Intel Core i7-8700K Tray

Specificaties 1151 socket • Hexa (6) core @ 3,7GHz-4,7GHz - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Benchmark - De invloed van een cpu bij gaming - Waar zit de bottleneck?

We hebben vijf processors geselecteerd en gecombineerd met een RTX 2080-videokaart. We hebben vijf games in drie resoluties gedraaid om de prestaties in kaart te brengen.

281    17 dec

Review - Intel Coffee Lake - Meer cores, hogere prestaties

Coffee Lake, de desktopprocessors van Intel met onder meer de i7-8700K en i5-8600K, wordt op 14nm geproduceerd en hebben we nu alvast kunnen testen.

212    5 okt '17

Review - Intels 8086K getest: een 5GHz-jubileumprocessor

Veertig jaar geleden, op 8 juni 1978, introduceerde Intel zijn eerste x86-processor, de 8086. Ter gelegenheid daarvan heeft Intel de Core i7-8086K uitgebracht.

135    26 jun '18

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
Foritain 5 oktober 2017 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Coffee Lake en de 8000-serie Intel desktop CPU's zijn de grootste upgrade in jaren die we van Intel hebben gezien. Niet vanwege de technische verbeteringen, de optimalisaties zijn maar schaars, maar wel omdat we gewoon meer fysieke cores krijgen. Het resultaat: een flink dikkere processor voor je centen.

Pluspunten

• Meer cores dan vorige generatie = grootste Intel mainstream performance upgrade in jaren.
  • Zet, naast gaming, weer goede druk op AMD Ryzen 7 voor productiviteitstaken.
  • Zonder twijfel de beste gaming CPU van dit moment.
  • Overclockpotentieel (5GHz+) lijkt in orde.
  • Meerprijs boven vorige generatie zou niet significant moeten zijn.
  • Dermate ver doorontwikkeld product dat de winst per core wellicht niet zo spannend is, maar dat er vanuit het praktische perspectief gewoon geen compatibilteitsproblemen of kinderziektes lijken te zijn. Denk bijv aan geheugenissues, bios tweaks, etc. Werkt 'gewoon goed'.

Minpunten

• De nieuwe i5 is ook krachtiger geworden, dus de druk van beneden af blijft zeker actueel. Voor gamers, zeker zij op budget, maar ook voor typische prosumer taken als Photoshop.
  • Interne hitteoverdracht (core->heatspreader) lijkt niet heel denderend.
  • Let op: Werkt niet op 100 en 200 serie moederborden, ondanks gelijke socketbenaming.
  • Let op: Issues met Windows versies anders dan Windows 10, ook x86 is niet ideaal. Windows 10 x64 is the way to go.
  • Let op: Daadwerkelijke voorraden moeten nog blijken, zo ook redelijke prijzen voor geschikte moederborden.

Timx2 22 oktober 2017 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Aangezien de i7-8700K een 'unlocked model' is en er al genoeg over deze processor is te vinden; vermeld ik in deze review met name mijn overclock resultaten. In feite draait het bij deze processor hierom. Deze overclock is gericht op 24/7 gebruik.

Pluspunten

• 5000Mhz / -2 AVX offset @ 1.29
  • CineBench R15: 1665 / 215
  • Realbench 2.56: 183.647
  • Time Spy CPU score: 8.621
  • Time Spy Extreme CPU score: 3.837
  • Fire Strike physics score: 20.716

Minpunten

• Delidden / custom loop noodzakelijk voor stevige overclock
  • TIM (14°C verschil tussen twee cores...)

Rikkerd125 5 mei 2019 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Sterken processor, goed met OC en super snel. voor de prijs meschien net iets aan de duurden kant als je het vergelijkt bij ryzen cpu,s

Pluspunten

• Snel
  • Goed voor OC
  • Nooit foutmeldingen

Minpunten

• Duur

JdeV246 30 april 2019 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

wat een beest! gepaard met de noctua nh-d15s en is muisstil onder load. alle spellen op allerhoogst met de 1080ti haalt makkelijk 1440p 144hz

Pluspunten

• Snel
  • Stil

Minpunten

• duur

zrobb 20 maart 2019 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Erg geschikt voor gaming op hoge framerates en videobewerking. Deze aangeschaft als upgrade voor mijn gaming/videobewerking PC en gelijk overclocked naar 4.8 GHz. Draaide hiermee aardig warm, rond de 80 graden. Een delid heeft echter ervoor gezorgd dat ik met dezelfde temperatuur 5.2 GHz haal (1.375V). Delid aangeraden voor overclockers.

Pluspunten

• Erg snel, zeker geschikt voor hoge framerate gaming.
  • Overclockt gemakkelijk naar 4.9-5.1 GHz
  • Delid mogelijk voor ~20 graden daling in temperaturen

Minpunten

• Draait bij een milde overclock van 4.9 GHz al erg warm
  • Delid nodig om alles uit je processor te halen.
  • Relatief duur voor een processor van een vorige generatie

VillsterT-M 12 februari 2019 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Deze processor is blijkt maar weer toch een van de beste, hoewel hij wel erg warm wordt. Jammer van de prijzen die Intel hanteert. Let op, ondanks de benaming boxed zit er geen koeler bij

Pluspunten

• Snel
  • 6-cores
  • Krachtig

Minpunten

• Temperatuur
  • prijs
  • geen Koeler

Bonomel 5 februari 2019 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Goede processor! Heel snel en stabiel, ook met flinke overclock. Enig minpuntje is dat de processor zonder delid erg warm draait en dus flinke waterkoeling nodig heeft voor een deftige overclock 4,8GhZ+

Pluspunten

• Snel
  • Goede overclock mogelijkheden
  • Stabiel

Minpunten

• Erg warm

CustomEnchants 16 januari 2019 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Ik vind de i7 8700k een prima processor voor de volgende jaren maar dit is voor mij geen enkel probleem.

Pluspunten

• Snel
  • 6 Cores
  • Hyperthreading

Minpunten

• Prijzig

eddieveenstra 16 december 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Een snelle processor die wel erg warm wordt. Voor overclocken is het eigenlijk wel een must om deze te delidden.

Pluspunten

• 4 cores met HT
  • Goed overclockbaar mits gedelid
  • Nog steeds 1 van de snelste cpu's (16-12-18)

Minpunten

• Temperatuur
  • Prijs en verkrijgbaarheid
  • Geen koeler meegeleverd
  • Geen hardware beveiliging tegen spectre en meltdown

Pedrodh 12 december 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Prima product met dito prestaties. Ik kon naar een i9 maar vind dit meer dan goed.

Pluspunten

• goede chip
  • makkelijk over te clocken
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• geen

Nanoxic 7 december 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Veel is er niet over te zeggen. Is het een verwarming? Is het een processor? Ik heb geen idee, maar het doet wel wat ik wil.

Pluspunten

• Snelheid
  • Overclockbaarheid (Bijna elke chip kan wel op 5GHz!)
  • Delid-mogelijkheid
  • Delidden is direct ook erg makkelijk omdat er geen weerstanden of condensatoren naast de die zitten
  • 6 cores, 12 threads. Erg handig voor gamen en andere zware workloads

Minpunten

• Multi-Purpose. Kan je ook gebruiken als kachel of verwarming
  • Erg kwetsbaar omdat het printplaatje erg dun is
  • Als je wilt gaan overclocken zal je haast wel moeten delidden

nieuwepcmeti7 20 november 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

ik was aan het twijfelen, maar heb er totaal geen spijt van

Pluspunten

• Snel
  • overklokbaar

Minpunten

• duur

San4311 27 oktober 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Ultieme game-CPU. Met de nieuwe i9 reeks is dit niet meer Intel's flagship, maar nog altijd een top processor voor het geld.

Pluspunten

• 6 cores
  • Goed overklokbaar mits goed gekoeld
  • i7, dus die gaat in een normale situatie zonder hem te overklokken zeker 5 jaar mee

Minpunten

• Met nieuwe i7 9700K in aantocht is de prijs zeker te hoog: €500,- voor deze CPU is teveel: wacht op de 9e generatie
  • Zonder goede koeler snel warm, maar met een 240mm radiator (Corsair H100i) is deze processor bijna nooit boven de 50 graden gekomen op de laagste pomp-snelheid

bvenlh 3 oktober 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Prima snelle processor, wordt niet heel warm in mijn setup (met Mugen 5).

Pluspunten

• Hoge kwalitet

Minpunten

• Vrij prijzig
  • Weinig vooruitgang op processorgebied

Jorn115 18 september 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Betaalbare processor. Goede kwaliteit en lekker snel.

Pluspunten

• 6 core
  • 3,7 Ghz

Minpunten

• Werkt alleen met 1151 moederbord

Omebob 1 augustus 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Retesnel. Prima overclockbaar. Goeie processor!

Pluspunten

• Snel
  • Overclocking
  • Krachtig

GAZcool 1 augustus 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Een goede concurent voor AMD, Al licht AMD's prijs per performance wel wat hoger. Momenteel gebruik ik deze om te Virtualizeren, en dit gaat geweldig met de 6 Cores en 12 treads. helemaal tevreden!

Pluspunten

• 6 cores, 12 treads.
  • Over/Under clockable.

Minpunten

• Hoge TDP 95W(Niet gek)

Gertjan300 28 juni 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Zeer goede processor. 3,7 Ghz tot 4,7 En is unlocked haalt soms 5 tot 5.2 Vergeleken de prijs is hij misschien een beetje duur Maar is het zeker waard. Als je een beetje high end wilt.

Pluspunten

• 3,7 Ghz Tot 4.7 Ghz Haalt soms 5 Ghz tot Ghz 5.2
  • Waterkoeling is een must.

Minpunten

• Wordt soms best wel warm.

nikipompert 11 juni 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Ik ben zeer tevreden met deze processor. Ik kom van een Intel I5 6400 dus dit is een hele grote upgrade. Hij is erg snel en kan veel processen tegelijk uitvoeren.

Pluspunten

• Zeer krachtige processor
  • 6 cores I.p.v 4 zoals vorige generaties
  • Te overclocken
  • Zeer goed voor multitasken

Minpunten

• Redelijk duur
  • Kan erg warm worden zonder goede watercooler
  • Ik vind de verpakking niet al te geweldig. Het is een dun kartonnen doosje die zo kapot kan gaan als er iets zwaars op ligt

Cflokkie 5 juni 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Een krachtpatser puur sang! De processor heeft met zijn 6 cores geen moeite met grote games zoals Battlefield 1, PlayerUnknown's Battlegrounds en Tom Clancy's Rainbow Six Siege. Echter staat die er wel om bekend dat die wat warm wordt en is een goede lucht of waterkoeler aan te raden!

Pluspunten

• Geen moeite met de meest recente games
  • Streamen kan in OBS op 900p met een preset van Faster of zelf Medium bij bepaalde games (Getest met Battlefield 1 & PlayerUnknown's Battlegrounds)
  • Zeer geschikt voor snel renderen van foto's & video's door de 6 processorkernen
  • Makkelijk over te klokken naar 5Ghz

Minpunten

• Processor wordt warm. Zelfs met de Corsair Hydro 100x Series (86 graden op Full-Load)
  • Werkt alleen op Z370 borden
  • Voor minder geld heb je ook een hele goede 6 core i5 processor

MartysParty 14 mei 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Zeer snelle en krachtige chip. Hitteproductie is alleen aardig belachelijk.

Pluspunten

• Snel
  • Krachtig
  • 6 cores
  • Hyperthreading
  • Hoge turboboost
  • Sterke IPC

Minpunten

• Intel TIM
  • Ding loopt heet zelfs met custom waterkoeler

NielsG 2 mei 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Fantastische CPU die al het werk met gemak doet. Wel wordt hij erg warm bij het overclocken, al kun je dat makkelijk oplossen door er een All-in-one waterkoeler bij te doen :). Ik heb helaas geen silicon lotery gewonnen, de max was dus ook 4.9 Ghz.

Pluspunten

• Gigantisch snel
  • Veel cores / threads
  • Goed overclockbaar
  • Perfect multitasken
  • Redelijk goedkoop voor wat je krijgt

Minpunten

• Geen koeler meegeleverd, though je dat toch niet redt om hem goed te koelen met zo'n standaard koeler

eko69 27 april 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Na 15min stresstesten haalde een temperatuur van 84C met stock settings waarbij alle cores op 4,3ghz stond. Grote overclock potentieel als de processor cool blijft. i7-8700 heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding. Chip is 40euro goedkoper en je kan het combineren met een goedkope B360 moederbord en goedkope CPU cooler.

Pluspunten

• Momenteel de beste chip voor gaming. Iedereen met een andere mening hierover heeft mentale problemen.
  • 6 core intel chip
  • 5Ghz overclockbaar
  • Goed met multi tasken

Minpunten

• Temperatuur
  • Dure CPU cooler, Z370 moederbord en voldoende case fans nodig om zonder ''delid'' deze chip tot 5ghz te overclocken.

Grimfilth 28 maart 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Tray

Jep, dat is een i7.

Pluspunten

• Performance x6

Minpunten

• Wordt warm, op fabrieksinstelling zelfs met Kraken x61 AIO waterkoeling.

broodjeaapje 6 maart 2018 Product gekocht

Intel Core i7-8700K Boxed

Prima product, met een upgrade kan ik jaren vooruit gezien ik niet boven 20% load kom op dit moment!

Pluspunten

• Snel
  • Hoge kwaliteit
  • 6 cores

Minpunten

• hoge prijs

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Intel Core i7-8700K Tray?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei