Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel Z370 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Rooieduvel 31 januari 2018 Product geleend
De reviewer heeft dit product te leen gekregen voor het schrijven van deze review.Rooieduvel schreef afgelopen jaar 20 reviews, waarvan 40% gesponsord.

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

Dat een Z370 bord niet duur hoeft te zijn, laat dit Z370 Aorus Gaming 3 bord van Gigabyte zien. Niet overdreven qua RGB verlichting, maar genoeg opties om een prima systeem neer te zetten. Prima audio oplossing, genoeg opslag aansluitingen en overklok mogelijkheden.

Pluspunten

• Net instapmodel
  • Vrij compleet voor het geld
  • Dubbele M.2 aansluiting en genoeg SATA aansluitingen
  • Goede audio implementatie

Minpunten

• Beperkt SLI
  • USB Type C header is de Gen1 variant, niet Gen2

Foritain 29 januari 2018 Product geleend

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

Ongeveer wat je van een semi-budget bord verwacht: de 'luxe' is beperkt tot vooral praktische extra's zoals goede audio, USB 3.1 en een Type-C frontpanel connector, dual bios, twee RGB headers en dergelijke. Je doet ook concessies: 'ok' VRM, geen optical out, en visueel minder uitbundig dan de Ultra Gaming.

Pluspunten

• Prestaties, zoals te verwachten, gewoon netjes zoals het hoort.
  • 2x M.2 sloten met NVMe support en 6x SATA voldoende voor 'bijna alles
  • Goede audio codec / hardware. ALC1220 is toch aantrekkelijk en echte budget bordjes hebben dat niet.
  • 2x USB 2.0 1x USB 3.0 en 1x Type-C (USB 3.0) intern. USB 3.1 Type-A en Type-C achterop.
  • Twee RGB headers (inclusief addressable) plus 'wat' RGB op het bord
  • Aan de zuinige kant in onze vergelijking.
  • Prijs-prestatieverhouding is meer dan keurig

Minpunten

• ISL95866 4+3 Phase VRM houdt niet over. Voldoende OC capaciteit voor i5/i3 overclocking, maar voor zij die serieus willen OC'en met de 8700K kijken we liever naar iets anders.
  • Uefi / bios van GB kan nog wat beter, intuitiever.
  • USB Type-C header intern is Gen1 (USB 3.0) en geen Gen2. Overweging voor zij met snelle externe SSDs
  • Geen optische uitgang
  • Als je -uitbundige- RGB op het bord zelf verwacht zou ik naar de Ultra Gaming of Gaming 5/7 kijken; het loopt er niet van over.

Luster78 5 januari 2018

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

De gaming 3 is voor mij een betaalbaar z370 bordje voor iemand die serieus wil gamen maar niet per se het maximale uit zijn systeem wil persen.

Pluspunten

• Voelt stevig aan
  • Kan overal makkelijk bij
  • Handig houdertje om powerknop stekkertjes etc. aan te sluiten

Minpunten

• Voor mijn doeleinden geen

Layout Score: 4

j.f.kooij 22 december 2017 Product gekocht

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

De Aurous Gaming 3 moederbord is een mooi moederbord, dat voldoende ruimte heeft om alle onderdelen te plaatsen. Dit moeder bord heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een extra feature is de RGBfunctie en de kleuren op het moederbord. Echter had ik wel meer verwacht van de kleuren op het bord.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Fijn in gebruik

Minpunten

• RGB valt tegen
  • Meegeleverde software kan beter

Layout Score: 4

Laurentdk 14 januari 2018 Product gekocht

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

is het eerste moederbord waarmee ik heb gewerkt, zeer makkelijk om mee te werken en duidelijke instructies op moederbord zelf en in de instructies. Prachtige RGB verlichting die aanpasbaar is via software. vond het wel jammer dat er geen optical output is voor de prijs. Zeker een aanrader voor prijs.

Pluspunten

• RGB verlichting
  • mooi design
  • makkelijk om mee te werken
  • genoeg RAM clearance voor aircooler

Minpunten

• geen optical poort

kaantje001 6 januari 2018 Product gekocht

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

Mooi moederbord en makkelijk mee te werken. Heeft ook front panel connector kopje wat het een stuk makkelijker maakt. Ik had alleen wat problemen met het aansluiten van mijn Cooler Master T4, omdat hier nog maar net ruimte voor was. In het algemeen is het dus een prima moederbord.

Pluspunten

• Mooi
  • Komt met veel extra's
  • Mooie RGB verlichting
  • Goede en duidelijke handleiding

Minpunten

• Weinig ruimte voor CPU koeler

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3?