga ik de komende jaren nog aan werken.

Pluspunten

• super scherpe foto's
  • fijne grip (persoonlijk)
  • Pas in de jaszak
  • Point and shoot
  • Manual

Minpunten

• accuduur (2de accu verplicht €20,-)

Patrenee 8 juli 2017 Product gekocht

Olympus OM-D E-M10 Mark II Body Zwart

Vandaag gekocht bij Kamera Express op de Kronenburgsingel in Arnhem. Uitstekende service, duidelijke uitleg, geduld (vrouwen en kleur foto tas....😉) Toch prettiger om deze camera te kopen waar men verstand van zaken heeft. Kan deze winkel dan ook ten zeerste aanbevelen!! Ga morgen mijn bevindingen met deze black beauty uitproberen.

Pluspunten

• Professioneel uiterlijk
  • Zoeker
  • Sd kaart
  • Veel programma's
  • Stabiliteit

Minpunten

• Standaard geen zonneklep meegeleverd

Artje 29 maart 2017

Olympus OM-D E-M10 Mark II Body Zilver

Na maanden van onderzoek, ben ik uiteindelijk voor deze systeemcamera gevallen. Hiervoor had ik een aantal redenen: goede reviews op internet, enorm veel instelmogelijkheden, met pancake lens erg compact, bouwkwaliteit vergelijkbaar met professionele modellen. Daarnaast past de camera in het budget van 599 euro. Wat mij betreft een goede keuze!

Pluspunten

• Prachtige foto's
  • Bouwkwaliteit
  • Elektronische viewfinder
  • Veel instelmogelijkheden (gaat niet snel vervelen)
  • Compact met pancake lens

Minpunten

• Kitlens (12-50mm) erg lomp
  • Menu onverzichtelijk
  • Scherm niet volledig kantelbaar
  • Lastig om goed tasje te vinden

Enrico71 7 februari 2017

Olympus OM-D E-M10 Mark II Limited Edition + 14‑42mm f/3.5‑5.6 II Bruin

Echt top kwaliteit in een compacte behuizing. Camera is Super snel en zeer uitgebreid met extra's zoals live composit en een beeldstabilisatie over 5 assen. Bij vele andere camera's in deze kwaliteit betaal je al gauw 200 euro meer en dan is deze twee keer zo groot. Top camera.

Pluspunten

• Compacte camera
  • 5 assige beeldstabilisatie
  • Mooi vormgegeven
  • Prijs kwaliteit is meer dan goed

Minpunten

• Kan dit niet benoemen.

ArPri 21 december 2016

Olympus OM-D E-M10 Mark II Body Zwart

Vandaag de Olympus OM-D E-M10 aangeschaft bij Kamera Epress in 's-Hertogenbosch. Fijne winkel, vlot geholpen en blij met de aanschaf. Camera ziet er goed uit en voelt prima aan. kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.

Pluspunten

• Design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• nog geen

thijsken 11 juli 2016

Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14‑42mm f/3.5‑5.6 Zilver

Hele fijne, robuuste camera met prima beeldkwaliteit. Voor zowel film als fotografie zeer geschikt door de 5-axis beeldstabilisatie. Gemakkelijk in gebruik en ligt goed in de hand, mits je niet te grote handen hebt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Grote scrollwielen
  • 5-axis beeldstabilisatie

Minpunten

• Kleine handgrip

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Olympus OM-D E-M10 Mark II + 14-42mm f/3.5-5.6 Zilver?